Mijn PC van dik 8 jaar oud is overleden. Het was de laatste tijd al regelmatig blue screens of heel veel freezes. Ondanks nieuwe installatie paar maanden geleden mocht het niet baten. Geen beeld meer, met of zonder videokaart, alle geheugenbanken 1 voor 1 geprobeerd noem maar op.
Dus hij gaat eraan geloven, zeker omdat ik al in het achterhoofd had om hem een keer te vervangen
Wat ik heb/ had
MSI 2GB D5 X GTX760 OC Twin Frozr R vervangen voor
MSI 8GB D6 RTX 2080 GAMING X TRIO (gaat mee in de nieuwe omgeving)
HW7I27 Intel Core i7-4790K 4000 1150 BOX
TQXV6J00 Corsair Carbide 330R Titanium ATX ( kast wil ik weer gebruiken, tenzij anders wordt geaddviseerd)
GWEG44 GiBy GA-Z97-D3H Z97 RG SA
Coolmaster Silent Pro 500W voeding
Alienware 27 Gaming Monitor - AW2723DF (Die houd ik nog even )
Het is dus bijna 10 jaar geleden voordat ik zelf de PC in elkaar heb gezet dus advies is welkom
Ik heb sinds een paar maanden ook een Minisforum met AMD HX99G en dat bevalt ook goed vandaar dat ik in mijn werkkamer ook voor AMD ben gegaan
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten, Office, DaVinci Resolve, hoef niet alles eruit te kunnen persen. Soms met wat effecten spelen is leuk.
Gamen: America's Army Proving grounds ( ja ik ben oud
), Modern Warfare, championship manager. en wat de toekomst brengt maar super fanatiek doe ik het niet meer.
Hoop er ook weer een aantal jaren mee te kunnen gaan. Misschien in de toekomst de videokaart upgraden
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn wensenlijst staat nu op 1029, wat erboven is geen probleem
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI 8GB D6 RTX 2080 GAMING X TRIO
Alienware 27 Gaming Monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn wensenlijst, een snelle SSD met genoeg capaciteit. En er wordt nog een HD aan gekoppeld met data.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als alles maar stabiel loopt en goed op elkaar is afgestemd
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik was al voor de 7700 gegaan omdat deze wat lager in verbruik zit. Maar ook dat ik met deze processor de nodige jaren kan maken.
Stil is altijd fijn
Ga je overklokken?
Die tijd ligt ruim achter mij dus Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb dit samengesteld door naar diverse builds, opmerkingen te kijken op het forum en ik denk dat ik daarmee een mooi degelijk systeem heb waar ik weer jaren plezier aan kan beleven.
Verstandig om alles weer in deze kast te bouwen?
Voeding is mijn vraag, kan ik kleiner of kom ik in de problemen als ik later een grotere videokaart erin ga zetten
Voor mijn gebruik denk ik dat het niet veel uitmaakt intel of AMD
Klein vraagje zit bij de boxed versie de koelpasta erbij of moet je dat alleen apart kopen voor een tray versie?
Edit:
na adviezen de 7700 vervangen voor de 7800X3D
en de Samsung 980 pro voor de Lexar
Behuizing toegevoegd
Dus hij gaat eraan geloven, zeker omdat ik al in het achterhoofd had om hem een keer te vervangen
Wat ik heb/ had
MSI 2GB D5 X GTX760 OC Twin Frozr R vervangen voor
MSI 8GB D6 RTX 2080 GAMING X TRIO (gaat mee in de nieuwe omgeving)
HW7I27 Intel Core i7-4790K 4000 1150 BOX
TQXV6J00 Corsair Carbide 330R Titanium ATX ( kast wil ik weer gebruiken, tenzij anders wordt geaddviseerd)
GWEG44 GiBy GA-Z97-D3H Z97 RG SA
Coolmaster Silent Pro 500W voeding
Alienware 27 Gaming Monitor - AW2723DF (Die houd ik nog even )
Het is dus bijna 10 jaar geleden voordat ik zelf de PC in elkaar heb gezet dus advies is welkom
Ik heb sinds een paar maanden ook een Minisforum met AMD HX99G en dat bevalt ook goed vandaar dat ik in mijn werkkamer ook voor AMD ben gegaan
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten, Office, DaVinci Resolve, hoef niet alles eruit te kunnen persen. Soms met wat effecten spelen is leuk.
Gamen: America's Army Proving grounds ( ja ik ben oud
Hoop er ook weer een aantal jaren mee te kunnen gaan. Misschien in de toekomst de videokaart upgraden
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn wensenlijst staat nu op 1029, wat erboven is geen probleem
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI 8GB D6 RTX 2080 GAMING X TRIO
Alienware 27 Gaming Monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn wensenlijst, een snelle SSD met genoeg capaciteit. En er wordt nog een HD aan gekoppeld met data.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als alles maar stabiel loopt en goed op elkaar is afgestemd
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik was al voor de 7700 gegaan omdat deze wat lager in verbruik zit. Maar ook dat ik met deze processor de nodige jaren kan maken.
Stil is altijd fijn
Ga je overklokken?
Die tijd ligt ruim achter mij dus Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb dit samengesteld door naar diverse builds, opmerkingen te kijken op het forum en ik denk dat ik daarmee een mooi degelijk systeem heb waar ik weer jaren plezier aan kan beleven.
Verstandig om alles weer in deze kast te bouwen?
Voeding is mijn vraag, kan ik kleiner of kom ik in de problemen als ik later een grotere videokaart erin ga zetten
Voor mijn gebruik denk ik dat het niet veel uitmaakt intel of AMD
Klein vraagje zit bij de boxed versie de koelpasta erbij of moet je dat alleen apart kopen voor een tray versie?
Edit:
na adviezen de 7700 vervangen voor de 7800X3D
en de Samsung 980 pro voor de Lexar
Behuizing toegevoegd
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 380,- | € 380,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 267,- | € 267,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Zwart | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 57,94 | € 57,94 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 750W | € 116,42 | € 116,42 |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 92,90 | € 92,90 |
Totaal | € 1.144,06 |
[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 27-10-2023 09:13 ]