Toilet die niet spat

Pagina: 1
Acties:
  • 7.600 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2014054

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een toilet dat niet spat op/over de bril; geen urinespatten tijdens het gebruik en geen spatten bij het doortrekken.
Mbt de doortrekspatten lees ik op websites van fabrikanten dat een toilet met wervelspoeling (vortex flush) niet spat. Heeft iemand hier ervaring mee? Spat dat daadwerkelijk niet?
Spoelt een dergelijk toilet met een wervelspoeling goed door? Is er dan niet een grotere kans op verstoppingen?
Ik ben op zoek naar een toilet dat niet spat (geen urinespatten en geen doortrekspatten) en dat goed doorspoelt.
Ik ben benieuwd naar reacties en ervaringen.

Hartelijk dank.

[ Voor 4% gewijzigd door Moonsugar op 06-11-2023 13:39 . Reden: Op verzoek van auteur ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:45
Ik zou kijken voor een Villeroy en boch avento.
Super fijn

In combinatie met een Grohe slx toilet frame.
Deze is zeer nauwkeurig in te stellen kwa spoel hoeveelheid.
Tevens is dit frame zeer stil als deze gevuld word.

[ Voor 58% gewijzigd door zonnepaneelxl op 25-10-2023 20:20 ]

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:54
Wij hebben een Geberit Sela die absoluut niet spat. De marketing term die ze gebruiken voor het doorspoelen is ‘TurboFlush’, nog nooit verstopt geweest en krijgt de grote boodschap goed weg, zelfs met weinig water :)

Daarnaast heeft deze WC geen spoelrand, is ook aan te raden. Wil nooit meer anders, altijd schoon.

Wellicht is deze techniek ook op een andere WC van Geberit (zonder Douche Wc).

[ Voor 3% gewijzigd door talkatoo op 25-10-2023 20:20 ]

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:07
Urinespatten zijn op elk toilet te voorkomen door iedereen zittend te laten plassen.
Is ook beter voor je blaas trouwens.
Voor mannen die per sé staand willen plassen hebben ze een urinoir uitgevonden...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2014054

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, heel fijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 2014054 op 25-10-2023 20:47 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Anoniem: 2014054 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:30:
@ Yaksa, ik plas zittend. ;-) Maar ondanks dat alsnog urinespatten op/over de bril.
Hoe dan? Sta je tijdens het pissen op?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 25-10-2023 20:39 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:39:
[...]

Hoe dan? Sta je tijdens het pissen op?
De laatste druppel er af slaan op de bril denk ik...

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:11

Freakie1NL

Grote Baas

talkatoo schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:19:
Wij hebben een Geberit Sela die absoluut niet spat. De marketing term die ze gebruiken voor het doorspoelen is ‘TurboFlush’, nog nooit verstopt geweest en krijgt de grote boodschap goed weg, zelfs met weinig water :)

Daarnaast heeft deze WC geen spoelrand, is ook aan te raden. Wil nooit meer anders, altijd schoon.

Wellicht is deze techniek ook op een andere WC van Geberit (zonder Douche Wc).
Koning techniek. Zelf het broertje de Mera en die heeft ook de TurboFlush zonder spoelrand. Wil inderdaad nooit meer anders inderdaad.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Freakie1NL schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:08:
[...]Koning techniek. Zelf het broertje de Mera en die heeft ook de TurboFlush zonder spoelrand. Wil inderdaad nooit meer anders inderdaad.
Meer dan € 4K voor een gat in de grond voor je stront.
Dat kan toch nooit uit??

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

*knip*
Reageer constructief of niet.

[ Voor 91% gewijzigd door tweakduke op 27-10-2023 10:56 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

*knip*
We houden het serieus.

[ Voor 85% gewijzigd door tweakduke op 27-10-2023 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

*knip*
We houden het serieus.

[ Voor 84% gewijzigd door tweakduke op 27-10-2023 10:57 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 15:46
*knip*
We houden het serieus.

[ Voor 86% gewijzigd door tweakduke op 27-10-2023 10:57 ]

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
*knip*
We houden het serieus.

[ Voor 85% gewijzigd door tweakduke op 27-10-2023 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Yaksa schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:44:
[...]

Dat kan toch nooit uit??
Er is veel in je huis wat niet uit kan. Maar je betaalt ervoor zodat je ook comfortabel kunt leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Dat kan toch nooit uit??
Moet je zelf weten. Overigens gekocht voor 3K (iets met corona en inflatie). Of je dat er voor over hebt is natuurlijk extreem persoonlijke. Maar voor iets wat je elke dag gebruikt vind ik het tot nu toe zeker waard. En tja het is zeker duur maar aan de andere kant koop je er maar 3 (nu dan 4) iPhones voor. Die dingen noem ik pas duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-05 16:21
Ik weet niet of je kinderen (jongens) hebt of zelf graag zittend handsfree plast, maar in dat geval zou ik je wel een pot mét rand aanraden...
Het extra hygiënische effect van een "rimless" toilet valt anders nogal snel in het niet....

Een goede en erg budget oplossing voor spetters bij het doorspoelen is het deksel ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 13:43
Yaksa schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:23:
Urinespatten zijn op elk toilet te voorkomen door iedereen zittend te laten plassen.
Is ook beter voor je blaas trouwens.
Voor mannen die per sé staand willen plassen hebben ze een urinoir uitgevonden...
Laat me niet lachen, ik heb een dochter van 3 en ga dus regelmatig met haar mee naar het vrouwen toilet. Die vrouwen sproeien er alles onder. Die wc's zijn veel ranzige onder de wc bril dan bij de meeste mannen wc's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24

Honesty

kattenneus!

[...]

Dat kan toch nooit uit??
Zo dacht ik ook op een verbouwing van 50k beknibbeld op de wc pot(de goedkoopste van de goedkoopste) omdat het toch maar een wc was en al 10 jaar irritatie. Nu is 4k wel erg duur maar had liever toch een wat duurdere gehad.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voor toiletpotten heb je een vlakspoeler (gat vooraan) en diepspoeler (gat achteraan). De vlakspoeler was in het verleden gebruikelijk maar tegenwoordig vind je in Nederland meer diepspoelers. Je kunt hier dus eventueel nog mee vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:54
Freakie1NL schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:10:
[...]

Moet je zelf weten. Overigens gekocht voor 3K (iets met corona en inflatie). Of je dat er voor over hebt is natuurlijk extreem persoonlijke. Maar voor iets wat je elke dag gebruikt vind ik het tot nu toe zeker waard. En tja het is zeker duur maar aan de andere kant koop je er maar 3 (nu dan 4) iPhones voor. Die dingen noem ik pas duur.
Koop je er maar 4 iPhones voor? Een ontzettend duur en complex stuk techniek? En dan "maar" 4? (overigens ook iets wat je dagelijks gebruikt, waarschijnlijk vaker als de wc)
En die dingen vind je ontzettend duur, maar een wc pot die 4x zo duur is, vind je niet duur? Heel bijzonder argument.

Een iPhone is al duur voor wat je krijgt, maar dat is nog wel goed te praten door de complexiteit. Wil je nou echt claimen dat een wc van 4k goede value for money is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissarion53
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-11-2023
Wellicht 'out of the box', maar ik heb zowel een vrij hangende diepspoeler als een oude vlakspoeler .. spetteren doen ze beide, tot ik .. door ziekte gedwongen, ook bij de kleine boodschap ging zitten. De vloer is nu keurig schoon, altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

WEBGAMING schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:12:
[...]

Koop je er maar 4 iPhones voor? Een ontzettend duur en complex stuk techniek? En dan "maar" 4? (overigens ook iets wat je dagelijks gebruikt, waarschijnlijk vaker als de wc)
En die dingen vind je ontzettend duur, maar een wc pot die 4x zo duur is, vind je niet duur? Heel bijzonder argument.

Een iPhone is al duur voor wat je krijgt, maar dat is nog wel goed te praten door de complexiteit. Wil je nou echt claimen dat een wc van 4k goede value for money is?
Over 5 jaar is die plee nog prima en zijn die iphones dure presse-papiers ;)

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Boudewijn schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:49:
[...]

Over 5 jaar is die plee nog prima en zijn die iphones dure presse-papiers ;)
Dan heb je nog 3000 euro over om weer een paar keer een nieuwe te kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

WEBGAMING schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:12:
[...]

Hold on and curb your iPhone fanboyism voordat je mijn woorden uit zijn verband rukt.

Nergens noem ik iets als een feit, het is een mening als reactie op de vraag of een dergelijke toilet ooit uitkomt. Wat natuurlijk an sich al een onzin vraag is, want zelfs een toilet van 100 euro komt niet eens uit. Er zit namelijk geen ROI op, net als de meeste zaken in huis. Het is een stuk comfort.

En tja sommige mensen hechten meer waarde aan een telefoon dan aan een toilet. Andere weer meer aan een toilet dan aan een telefoon. Ik zou zeggen laat de mensen lekker. Als ik 3K uit wil geven zodat mijn billetjes lekker schoon gespoeld worden ten opzichte van 3 iPhones kopen is dat toch mijn keuze.

Moet niet gekker worden, verantwoording afleggen over wat je met je eigen geld doet.

Daarnaast gaat dit topic over een toilet wat niet spat. Een Geberit douchewc voldoet aan deze vraag. De laatste keer dat ik een iPhone gebruikte om op te plassen spatte het alle kanten op. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Freakie1NL op 28-10-2023 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Als iemand geen iphone fan is ben ik het wel. Daar gaat het echt helemaal niet om.
Jij bent zelf degene die het verband gemaakt heeft met de iphone.

En natuurlijk moet je lekker zelf weten wat je met je geld doet. Maar je doet hier een verhaal alsof die WC zo veel waar voor zijn geld geeft, en alsof 4k geen gigantisch bedrag is voor een WC.

Wat dat betreft vind ik een (of eigenlijk 4) iphone inderdaad veel meer waar voor zijn geld geven.

[ Voor 8% gewijzigd door WEBGAMING op 28-10-2023 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

WEBGAMING schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:10:

Maar je doet hier een verhaal alsof die WC zo veel waar voor zijn geld geeft, en alsof 4k geen gigantisch bedrag is voor een WC.
Ik ben benieuwd waar jij dat leest. Dat zegt hij nergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 11:14
Anoniem: 2014054 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:14:
Heeft iemand hier ervaring mee? Spat dat daadwerkelijk niet?
Helaas nog steeds spatten tijdens doortrekken bij mij.
Spoelt een dergelijke toilet met een wervelspoeling goed door?
Nee
Is er dan niet een grotere kans op verstoppingen?
Er is een grotere kans op gedoe met doorspoelen (meerdere keren doorspoelen, wc-borstel gebruiken, ...)

Ik weet eigenlijk niet wat het nut is van dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-05 14:29
Ziet iedereen ook dat TS onderschrijft met Linda? Lijkt me dat ze gaat zitten en niks afslaat tegen een bril..
Ik heb laatst nog het goedkoopste complete (diepspoel) toilet bij de bouwmarkt gekocht en geplaatst en ik heb geen last van spatten (ook vrouw).
Misschien toch familieleden die inderdaad niet goed opletten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-05 14:29
mathy_ schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:10:
[...]

Laat me niet lachen, ik heb een dochter van 3 en ga dus regelmatig met haar mee naar het vrouwen toilet. Die vrouwen sproeien er alles onder. Die wc's zijn veel ranzige onder de wc bril dan bij de meeste mannen wc's.
Jij hebt thuis een apart vrouwentoilet?
Of zou er een andere reden zijn dat de meer openbare vrouwentoiletten behoorlijk ranzig zijn?
De meeste vrouwen gaan namelijk daar niet zitten, maar hangen boven de bril en zo spettert een en ander inderdaad behoorlijk onder. (En wordt het dus van kwaad tot erger, want dan gaat de volgende zeker niet zitten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 22:18
[...]

Dat kan toch nooit uit??
Zeker als je 2 of 3 wc's in huis hebt word het een dure hobby lijkt me.

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Het topic is : "Een toilet die niet spat".
Niet: "Welke vrouwen spatten het minst".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Yaksa schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:27:
Het topic is : "Een toilet die niet spat".
Niet: "Welke vrouwen spatten het minst".
Het topic is nu hoe besteed je 4k beter 4x iPhone of Super toilet 6000

Hierbij ook mijn mening een toilet van 4k is een betere investering, een toilet schrijft minder snel af raak niet snel verouderd en is onderdeel van het vastgoed van je woning dus de kans is als de huizenprijs omhoog gaat dat de toilet zichzelf terugverdiend (als investering). Ondertussen droom ik van een Japans toilet want het is allemaal echt niet noodzakelijk maar het is wel fijn om een hightech toilet te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Cheesy schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:38:
Voor toiletpotten heb je een vlakspoeler (gat vooraan) en diepspoeler (gat achteraan). De vlakspoeler was in het verleden gebruikelijk maar tegenwoordig vind je in Nederland meer diepspoelers. Je kunt hier dus eventueel nog mee vergelijken.
Sowieso een gat achter altijd nemen ivm de stank.
Gat vooraan zou ik nooit gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:18
Wij hebben hier een Villeroy en Boch Subway 3.0 hangen. Fijn om schoon te maken en geeft geen spetters bij het doorspoelen. Destijds gehaald met lage prijs garantie bij de Hornbach.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
NicoHF schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:46:
[...]Sowieso een gat achter altijd nemen ivm de stank.
Gat vooraan zou ik nooit gaan nemen.
En hoe ga je dan na je 55e meedoen aan het bevolkingsonderzoek om te testen of je geen darmkanker in een vroeg stadium hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:10
Zelf heb ik liever een vlakspoeler (gat vooraan).

Bij een diepspoeler spettert er altijd water tegen je kont aan als je boodschap in het water plonst en vaak weigert de boodschap weg te spoelen omdat die in het gat blijft plakken zodat je vervolgens met een verstopte WC zit :(

Met een vlakspoeler heb je van beide problemen geen last.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Yaksa schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:26:
[...]

En hoe ga je dan na je 55e meedoen aan het bevolkingsonderzoek om te testen of je geen darmkanker in een vroeg stadium hebt?
Moet dat serieus een argument zijn om een gat aan de voorkant te kiezen?

Heel simpel een laagje papier neerleggen op het water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

NicoHF schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:47:
[...]

Moet dat serieus een argument zijn om een gat aan de voorkant te kiezen?

Heel simpel een laagje papier neerleggen op het water
Dat kan toch zeker een argument zijn. Stel je bent een IBD patient dan is het ook aan te raden regelmatig te controleren. En nee een laagje papier werkt daarbij niet, zwaartekracht doet dan zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
Modbreak:Jammer dat het niet ontopic kan...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.