Op zoek naar extra lage ventilatiebuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:35

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Voor de verbouwing van onze zolder heb ik het volgende probleem. Ik heb bij het verbouwen van ons huis een gat in de vloer gemaakt voor ventilatie van onze douche. Dit was prima toen er nog geen dakkapel op onze woning stond.

Maar nu er een dakkapel is geplaatst zit de doorvoer voor de ventilatie op een hele ongelukkig plek. Namelijk 50cm van de wand en dus in de kamer.

Nu kan ik dit prima oplossen met een extra lage ventilatie buis. Hiervoor is in de UK van alles te krijgen, alleen de shops die ik heb gevonden verzenden niet naar Nederland.

Weet iemand wellicht waar ik dit soort ventilatie buizen vandaan haal?

De maat die ik zoek is 225x25mm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIXGLAp2xHrH3oapCaeYbsBvLkY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EiJeShI8dlUQoPapkKD0dJnS.webp?f=user_large

Daarom mijn vraag: weet iemand waar ik dit in Nederland of Europa kan kopen? Samen met een haakse doorvoer naar een 100mm buis.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Beste antwoord (via mydogisgone op 27-10-2023 13:04)

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:33

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mydogisgone schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:15:
[...]

55 is helaas te hoog. Had idd al bij bouwmarkten gekeken. Zag op internet ook varianten van 29mm hoog. Dat zou ook nog wel kunnen. Alleen is dat dus allemaal te koop in de UK :|
deze is 29mm

https://www.rittal.com/nl...RO12095?variantId=3286850

nog een shop:

https://www.techniekwebsh...-229-mm-hoogte-29-mm.html

[ Voor 22% gewijzigd door Fraggert op 26-10-2023 13:28 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mydogisgone schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:00:
Voor de verbouwing van onze zolder heb ik het volgende probleem. Ik heb bij het verbouwen van ons huis een gat in de vloer gemaakt voor ventilatie van onze douche. Dit was prima toen er nog geen dakkapel op onze woning stond.

Maar nu er een dakkapel is geplaatst zit de doorvoer voor de ventilatie op een hele ongelukkig plek. Namelijk 50cm van de wand en dus in de kamer.

Nu kan ik dit prima oplossen met een extra lage ventilatie buis. Hiervoor is in de UK van alles te krijgen, alleen de shops die ik heb gevonden verzenden niet naar Nederland.

Weet iemand wellicht waar ik dit soort ventilatie buizen vandaan haal?

De maat die ik zoek is 225x25mm.
[Afbeelding]

Daarom mijn vraag: weet iemand waar ik dit in Nederland of Europa kan kopen? Samen met een haakse doorvoer naar een 100mm buis.
toon volledige bericht
ik weet niet of die exacte maat hier te krijgen is maar er is toch zat te vinden voor luchtfavoeren in een platte variant inclusief verloopstukken van rond naar plat.

dit soort ligt zelfs bij de gamma en karwei in de rekken.

poe.......25 mm had ik even overheen gelezen :/ ik las 55 en dat is een standaardmaat in dat spul.

https://www.karwei.nl/assortiment/zoeken?text=kanaal

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 26-10-2023 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Fraggert schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:07:
[...]

ik weet niet of die exacte maat hier te krijgen is maar er is toch zat te vinden voor luchtfavoeren in een platte variant inclusief verloopstukken van rond naar plat.

dit soort ligt zelfs bij de gamma en karwei in de rekken.

poe.......25 mm had ik even overheen gelezen :/ ik las 55 en dat is een standaardmaat in dat spul.

https://www.karwei.nl/assortiment/zoeken?text=kanaal
55 is helaas te hoog. Had idd al bij bouwmarkten gekeken. Zag op internet ook varianten van 29mm hoog. Dat zou ook nog wel kunnen. Alleen is dat dus allemaal te koop in de UK :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

ik zou een rondje bellen naar wat grote toko's zoals warmteservice en ventilatieland, misschien kunnen die even met je meedenken :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

deze is 29mm

https://www.rittal.com/nl...RO12095?variantId=3286850

nog een shop:

https://www.techniekwebsh...-229-mm-hoogte-29-mm.html

[ Voor 22% gewijzigd door Fraggert op 26-10-2023 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Door hier op verder te zoeken. Heb ik deze pagina gevonden: https://www.amazon.nl/ven...m-superplat/dp/B07TCBHRN9

En daar tegen een redelijke prijs de buis kunnen kopen!
Dank voor je bijdrage iig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@mydogisgone you’re welcome mate d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15
Ik hoop dat je daarmee voldoende luchtdebiet hebt. Die uit je link is 23,24 x 2,94 cm, dus 68cm2
Een 125mm ⌀ spirobuis wat vaak voor woonhuisventilatie gebruikt wordt heeft een oppervlakte van 122cm2, die kan dus een stuk meer lucht verstouwen.

Edit: ik zie dat de meeste badkamerventilators 100mm ⌀ zijn, dat is 78cm2. Lijkt dus mee te vallen. Ik weet dat er bij een afzuigkap geadviseerd wordt om een zo groot mogelijke diameter afvoerkanaal te pakken. Dat geeft een lagere luchtsnelheid en dus minder lawaai.

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 27-10-2023 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
ThinkPad schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:33:
Ik hoop dat je daarmee voldoende luchtdebiet hebt. Die uit je link is 23,24 x 2,94 cm, dus 68cm2
Een 125mm ⌀ spirobuis wat vaak voor woonhuisventilatie gebruikt wordt heeft een oppervlakte van 122cm2, die kan dus een stuk meer lucht verstouwen.

Edit: ik zie dat de meeste badkamerventilators 100mm ⌀ zijn, dat is 78cm2. Lijkt dus mee te vallen. Ik weet dat er bij een afzuigkap geadviseerd wordt om een zo groot mogelijke diameter afvoerkanaal te pakken. Dat geeft een lagere luchtsnelheid en dus minder lawaai.
Er zit nu ook een 125mm ventilator. Maar goed hier komt een ventilatiebox aan te hangen en er hangt op een andere plek in de badkamer nog een afzuigkanaal. Maar dan wel van 125mm. Dus samen kunnen ze de badkamer prima vochtvrij maken na het douchen :)

Groter dan 100mm heb ik deze kanalen niet gezien helaas.

Pagina: 1