Dag Tweakers, lang ben ik lezer geweest van SF maar nu zelf in de problemen en vermoed dat ik volledig in mijn recht ben.
(BELGIË)
Ik heb begin september een bestelling gedaan bij een webwinkel
De bestelling is retour gestuurd en ik vraag de webshop om een terugbetaling. Echter geven zij aan dat het pakket eerst naar de webshop terug moet (in Nederland) en niet naar de dropshipper. Ik geef aan dat ik het pakket geweigerd heb en retour afzender gestuurd is. Mij maakt het niet uit waar het pakket zich bevindt. Volgens webshop moet ik het pakket eerst ontvangen en dan tegen eigen kosten naar Nederland versturen (aan +- 17 euro eigen kosten).
Ik heb net een laatste mail gestuurd dat ik afzie van de aankoop en de bestelling annuleer, het pakket is retour gestuurd naar afzender en dat ik graag mijn geld terug ontvang na 14 dagen (ten laatste op 8 november).
Heb ik correct gehandeld of hoe kan ik dit verder afhandelen?
(BELGIË)
Ik heb begin september een bestelling gedaan bij een webwinkel
Members only:
die dropshipping blijkt te doen. Via Bpost krijg ik standaard een mail en wordt de levering gekoppeld aan mijn account, waarmee ik het pakket kan afhalen uit een locker. Deze mail heb ik nooit gehad en dus onmogelijk om de locker te openen. Na contact met Bpost blijkt dit mailadres een willekeurig mailadres te zijn dat de dropshipper zelf heeft gekozen, niet de webshop. Dit mailadres bestaat dus ook niet.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
De bestelling is retour gestuurd en ik vraag de webshop om een terugbetaling. Echter geven zij aan dat het pakket eerst naar de webshop terug moet (in Nederland) en niet naar de dropshipper. Ik geef aan dat ik het pakket geweigerd heb en retour afzender gestuurd is. Mij maakt het niet uit waar het pakket zich bevindt. Volgens webshop moet ik het pakket eerst ontvangen en dan tegen eigen kosten naar Nederland versturen (aan +- 17 euro eigen kosten).
Ik heb net een laatste mail gestuurd dat ik afzie van de aankoop en de bestelling annuleer, het pakket is retour gestuurd naar afzender en dat ik graag mijn geld terug ontvang na 14 dagen (ten laatste op 8 november).
Heb ik correct gehandeld of hoe kan ik dit verder afhandelen?