Personal Computing Unit
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Duron is lekker makkelijk - sowieso geen Intel's nemen vanwege de gelockte multiplier. En je bedoelt waarschijnlijk een CPUOp woensdag 05 september 2001 19:10 schreef gijzzz het volgende:
wat is volgens jullie de beste pcu om te overclocken??
(wel een beetje een lage snelheid)
There is no magic.
Ik d8 Processing Central UnitOp woensdag 05 september 2001 19:11 schreef JT het volgende:
Personal Computing Unit
Op woensdag 05 september 2001 19:11 schreef JT het volgende:
Personal Computing Unit
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
AMD Duron 600, er zijn mensen die hem op 1000+ krijgen. Een overclock van 66%. En er zijn vast nog betere OC-CPU's.
Fun while it lasted: World Community Grid!
Absoluut de celeron 300a.
Haalt de 450MHz (50%) en dat bij bijna iedereen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Gebruikersnaam: gijzzz Voornaam: gijs Achternaam: vd voort E-mail adres: Aantal posts: 6 Gem. aantal posts/dag: 6 Geregistreerd op: 04 september 2001 Woonplaats: Alkmaar Geb. datum: 23 december 1986 Geslacht: Man Beroep: school Studierichting: Hobbies en interesses: Signature: Ondertitel: Homepage: http://www.garebende.8m.com ICQ Nummer: 109447801 User icon: - Webicon: |
welkom...
de beste overteclocken CPU is natuurlijk wel een AMD. deze zijn namelijk op multiplier en FSB in te stellen.
bij een Intel processor kun je alleen op de FSB overclocken.
Intel mag dan wel hogere snelheden hebben qua CPU (bv. de p4 1.7 Ghz) maar dat betekend nog niet alles.
bij veel tests komt een AMD 1400 er ongeveer 10% beter af dan een Intel aangezien de AMD's nogal goed zijn voor games en Intel vooral voor het office gebruik.
als ik jou was zou ik heel efftjes wachten met iets kopen (als je dat van plan was) op de AMD 1500 Mhz die moet dan denk ik wel op de 1700 Mhz te krijgen zijn.
Let wel: bij AMD processors heb je een flinke lading aan koeling nodig aangezien deze gloeiend heet worden. een Intel heeft minder last van warmte.
als bijpassend moederboard voor een AMD moet je wel uitkijken dat je geen VIA chipset (southbridge) krijgt, want deze heeft een bug met de SB!live en USB poorten.
verder heb je voor AMD processors ook nog de keuze tussen SDR en DDR geheugen.
Bij SDR draait je FSB standaard op 100 of 133 Mhz
Bij DDR draait je FSB standaard op 200 of 266 Mhz
DDR geheugen is natuurlijk wel duurder (de moederboards ook) maar is wel weer extra performance winst.
ik hoop je zo een beetje te hebben geholpen, en volgende keer: de search eff gebruiken.
(heb het nu eff uitgelegd omdat je nieuw bent)
grtz, vincent
edit:
[klein foutje verbeterd :)]
[klein foutje verbeterd :)]
Verwijderd
*knip*
De southbridge veroorzaakt problemen met de SB Live. Da's ook meer logisch want de southbridge 'regelt' juist alle PCI poorten, niet de northbridge.
*knip*Op woensdag 05 september 2001 19:17 schreef answer_man het volgende:
als bijpassend moederboard voor een AMD moet je wel uitkijken dat je geen VIA chipset (northbridge) krijgt, want deze heeft een bug met de SB!live en USB poorten.
De southbridge veroorzaakt problemen met de SB Live. Da's ook meer logisch want de southbridge 'regelt' juist alle PCI poorten, niet de northbridge.
sorryOp woensdag 05 september 2001 19:24 schreef Vo0 het volgende:
*knip*
[..]
*knip*
(heb et ook wel redelijk, maar niet totin elk detail)
vincent je bent te goed voor deze wereld
dankuOp woensdag 05 september 2001 19:26 schreef appetoe het volgende:
vincent je bent te goed voor deze wereld
Mijn duron 800 wordt helemaal niet zo warm... 34 graden op full-load... Met globalwin fop32...
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
op 800 Mhz misschien nog niet echt nee..Op woensdag 05 september 2001 19:27 schreef Mr_Atheist het volgende:
Mijn duron 800 wordt helemaal niet zo warm... 34 graden op full-load... Met globalwin fop32...
probeer dat ding op 1200 te krijgen en je ziet de temperatuur stijgen.
ik neem aan dat gijzzz zijn pc wil gaan oc'en omdat hij ook al en topic had gestart over waterkoeling.
maar over het algemeen is het welbekend dat de AMD's leuke huiskamer kacheltjes zijn.
Voor de AMD's kun je hier kijken.
Ik heb een amd 1,4 GHz met AYHJAR
. jammer dat ik niet toevallig een 1Ghz met die stepping heb gekocht.
Op deze pagina staat dat de 1GHz (met als stepping AYHJAR) tot de snelheden die hieronder staan komen.
Lowest - 1600
Average -1668
Highest -1768
Ik heb een amd 1,4 GHz met AYHJAR
Op deze pagina staat dat de 1GHz (met als stepping AYHJAR) tot de snelheden die hieronder staan komen.
Lowest - 1600
Average -1668
Highest -1768
Het is lastig om je specs up to date te houden
Verwijderd
Das inderdaad een hele goede geweest.Op woensdag 05 september 2001 19:17 schreef Jaspov het volgende:
Absoluut de celeron 300a.
Wat ook heel mooi gaat is een k6-3+ 450 (haalt vrijwel altijd de 600 wel op het standaard voltage van 2.0 volt). Tis jammer dattie eigenlijk nooit over de 600 heenkan terwijl temperatuur en voltage geen probleem is (immers ook op .18micron gemaakt). Zal wel aan de architectuur liggen, want AMD is zelf nooit verder gegaan de 550Mhz met de K6-3+ core.
Celly 633, heb ik net gekocht, draait met een waterkoeling zonder pelt, want volgens mij heb ik de mijne gesloopt, op 1150 mhz. op 28 graden full load, zelfde als mijn case temp.
Best Procje dus
Best Procje dus
Pagina: 1