Advies aub E27 lampen zigbee2mqtt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagje
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-03 18:22
Hallo, ik ben op zoek naar zigbee lampen die werken met zigbee2mqtt en snel/eenvoudig gepaired kunnen worden (zonder gedoe), zijn er misschien goedkope suggesties?

Ik heb onlangs LED1623G12 van Ikea (e27) geprobeerd maar krijg 'm met geen enkele mogelijkheid aan de praat. (coördinator verplaatst en ook andere oplossingen op het Internet werken niet).
De lampen van Hue kan ik prima pairen maar vind ik te duur, dus hoop dat jullie wellicht goedkopere alternatieven hebben?
Zijn bijv. die van Aqara / Xiaomi goed?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De LED1623G12 van IKEA zou gewoon moeten werken. Weet je zeker dat je de laatste versie van Z2M geïnstalleerd is, dat het lampje niet gepaired is met een ander systeem, dat de firmware op je coördinator up-to-date is en dat je een recommended coördinator gebruikt?

Hier doet alles van IKEA het prima. Sowieso zou alles in deze lijst goed moeten werken mits je de juiste spullen gebruikt en alles up-to-date is.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:00

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Tradfri en z2m werken inderdaad prima met elkaar. Het is alleen een crime om die lampen te resetten om ze in de pairing modus te krijgen. Timing komt nogal nauw.

Z2m zegt:
Pairing

Factory reset the light bulb (video

). After resetting the bulb will automatically connect.

While pairing, keep the bulb close to the coordinator (adapter).

What works is to use (very) short “on’s” and a little bit longer “off’s”, where you kill the light as soon as the bulb shows signs of turning on. Start with bulb on, then off, and then 6 “on’s”, wait in the 6th ON state. (If you try play safe and go for 7 "on's" the reset sometimes fails.)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagje
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-03 18:22
Gizz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:42:
De LED1623G12 van IKEA zou gewoon moeten werken. Weet je zeker dat je de laatste versie van Z2M geïnstalleerd is, dat het lampje niet gepaired is met een ander systeem, dat de firmware op je coördinator up-to-date is en dat je een recommended coördinator gebruikt?

Hier doet alles van IKEA het prima. Sowieso zou alles in deze lijst goed moeten werken mits je de juiste spullen gebruikt en alles up-to-date is.
Alles wat je aangeeft heb ik.
Ikea lampjes zouden moeten werken inderdaad maar er is schijnbaar een pairing issue.
Thijsmans schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:36:
Tradfri en z2m werken inderdaad prima met elkaar. Het is alleen een crime om die lampen te resetten om ze in de pairing modus te krijgen. Timing komt nogal nauw.

Z2m zegt:

[...]
Dit dus

Na een paar uur geprobeerd te hebben koop ik andere lampjes waar pairing wel soepeler loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:15

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Nu heb ik geen ervaring met de LED1623G12 maar heb thuis wel LED1923R5, LED1924G9, LED1925G6, LED1934G3_E27, LED1935C3 en LED2003G10. En echt, die staan allemaal zo in pairing... Gewoon 6x even met een "flip of the wrist" ze uit en in de fitting en gaan. Breng ze ook nooit bij de coördinator, gewoon op locatie.

Enige probleemkinderen zijn de LED1925G6, die in de badkamer hebben af en toe de neiging om bij alleen een on-commando aan te gaan op 1% ipv laatste instelling :|

En groen van de E14/E27 bulb is vrij licht, die van de spotjes is donkerder. Maar heb bijna het idee dat het aan Z2M ligt...