Outlook vraagt niet meer om Gmail ww

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:59

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb een issue met Microsoft Outlook 365, de desktop applicatie. Hierin zaten meerdere IMAP profielen en een Gmail account.

Nu is alle mail omgezet naar het platform van Microsoft 365, dus moest ook Outlook opnieuw ingesteld worden. Omdat e.e.a. in Outlook verder niet van belang was, heb ik een compleet nieuw profiel gemaakt (Configuratiescherm, Mail). Het oude profiel weggegooid, de .ost files weg in de diverse app-data mappen.

Nieuw profiel, accounts toegevoegd, werkt.

Maar, nu moet het Gmail account er terug in. Op de een of andere manier is dit account binnen Outlook (Windows?) nog bekend en probeert hij het gewoon toe te voegen. Hij vraagt niet om een wachtwoord, waardoor ik dus ook niet het schermpje van Google krijg om de app toestemming te geven voor toegang.

Wat ik doe is letterlijk:
Outlook starten, Bestand, Account toevoegen, ..@gmail.com, volgende
Met een ander adres vraagt hij daarna in een Google scherm opnieuw om mailadres, wachtwoord en daarna toestemming.

Waaaaaar zit dit account verstopt, hoe kan ik het er uit gooien.

Relevante info:
Windows 11 Pro 22H2
Desktop app Outlook uit Office 365 met de laatste updates geinstalleerd

Dankzij de heerlijke namen die Microsoft nu voor alle diensten heeft kom ik er niet uit om het uit google te trekken, ik kom steeds op pagina's om je gmail in outlook.com te lezen, te forwaren, te ontkoppelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:59

sus

is druk :+

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:40
Op de een of andere manier is dit account binnen Outlook (Windows?) nog bekend en probeert hij het gewoon toe te voegen
Staat deze wellicht tussen in je 'Credentials Manager'?

Aanmeldingsgegevensbeheer openen - Microsoft Ondersteuning

T.Net Creality 3D Printer Discord