koelen gaat verkeerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orizande
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-10-2023
Mijn vraag

Ik heb een splitairco (van LG) met 1 buitenunit en 2 binnenunits. Ik gebruik hem voornamelijk voor het verwarmen van de 2 kamers. (huiskamer en 1 kamer boven)

Nu wilde ik eens gaan koelen en dat gaat niet goed.

als ik in de huiskamer wil koelen moet ik de bovenunit op koelen zetten en de huiskamer hoeft alleen de fan aan?
en uiteraard als ik boven wil koelen moet de huiskamer op koelen staan en boven alleen de Fan aan.

Kan dit komen omdat er een tekort aan koude vloeistof is of zijn de aansluitingen verwisseld op de buitenunit (als dat kan???)

Het verwarmen gaat uitstekend en daar is geen probleem mee.

rara wat zou het kunnen zijn, ben benieuwd.
...

groeten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:00

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik kan uit je verhaal niet precies opmaken wat nu het probleem is?

De vraag (koelen/verwarmen) wordt gestuurd vanuit de binnenunits. Met een split kun je slechts één mode tegelijk gebruiken, dus allebei koelen of allebei verwarmen. Als je wil koelen in de huiskamer, dan moet je die binnenunit op koelen zetten. Als je in de bovenkamer wil koelen moet die binnenunit op koelen staan. Als je ze allebei tegelijk wil koelen, dan moeten allebei de binnenunits op koelen aanstaan. Je kunt dus niet koelen en verwarmen tegelijk. Het is ook niet nodig om één van de binnenunits op ventileren te zetten.

Wat voor problemen ervaar je nu precies? Want als verwarmen wel werkt, dan is er niks mis met je koelleidingen en je koelmiddel. Mocht alleen koelen niet werken, dan zou het kunnen zijn dat de keerklep in de buitenunit vast zit. Die bepaalt namelijk of het hele systeem in koelmodus of verwarmmodus zit.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW