Adapter 220V naar 12 V (sigaretten aanstekker)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09
Hoi,

Om mijn batterij van de balckvue dashcam buiten de auto op te laden na lange stilstand heb ik via blackvue begrepen adapter van 220 naar 12 V nodig te hebben, zoiets als deze .

echter hebben ze mij ook verteld dat de volgende input benodigd is: Cigarette lighter plug: 11 V–18 V / 7.2 A (max)

Voordat ik zomaar wat koop die betekend toch dat ik
minimaal een adapter kan nemen met
11 * 7,2 = 79,2 watt
maximaal een adapter kan nemen met
18 * 7,2 = 129,6 watt

Bij het gegeven voorbeeld vanuit blackvue staat daar niets over maar deze deze wel.

120 watt ligt in het bereik dus klopt mijn aanname dat die goed is?

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 15:14

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Puur naar het aantal watt kijken- en of het in die range valt is (in elk geval in theorie) iets te kort door de bocht.

Je wilt een adapter die in het aangegeven voltagebereik ligt én minstens 7.2A kan leveren (al vraag ik me af of zo'n dashcam in de praktijk ooit zoveel stroom zal trekken).

Die je als laatste linkt is 12V/10A, dus dat is prima. Die eerste is als ik google op de EAN code overigens zo te zien ook 12V/10A.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:08

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

7.5A voor een camera'tje is wel erg veel, ik vermoed dat er niet meer dan 1A getrokken wordt.

Toch even wat info opgezocht: https://blackvue-nederlan...magic-battery-pack-b-112/
3000mAh dat in een uur geladen kan worden, dan heb je inderdaad al wat nodig. De B-124 zelfs flink meer en vraagt ook 9A
https://blackvue-nederlan...gic-ultra-battery-b-124e/

Dan heb je wel wat nodig.....

Ik weet niet wat je wilt uitgeven, via marktplaats en modelbouwgroepen worden 12v-750w (of zelfs meer) HP server voedingen aangeboden voor maar een paar tientjes. Een aanstekerplug kost bij de locale automaterialenwinkel amper iets en ben je snel klaar.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
@memphis Het betreft de B-130X.

Het gaat niet om de dashcam zelf. Die voedt in parkeerstand van van die batterij.
Maar ik wil die batterij zelf juist opladen. Deze zit nu via hardwiring in de auto. Maar er zit ook een simpele sigarettenaansteker plug bij.

Met deze kabel kan ik de batterij los opladen bij lange stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
memphis schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:57:
7.5A voor een camera'tje is wel erg veel, ik vermoed dat er niet meer dan 1A getrokken wordt.

Toch even wat info opgezocht: https://blackvue-nederlan...magic-battery-pack-b-112/
3000mAh dat in een uur geladen kan worden, dan heb je inderdaad al wat nodig. De B-124 zelfs flink meer en vraagt ook 9A
https://blackvue-nederlan...gic-ultra-battery-b-124e/

Dan heb je wel wat nodig.....

Ik weet niet wat je wilt uitgeven, via marktplaats en modelbouwgroepen worden 12v-750w (of zelfs meer) HP server voedingen aangeboden voor maar een paar tientjes. Een aanstekerplug kost bij de locale automaterialenwinkel amper iets en ben je snel klaar.
Liefst een kant en klaar product. Het laden mag best een paar uur duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:08

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

De voeding moet voldoen aan de ratings van de lader, er is namelijk geen terugkoppeling dat de lader zich aanpast naar wat de voeding kan leveren wat bv. bij smartphones wel zo is.

Dus als je accu-unit 9A vraagt moet je wel een voeding hebben die daar aan kan voldoen en met het liefst een marge.

Ah, zie net dat via de aanstekerplug er 5A gevraagd wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door memphis op 28-10-2023 11:19 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Illusion

(the art of)

Bl4ckviper schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:24:
Hoi,

Om mijn batterij van de balckvue dashcam buiten de auto op te laden na lange stilstand heb ik via blackvue begrepen adapter van 220 naar 12 V nodig te hebben, zoiets als deze .

echter hebben ze mij ook verteld dat de volgende input benodigd is: Cigarette lighter plug: 11 V–18 V / 7.2 A (max)

Voordat ik zomaar wat koop die betekend toch dat ik
minimaal een adapter kan nemen met
11 * 7,2 = 79,2 watt
maximaal een adapter kan nemen met
18 * 7,2 = 129,6 watt

Bij het gegeven voorbeeld vanuit blackvue staat daar niets over maar deze deze wel.

120 watt ligt in het bereik dus klopt mijn aanname dat die goed is?
De tweede (amazon) is prima.

In de handleiding van de B-130x staan de maximum en de nominal ratings. Daar staat ook “ bij gebruik sigarettenaansluiting laden met 12v-5A”.
Dan is een 12V-10A voeding helemaal prima. En gezien de kosten zou ik vooral niet verder zoeken.
Ook op deze site staat:
Als de batterij is aangesloten op een 12V-stopcontact, verbruikt deze 5A (90 minuten om volledig op te laden).

[ Voor 12% gewijzigd door Illusion op 28-10-2023 11:34 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
@memphis en @Illusion

Top. Die van Amazon is besteld. 👍

Pagina: 1