Ford Fiesta zonder inklapbare spiegels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvana300
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 26-10-2024
Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een fiesta stX. Prachtige auto met veel opties zoals verwarmbaar stuur , auto park en winterpack. Tot mijn verbazing klappen de spiegels niet automatisch in en moet dit zelfs handmatig . De auto heeft een waarde van 29500 euro .

Dit is heel onhandig voor mij omdat ik in een drukke stad woon.

De dealer zegt dat dit is wegens chip tekort en ook niet bij de opties staat van de auto. Heb ik Idd niet naar gekeken.

Kan ook niet meer toegevoegd worden geeft hij aan. 
Ik vind het jammer dat ik dit niet te horen kreeg bij de aankoop , mede omdat het wel op de vorige uitvoering fiseta wel zat standaard op dit type .
Heeft iemand een tip? Kan dit echt niet meer ingebouwd worden ?

Ik zou al blij zijn met een knopje om de spiegels in te klappen van binnenuit.  Daarbij lees ik nu dat de fiesta uit productie gaat. Stel je krijgt een aanrijding , zijn er dan nog onderdelen voldoende ?
Benieuwd naar jullie reactie 

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:26
Juist in de stad zou ik die optie niet willen, ook inklapbare spiegels kun je eraf trappen en zijn vervolgens 3x zo duur om te vervangen. En lastiger te vinden dan niet inklapbare spiegels lijkt me.

Of het achteraf plaatsen van elektrisch inklapbare spiegels mogelijk is of niet, kan ik je helaas niet zeggen. Tegenwoordig zal het me niet verbazen dat dat alleen kan in combinatie met een trekhaak of iets anders dat er totaal niks mee te maken heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:14
Dan loop je toch even om de auto heen om ze handmatig in te klappen?
Doe ik al een jaar of 6 dagelijks en zowel de spiegels als ikzelf hebben er nog niets van geleden.
Als bonus extra stappen op de stappenteller 😋.

Onderdelen zijn nog jaren verkrijgbaar dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Voor mijn 2004 Focus (laatste jaar meen ik voor mijn model Focus) is nog van alles verkrijgbaar zowel 2ehands als nieuw zowel origineel als imitatie.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:42
Er bestaat wel zoiets als Sil ®, dat is een geautomatiseerde robot die, zodra je de auto op slot zet, de situatie scant en bepaalt of de spiegels ingeklapt moeten worden.

Let wel op dat deze functie niet standaard ingelezen is, dus ze zal ingeleerd moeten worden.

Dit is een goede les voor volgende keer, waarom moeten spiegels in drukke stad ingeklapt worden? Kan je niet netjes in een parkeervak (= te grote auto).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-08 21:22
Gefeliciteerd met je aankoop, mede St'er :)

We gaan er even voor het gemak uit dat je een MK8(.5) hebt. Je hebt dan geluk dat de elektronica waar die auto opdraait ook in alle huidige ford's zit en heel generiek is uitgevoerd. Upgrades zijn dan ook heel goed mogelijk. Je moet een beetje geluk hebben dat er in je deuren al de kabelboom zit voor de spiegels. Zo niet moet je los die gaan trekken en da's niet even in een half uurtje gepiept. Daarnaast bouw je je knoppenpaneel in je deur om naar eentje met een knop om spiegels in/uit te vouwen. Daarna is het een kwestie van inprogrammeren in je Body Control Module (kan ik voor je doen) en klaar is kees.

De spiegels, knoppenpaneel en eventueel kabelboom zijn rijkelijk online te vinden. Eventueel kan ik gelijk andere zaken aanzetten die nu nog uit staan.

[ Voor 10% gewijzigd door x0z8_ op 26-10-2023 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-07 11:33
Kan vrijwel altijd wel achteraf gebouwd worden.

Auto's zijn tegenwoordig zo modulair dat de voorbereiding aan bedrading er vaak op zit. En plug and play module of het vervangen van een module. Vervangen van de bedieningsknoopjes waarmee je je spiegels kan inklappen.In combinatie van het softwarematig activeren van de optie zodat je boordcomputer op hoogte is van deze optie.

Ik heb ook een auto van de "pechgeneratie" uit 2022 en daar ontbreekt ook het een en ander. Zoals touchpad op mijn draaiknop. Verstelbare lendesteun die alleen op de bestuurdersstoel zit en volgens mij ook adaptive cruise control.
FastFred schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:26:
Juist in de stad zou ik die optie niet willen, ook inklapbare spiegels kun je eraf trappen en zijn vervolgens 3x zo duur om te vervangen. En lastiger te vinden dan niet inklapbare spiegels lijkt me.

Of het achteraf plaatsen van elektrisch inklapbare spiegels mogelijk is of niet, kan ik je helaas niet zeggen. Tegenwoordig zal het me niet verbazen dat dat alleen kan in combinatie met een trekhaak of iets anders dat er totaal niks mee te maken heeft.
Heel het idee van inklapbare spiegels is bedoeld zodat je in de stad op drukke plekken schade kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Is het en import auto? Ik heb ook een ST (2019) uit Belgie en daar kunnen ze veel uitgebreider opties kiezen. Zo heb ik geen regensensor en dimmende binnenspiegel. Wat bij mijn 2016 ST-Line er gewoon allemaal op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvana300
Geen import auto . Bij Nederlandse dealer gekocht . Met name garage van mijn werk in Amsterdam is het handig dat ik ze in de auto kan inklappen om schade te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x0z8_
JustFogMaxi schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:50:
Is het en import auto? Ik heb ook een ST (2019) uit Belgie en daar kunnen ze veel uitgebreider opties kiezen. Zo heb ik geen regensensor en dimmende binnenspiegel. Wat bij mijn 2016 ST-Line er gewoon allemaal op zat.
Zie je wel de sensor fysiek achter de spiegel zitten? Als je van buiten af kijkt het onderste gat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvana300
Aan de buitenkant van de spiegels ? En dan aan de onderkant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Silvana300 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:00:
Aan de buitenkant van de spiegels ? En dan aan de onderkant ?
Sorry ik bedoel de achteruitkijkspiegel. Misschien dat je wel een regen sensor hebt maar softwarematig uitgeschakeld. Dus van buiten naar je voorruit kijken en dan zie je 3 gaten achter de achteruitkijkspiegel. Als ze alle 3 een op een soort camera lijken heb je waarschijnlijk gewoon een regensensor

[ Voor 23% gewijzigd door x0z8_ op 26-10-2023 16:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silvana300
x0z8_ schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:55:
[...]
Hi

Ik heb wel dimmende spiegels en regen sensor , die werken ook. Ik kijk morgen even naar de 3 gaten .

Sorry ik bedoel de achteruitkijkspiegel. Misschien dat je wel een regen sensor hebt maar softwarematig uitgeschakeld. Dus van buiten naar je voorruit kijken en dan zie je 3 gaten achter de achteruitkijkspiegel. Als ze alle 3 een op een soort camera lijken heb je waarschijnlijk gewoon een regensensor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x0z8_
Toevallig je bericht vergeten te typen? 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:27
Bij onze Focus (2017, facelift) had ik het ook achteraf ingebouwd nadat een spiegel er af getrapt was. Stelde weinig voor: twee modules in de deur en de bediening voor de spiegels vervangen en de spiegels omzetten. Daarna in Forscan de optie geactiveerd. Trekhaak programmeren was mij dan weer niet gelukt maar de dealer kon er wel raad mee, dus softwarematig zou je ook gedekt moeten zijn. Maar je hebt een Ford-generatie jonger model dus geen idee of alles nog op dezelfde manier werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door sigmundfreund op 26-10-2023 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
sigmundfreund schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:17:
Bij onze Focus (2017, facelift) had ik het ook achteraf ingebouwd nadat een spiegel er af getrapt was. Stelde weinig voor: twee modules in de deur en de bediening voor de spiegels vervangen en de spiegels omzetten. Daarna in Forscan de optie geactiveerd. Trekhaak programmeren was mij dan weer niet gelukt maar de dealer kon er wel raad mee, dus softwarematig zou je ook gedekt moeten zijn. Maar je hebt een Ford-generatie jonger model dus geen idee of alles nog op dezelfde manier werkt.
Met de huidige genraties is ook vrijwel alles te programmeren of om te bouwen. Ik heb nu voor 25% van de prijs meerdere extra packs bij elkaar gesleuteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvana300
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oi-JSxgpWXaBMFkqlZuYGr_oz4g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ng0oZ4RnvHjRCaEce0e0tvo9.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wat ik aan buitenkant zie bij de binnen spiegel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvana300
sigmundfreund schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:17:
Dat klinkt goed ! Mag ik vragen wat je daar ongeveer voor betaald hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Silvana300 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 08:48:
[Afbeelding]

Dit is wat ik aan buitenkant zie bij de binnen spiegel
Ziet er gewoon uit alsof je een regensensor hebt maar softwarematig uitgeschakeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:27
Silvana300 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:28:
[...]

Dat klinkt goed ! Mag ik vragen wat je daar ongeveer voor betaald hebt ?
250 euro op de sloop, was wel een paar jaar geleden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:29

Tomatoman

Fulltime prutser

Ad de Jong schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:31:
Dan loop je toch even om de auto heen om ze handmatig in te klappen?
Hij geeft juist aan dat hij dat automatisch wil.
Doe ik al een jaar of 6 dagelijks en zowel de spiegels als ikzelf hebben er nog niets van geleden.
Het feit dat jij geen comfort wilt (of niet bereid bent daarvoor te betalen) wil niet zeggen dat een ander daar ook zo over denkt.

Een week geleden kreeg ik van de schadehersteller een gloednieuwe (3000 km op de teller) Volkwagen Up mee. Wat een armoe :'). Die auto had handbediende buitenspiegels, dat had ik op een auto van € 18.500 echt niet verwacht. En toen ik de achterruitverwarming aan deed om de buitenspiegels te ontwasemen, gebeurde er niets, ze bleven gewoon beslagen. Ik wist niet dat er nog steeds auto’s worden verkocht zonder spiegelverwarming. Prima als jij dat allemaal overbodige luxe vindt, maar voor mij zou het reden zijn om een andere auto te kiezen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvana300
Tomatoman schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:19:
[...]
Helemaal mee eens. Ik vind dat dus ook van belang , zeker op een auto van bijna 30 k. Er blijven nu druppels op de spiegels staan en als ik garage uit rij ergens in de stad moet ik uitstappen om in te klappen. Ps hij is een zij:)
Hij geeft juist aan dat hij dat automatisch wil.

[...]

Het feit dat jij geen comfort wilt (of niet bereid bent daarvoor te betalen) wil niet zeggen dat een ander daar ook zo over denkt.

Een week geleden kreeg ik van de schadehersteller een gloednieuwe (3000 km op de teller) Volkwagen Up mee. Wat een armoe :'). Die auto had handbediende buitenspiegels, dat had ik op een auto van € 18.500 echt niet verwacht. En toen ik de achterruitverwarming aan deed om de buitenspiegels te ontwasemen, gebeurde er niets, ze bleven gewoon beslagen. Ik wist niet dat er nog steeds auto’s worden verkocht zonder spiegelverwarming. Prima als jij dat allemaal overbodige luxe vindt, maar voor mij zou het reden zijn om een andere auto te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:29

Tomatoman

Fulltime prutser

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tomatoman schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:40:
[...]

Dat was een bondige reactie :P
Antwoord staat in de quoot. 😉

Helemaal mee eens. Ik vind dat dus ook van belang , zeker op een auto van bijna 30 k. Er blijven nu druppels op de spiegels staan en als ik garage uit rij ergens in de stad moet ik uitstappen om in te klappen. Ps hij is een zij:)

[ Voor 38% gewijzigd door Hackus op 30-10-2023 21:17 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1