Worx accuboormachine stottert soms, lampje knippert WX170

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-05 16:37
Wie kan me helpen? Ik heb een Worx accuboormachine (WX170) die raar doet. Als ik "de trekker overhaal" doet hij willekeurig een van drie dingen:
  1. Draait normaal
  2. Draait stotterend. Soms gevolgd door geheel stoppen met draaien waarbij het lampje knippert. Soms gaat hij na een paar seconden stotteren juist normaal draaien.
  3. Niks, lampje knippert
Lampje is het lampje om te verlichten waar je boort, niet van de batterijen, die zijn goed. Hoe kan ik dit repareren?

[ Voor 42% gewijzigd door PizzaMan79 op 26-10-2023 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:31
Heeft die buiten gelegen of op een vochtige plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
bie100 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:48:
Heeft die buiten gelegen of op een vochtige plek?
Dank je voor het meedenken. Er waren wel laatst wat waterspatten op gekomen, echt maar een paar druppels, maar ik kan vochtschade niet helemaal uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:31
PizzaMan79 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:39:
[...]

maar ik kan vochtschade niet helemaal uitsluiten.
Wat je kan doen is de machine op de verwarming leggen

Of open maken schoonblazen en contactspray er in spuiten en dan kijken wat die doet of niet doet dat kan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
Hij ligt nu op de verwarming. Dank voor het meedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

PizzaMan79 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:19:
Ik kan nergens vinden of het borstelloze motor is, anders kunnen de koolstofborstels wel eens het probleem zijn. Heb je al eens een andere batterij geprobeerd? Laad beide batterijen voor de zekerheid helemaal op.

Ik werk dagelijks met accu gereedschap, mij lijkt het een van de volgende oorzaken:
  • Vocht
  • Slechte batterij(en)
  • Slechte/vieze batterij contacten
  • Versleten koolstofborstels.

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:55

Spinez0r

At your service.

barktus schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:30:
[...]

Ik kan nergens vinden of het borstelloze motor is, anders kunnen de koolstofborstels wel eens het probleem zijn. Heb je al eens een andere batterij geprobeerd? Laad beide batterijen voor de zekerheid helemaal op.

Ik werk dagelijks met accu gereedschap, mij lijkt het een van de volgende oorzaken:
  • Vocht
  • Slechte batterij(en)
  • Slechte/vieze batterij contacten
  • Versleten koolstofborstels.
https://borenkopen.nl/pro...fboormachine-wx170-1-20v/

het feit dat deze accuboormachine inclusief accu zo'n 80 euro kost doet mij denken dat 't niet borstelloos is.

Enige echte aanbieder van borstelloos is Parkside Performance voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Spinez0r schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:37:
[...]

https://borenkopen.nl/pro...fboormachine-wx170-1-20v/

het feit dat deze accuboormachine inclusief accu zo'n 80 euro kost doet mij denken dat 't niet borstelloos is.

Enige echte aanbieder van borstelloos is Parkside Performance voor deze prijs.
Dat is mijn vermoeden dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 12:23
Koolborstels controleren en schoonmaken. Het contactpunt van de koolborstels is mogelijk gecorrodeerd. Dat zit ook gelijk bij de opening achterop. Niet spannend maar moet wel even schoongemaakt worden.

Als je de boorkop draait met de hand en de knop indrukt gaat die dan wel opeens?

Misschien als je er een andere boor op aansluiten met een ijzeren staafje, dus 2 boorkoppen op hetzelfde staafje, kan je met de andere boor de Worx even "schoon slijten" om zo de corrosie te verwijderen. Dan hoeft die mogelijk niet eens open. Batterij even afkoppelen op de Worx.

Is niet koolborstelloos, ik heb dezelfde.

[ Voor 35% gewijzigd door pennywiser op 26-10-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:56
PizzaMan79 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:19:
Als dat laatst was, zal het nu weinig zin hebben om op de verwarming te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

pennywiser schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:47:
Koolborstels controleren en schoonmaken. Het contactpunt van de koolborstels is mogelijk gecorrodeerd. Dat zit ook gelijk bij de opening achterop. Niet spannend maar moet wel even schoongemaakt worden.

Als je de boorkop draait met de hand en de knop indrukt gaat die dan wel opeens?

Misschien als je er een andere boor op aansluiten met een ijzeren staafje, dus 2 boorkoppen op hetzelfde staafje, kan je met de andere boor de Worx even "schoon slijten" om zo de corrosie te verwijderen. Dan hoeft die mogelijk niet eens open. Batterij even afkoppelen op de Worx.

Is niet koolborstelloos, ik heb dezelfde.
Dit zou ik de machine niet aan doen, slecht voor de motor, elektronica en de rotzooi blijft in de machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
barktus schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:54:
[...]

Dit zou ik de machine niet aan doen, slecht voor de motor, elektronica en de rotzooi blijft in de machine.
Niet meer dan anders, dan draait die toch ook? Gewoon doen anders moet die open. Sws kan je even de compressor er langs halen, als je die hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door pennywiser op 26-10-2023 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

pennywiser schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:08:
[...]

Niet meer dan anders, dan draait die toch ook? Gewoon doen anders moet die open. Sws kan je even de compressor er langs halen, als je die hebt.
Normaal zorgt magnetisme ervoor dat de rotor in de stator draait, met een regulator en andere kleine elektronica er tussen. Juist daarom zou ik dit niet doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
barktus schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:16:
[...]

Normaal zorgt magnetisme ervoor dat de rotor in de stator draait, met een regulator en andere kleine elektronica er tussen. Juist daarom zou ik dit niet doen. :)
Ook prima, maar hij moet in dat geval toch echt even open. En dan stroom flow nalopen met een multimeter vanaf accu en schakelaar. En koolborstel vlak op de anker schuren/polijsten met wat scotchbrite. Of eventueel is er wat anders gecorrodeerd of is de schakelaar niet meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

pennywiser schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:37:
[...]

Ook prima, maar hij moet in dat geval toch echt even open. En dan stroom flow nalopen met een multimeter vanaf accu en schakelaar. En koolborstel vlak op de anker schuren/polijsten met wat scotchbrite. Of eventueel is er wat anders gecorrodeerd of is de schakelaar niet meer goed.
Dat klopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ik heb zelf ook wat Worx spul, afkloppen maar ik vind het goede kwaliteit. Dus ik verwacht alleen corrosie en niet direct dat er iets stuk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PizzaMan79
Nou, na een paar uur op de verwarming lijkt hij het weer te doen! Ik laat hem nog wat langer op de verwarming liggen en zal hem ook nog even goed uitblazen. Misschien maak ik hem toch nog wel even open om vocht op te sporen. Ik ben verder ook heel tevreden over mijn Worx appratuur, ik heb allerlei powershare apparaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PizzaMan79
Hij doet het nog steeds consistent. Dank allemaal voor het meedenken!
Pagina: 1