Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBl1972
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-04 11:55
Ik zoek een?
surroundset 5.1.

Wat is je budget?
Ergens tussen de 2,5k en 4k

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het wordt voornamelijk voor films (via Kodi, Netflix, Disney+) en tv (KPN itv; series, sport) gebruikt. Daarnaast wordt in die ruimte ook naar de radio geluisterd tijdens werkuren. DAB+ zou dus wel prettig zijn.
Een subwoofer (JAMO SUB 210) en bestaande speakers (worden dan surroundspeakers) B&W 686 wil ik bij voorkeur behouden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn overwegingen:
Onkyo TXNR5100 (€ 799) of Denon AVR-2800H DAB (€ 649)
Door het behoud van bestaande speakers eigenlijk alleen nieuwe frontspeakers en centerspeaker nodig. Ik zat hiervoor ook te denken aan B&W. Dan de 707 S3 (€ 1.498) en de HTM6 S3 (€ 749).
Alternatief voor de 707 S3 zouden de 603 S3 (€2.298) zijn, maar deze zijn natuurlijk wel een stuk duurder.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn bestaande receiver is nu ook een Onkyo (maar dan een stereo receiver). Die bevalt me al jaren prima, vandaar dat ik weer naar Onkyo zat te kijken.
Ook de speakers van B&W bevallen mij. Dus vandaar dat ik weer naar B&W zat te kijken. Maar misschien zijn er betere op de markt die ik nog niet ken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:16
Leuk vooruitzicht!
Zelf sinds een maandje de keuze gemaakt van onkyo - denon - yamaha
Dat de denon toch wel vaak beter uitkomt als de andere 2 merken.
Mijn advies hierin is dus ook Denon.
Zul je geen spijt van hebben :)

Kwa speakers die je hebt/zoekt heb ik geen ervaring in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBl1972
Thanks voor je reply. Welke speakers heb jij dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:52
Onkyo zou ik links laten liggen. In het verleden zijn er veel problemen met Onkyo receivers geweest en in 2022 is die tent failliet gegaan. Volgens mij wel weer overgenomen/doorstart gemaakt, maar toch. Een Denon X1700H DAB doet wat jij wil.

Je wil tussen de € 2.500 en € 4.000 uitgeven. Dat is een fors bedrag. Waarom wil je dat bedrag uitgeven? Je wensen en eisen die je voor dat bedrag hebt zijn me niet echt duidelijk. Als je wens alleen maar surround is en als ik lees dat je je Jamo subwoofer wil houden, lijk je mij geen hele kritische luisteraar. Dan zou ik niet zoveel geld uitgeven aan een surround opstelling.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 26-10-2023 15:46 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBl1972
Je moet ergens beginnen, toch? De Jamo ben ik niet zo heel erg enthousiast over, dat klopt. De bedoeling is om het systeem verder uit te breiden/verbeteren.
De Jamo zal dan idd als eerste in een vervolgaankoop vervangen worden, maar ik kan niet alles tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:16
Zelf heb ik klipsch set aangeschaft met een svs sb 1000.
op een denon x3800h.

zijn geen high end speakers zoals die jij benoemde.
maar is voor mij een beginnende set, zie post in post je cinema topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBl1972
Precies, je moet ergens beginnen idd. Zal mijn set te zijner tijd ook 's posten, al zal dat nog wel even duren. Kamer ook nog even opleuken als onderdeel daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:03
Je begint inderdaad altijd ergens, daar doelt Hulleman niet op. Zijn punt is valide, voor films, series, tv en radio heb je de genoemde Bowers & Wilkins speakers niet nodig, dat is puur overkill/ onnodig en makes no sense. Dit soort speakers worden in de regel gebruikt met een mid-range/ high end versterker om muziek van hoogwaardige bron mee af te spelen, films en series is dan een bijzaak.

Met het gestelde budget kun je een fatsoenlijke 5.1 set + receiver kopen en ben ik je in één keer klaar.

De Klipsch speakers van Eskimoo zijn voor het beoogde gebruik prima geschikt.

Imo bieden Q Acoustics speakers veel bang for the buck en een goede balans m.b.t. muziek/ home theater;

Denon receiver

2 x 3050i
1 x 3090ci
(2 x 3010i)
Achterspeakers zijn minder belangrijk, deze zou je eventueel voor de looks/ matching ook kunnen vervangen door een paar 3010i

+ eventueel een fatsoenlijke subwoofer mocht je de laagweergave onvoldoende vinden (de 3050i gaat al aardig laag).

Wanneer je het voor het naamplaatje c.q. merk (en looks) doet negeer dan vooral ons advies ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBl1972
O nee hoor, ik ben juist hier voor meningen. B&W was vooral omdat mijn huidige 686's mij perfect bevallen. Destijds bij een hifi winkel een aantal sets geluisterd en kwam toen uit op deze B&W's.

Ik sta echter open voor ideeen; ben gelijk gaan kijken naar die Q Acoustics.

Misschien had ik mijn tekst moeten opnemen: "Maar misschien zijn er betere prijs/kwaliteitverhoudingen op de markt die ik nog niet ken.
Pagina: 1