Ik zag deze video vandaag, waar met een apparaat gekeken wordt naar de binnenkant van een thunderbolt kabel.
Nu had ik dit al eens eerder gezien. Maar ik vraag me nu het volgende af. Het maakt de kabels ruim duurder. Helemaal als je er meerdere koopt en nodig hebt.
Waarom is het zo opgebouwd:
en niet
Tussen [brackets] is de kabel die je koopt
Ik begrijp dat je in theorie nu een goedkoper apparaat kan hebben, maar dat kan toch niet de enige reden zijn? Omdat je in totaal zoveel meer kwijt bent als je meerdere kabels hebt. Wordt er vanuit gegaan dat mensen 1 of 2 kabels hebben en deze gebruiken om een veelvoud van verschillende goedkopere apparaten met elkaar te verbinden?
Ik heb het gevoel dat er toch ook echt een andere (fysieke, gebasseerd misschien op natuurwetten) reden is.
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeA Look Inside Apple's $130 USB-C Cable
Nu had ik dit al eens eerder gezien. Maar ik vraag me nu het volgende af. Het maakt de kabels ruim duurder. Helemaal als je er meerdere koopt en nodig hebt.
Waarom is het zo opgebouwd:
code:
1
| machine - [connector - chip - kabel - chip - connector] - machine |
en niet
code:
1
| machine - chip - [connector - kabel - connector] - chip - machine |
Tussen [brackets] is de kabel die je koopt
Ik begrijp dat je in theorie nu een goedkoper apparaat kan hebben, maar dat kan toch niet de enige reden zijn? Omdat je in totaal zoveel meer kwijt bent als je meerdere kabels hebt. Wordt er vanuit gegaan dat mensen 1 of 2 kabels hebben en deze gebruiken om een veelvoud van verschillende goedkopere apparaten met elkaar te verbinden?
Ik heb het gevoel dat er toch ook echt een andere (fysieke, gebasseerd misschien op natuurwetten) reden is.