Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben toe aan een nieuwe game pc. Deze keer mag het een showcase zijn, vandaar de keuze voor deze kast. Ik heb een grote kast achter mij staan waardoor ik liever in de breedte werk.
Gamen is vooral CPU intensieve zaken zoals supreme commander, stellaris, civ6, age of empires 2 enz.
Sporadisch eens een Diablo 4 of Starfield moet ook wel lukken.
En het moet stil zijn! Momenteel draai ik Diablo 4 op low settings zodat mijn PC niet begint op te stijgen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Iets minder belangrijk, een showcase mag wat meer kosten. Liefst niet te hard boven de €2000. Ik hoef geen schaduw van een kapstok die achter me staat in de voet van een kandelaar op 4k te zien, als GPU zal de 7800 XT zeker volstaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn scherm behoud ik. AOC AG322QC4. 1440p, freesync2, 144Hz
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb geen ervaring met showcase pc's. Dus als er tips zijn voor bepaalde ledstrips, accessoires of andere toeters en bellen, laat maar weten.
Sowieso wil ik het hoofdthema zwart met rode leds.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Stil en stabiel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC moet veel rekenkracht hebben en stil werken. Dat ik onder load de fans hoor opspinnen is geen struikelblok maar moet zeker fel onder de 40dB blijven.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Tips om een perfecte showcase samen te stellen. Meer toeters en bellen zijn zeker welkom.
Fans! Ik wil de standaard casefans vervangen door stille rgb fans en er wat extra toevoegen. Hoe beter de airflow, hoe stiller de werking. PC moet ook rood oplichten zoals Lucifer het zou wensen.
Het geheugen mag ook RGB zijn maar moet ik nog afstemmen of het getest is met het moederbord.
De CPU AIO vind ik ook moeilijk. Moet stil zijn, moet RGB hebben en een extra scherm is een 'nice to have'.
Ik ben toe aan een nieuwe game pc. Deze keer mag het een showcase zijn, vandaar de keuze voor deze kast. Ik heb een grote kast achter mij staan waardoor ik liever in de breedte werk.
Gamen is vooral CPU intensieve zaken zoals supreme commander, stellaris, civ6, age of empires 2 enz.
Sporadisch eens een Diablo 4 of Starfield moet ook wel lukken.
En het moet stil zijn! Momenteel draai ik Diablo 4 op low settings zodat mijn PC niet begint op te stijgen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Iets minder belangrijk, een showcase mag wat meer kosten. Liefst niet te hard boven de €2000. Ik hoef geen schaduw van een kapstok die achter me staat in de voet van een kandelaar op 4k te zien, als GPU zal de 7800 XT zeker volstaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn scherm behoud ik. AOC AG322QC4. 1440p, freesync2, 144Hz
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb geen ervaring met showcase pc's. Dus als er tips zijn voor bepaalde ledstrips, accessoires of andere toeters en bellen, laat maar weten.
Sowieso wil ik het hoofdthema zwart met rode leds.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Stil en stabiel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC moet veel rekenkracht hebben en stil werken. Dat ik onder load de fans hoor opspinnen is geen struikelblok maar moet zeker fel onder de 40dB blijven.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Tips om een perfecte showcase samen te stellen. Meer toeters en bellen zijn zeker welkom.
Fans! Ik wil de standaard casefans vervangen door stille rgb fans en er wat extra toevoegen. Hoe beter de airflow, hoe stiller de werking. PC moet ook rood oplichten zoals Lucifer het zou wensen.
Het geheugen mag ook RGB zijn maar moet ik nog afstemmen of het getest is met het moederbord.
De CPU AIO vind ik ook moeilijk. Moet stil zijn, moet RGB hebben en een extra scherm is een 'nice to have'.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 380,- | € 380,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 184,- | € 184,- |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6 | € 629,- | € 629,- |
| 1 | Behuizingen | Thermaltake The Tower 500 Zwart | € 163,05 | € 163,05 |
| 1 | Waterkoeling | Thermaltake Water 3.0 360 ARGB Sync | € 182,27 | € 182,27 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF560C36BBEAK2-32 | € 139,51 | € 139,51 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 154,95 | € 154,95 |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 119,12 | € 119,12 |
| Totaal | € 1.951,90 | |||