Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Goede avond allemaal!
Helaas is mijn oude pc met een I5 3570 en een ASRock B75 pro3 overleden.
In eerste instantie is de pc voor het huis, tuin en keuken surf/shop werk.
De boekhouding wordt gedaan met Office.
Eventueel in de toekomst wat gamen maar daar hoeft nu niet persé rekening mee worden gehouden. Een videokaart staat daarom ook niet op mijn lijstje maar de rest moet wel "game proof" zijn zodat ik er in de toekomst een videokaart kan ingooien. Wat ik wel interessant vind is VR, maar nog geen idee wat ik daar precies voor nodig heb. Ook dit is dan een projectje voor later.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1000. De pc moet er weer een aantal jaartjes tegen kunnen, dus ik ben iets flexibel in de prijs als dat echt een verbetering is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ook niet echt. Stil is wel fijn. Energieverbruik niet heel belangrijk.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Meningen over mijn build.
Qua processor zou een R5 7600 ook kunnen. In de BBG van oktober staat deze bij het 1440 systeem. Als upgrade wordt de 7700X genoemd. Hier is het prijsverschil tussen de twee is denk ik met het oog op de toekomst wel te accepteren. Of wellicht een processor met een betere IGPU dan die van de 7700X.
Over het ASUS moederbord lees ik hier en daar negatieve reacties, terwijl deze wel in de BBG van oktober staan bij beide systemen. Stabiliteit schijnt niet optimaal zijn. Ik sta open voor alternatieven. Een PCIe Gen5-slot voor de videokaart wat de ROG Strix B650E-F heeft is denk iets overdreven. Voor de M.2 is het denk ik wel een voordeel.
De 550W voeding moet zolang er geen videokaart in zit ook wel voldoende zijn.
Hartelijk dank!
Goede avond allemaal!
Helaas is mijn oude pc met een I5 3570 en een ASRock B75 pro3 overleden.
In eerste instantie is de pc voor het huis, tuin en keuken surf/shop werk.
De boekhouding wordt gedaan met Office.
Eventueel in de toekomst wat gamen maar daar hoeft nu niet persé rekening mee worden gehouden. Een videokaart staat daarom ook niet op mijn lijstje maar de rest moet wel "game proof" zijn zodat ik er in de toekomst een videokaart kan ingooien. Wat ik wel interessant vind is VR, maar nog geen idee wat ik daar precies voor nodig heb. Ook dit is dan een projectje voor later.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1000. De pc moet er weer een aantal jaartjes tegen kunnen, dus ik ben iets flexibel in de prijs als dat echt een verbetering is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Behuizingen | Corsair Carbide 500R Black | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 254,- | € 254,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 201,71 | € 201,71 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 57,94 | € 57,94 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 92,90 | € 92,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 606,55 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ook niet echt. Stil is wel fijn. Energieverbruik niet heel belangrijk.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Meningen over mijn build.
Qua processor zou een R5 7600 ook kunnen. In de BBG van oktober staat deze bij het 1440 systeem. Als upgrade wordt de 7700X genoemd. Hier is het prijsverschil tussen de twee is denk ik met het oog op de toekomst wel te accepteren. Of wellicht een processor met een betere IGPU dan die van de 7700X.
Over het ASUS moederbord lees ik hier en daar negatieve reacties, terwijl deze wel in de BBG van oktober staan bij beide systemen. Stabiliteit schijnt niet optimaal zijn. Ik sta open voor alternatieven. Een PCIe Gen5-slot voor de videokaart wat de ROG Strix B650E-F heeft is denk iets overdreven. Voor de M.2 is het denk ik wel een voordeel.
De 550W voeding moet zolang er geen videokaart in zit ook wel voldoende zijn.
Hartelijk dank!
[ Voor 8% gewijzigd door LeoS op 27-10-2023 13:35 ]