PC Crasht direct na opstart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oderunt
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-11-2023
Sinds een paar dagen start mijn PC niet goed door.
Hij gaat dan direct weer uit en na 1 of een paar keer krijg ik bijgevoegde screenshot als scherm.

Als ik dan save & exit doe, start hij wel door.

Configuratie staat in screenshot. De PC is van 2019 en heeft het altijd gedaan.

Zelf vermoed ik dat het mijn SSD is, want die is wel al meer dan 4,5 jaar oud.

Echter ben ik een webdeveloper en geen PC goeroe.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast dank.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3TGi0T9C5K5aBLcbtgzZeoGF_TQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ou8Eosv0I02P9hDqFiZ1t57p.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Oderunt op 30-10-2023 14:19)

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Zou het kunnen zijn dat de batterij van het BIOS leeg is waardoor hij steeds (opstart)instellingen verliest? Wellicht dat je daar eens naar kunt kijken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
Zou het kunnen zijn dat de batterij van het BIOS leeg is waardoor hij steeds (opstart)instellingen verliest? Wellicht dat je daar eens naar kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oderunt
Hoort zo'n batterij leeg te gaan?

Mijn oude PC draaide al meer dan 10 jaar op dezelfde batterij, dus ik heb geen idee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhxspirit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 14:22
Dat is inderdaad iets wat kan gebeuren en eerlijk gezegd. Ik heb computers gehad waar dit nooit gebeurt is en computers waar dit na een jaar al nodig is. Noem het geluk of pech hebben, maar het klinkt aannemelijk dat dit het probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
Oderunt schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:23:
Hoort zo'n batterij leeg te gaan?

Mijn oude PC draaide al meer dan 10 jaar op dezelfde batterij, dus ik heb geen idee
Het kan gebeuren. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat sommige pc's er last van hebben en andere weer niet. De pc's die ik had met dit probleem waren meestal ook pc's die langere tijd uit hebben gestaan en de batterij dus echt leeg was getrokken. Het is een mogelijkheid om te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oderunt
De PC heeft de laatste tijd inderdaad vaak uitgestaan, omdat ik behoorlijk lang griep heb gehad. Wel af en toe een middag aan gestaan, maar verder niet.

Batterij klinkt wel aardig logisch, maar verklaart dat het soms wel 2 keer toe achter elkaar opnieuw opstarten, bijna instant, voordat hij in het BIOS scherm komt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oderunt
@Sparkiee @Dhxspirit

Thnx voor de hulp.

Afgelopen weekend heb ik de knoopcel batterij op het moederbord vervangen en hij start en draait weer als een trein.
Pagina: 1