Ik zie een schakelaar voor "lamp profile". Die al geprobeerd?
En er zitten twee potmeters op. Weet niet precies wat daar de functie van is, maar meestal kun je een soort minimum belasting instellen, waardoor knipperen wordt voorkomen. Zie handleiding...
En even voor de zekerheid: zijn de lampen dimbaar? Dat ze van hetzelfde merk zijn, zegt nog niet dat ze dimbaar zijn!
En er zitten twee potmeters op. Weet niet precies wat daar de functie van is, maar meestal kun je een soort minimum belasting instellen, waardoor knipperen wordt voorkomen. Zie handleiding...
En even voor de zekerheid: zijn de lampen dimbaar? Dat ze van hetzelfde merk zijn, zegt nog niet dat ze dimbaar zijn!
[ Voor 19% gewijzigd door kvandt op 25-10-2023 13:37 ]
Met het lamp profile kan ik de zachtste dimstand instellen. Die staat op 1 en daarmee flikkert het licht nog steeds. Ook als ik naar 2 3 of 4 verander, blijft het flikkeren.
Het woord potmeter ken ik niet. Hoe herken jij dat? En hoe zou ik minimale belasting kunnen instellen?
Het woord potmeter ken ik niet. Hoe herken jij dat? En hoe zou ik minimale belasting kunnen instellen?
Ow en ja lampen zouden dimbaar moeten zijn btw. Daar heb ik ze iig op uitgekozen 🤷🏼♀️
In de handleiding staat overigens niks over potmeters 🤷🏼♀️
In de handleiding staat overigens niks over potmeters 🤷🏼♀️
Op de site van Calex noemen ze dat leds samen 10% van de maximale belasting mogen zijn: https://www.calex.eu/en/s...nation-with-ked-lighting/ In 't geval van deze dimmer kom je dan op 15w uit, en daar zit je met een paar peertjes al snel aan. Misschien is 't de moeite waard dit even na te lopen en evt testen of het beter werkt als je een paar lampen eruit schroeft.
Minimale waarde is 3Watt via deze dimmer, dat is best veel voor een gedimde led. Hoeveel vermogen heb je achter de dimmer hangen?
LED-dimmers zonder nuldraad werken niet altijd lekker met alle lampen. Dat heeft ermee te maken dat de dimmer geen referentie heeft om te bepalen wat de nuldoorgangen van de netspanning zijn en omdat hij zijn voeding alleen via de lamp krijgt, die daarvoor zachtjes moet branden. Ik zie blauwe draden in de doos van de dimmer. Dat betekent dat je een dimmer kan gebruiken die wél de nuldraad gebruikt. Zulke dimmers hebben dit probleem niet en werken beter.
Ik zou deze led-dimmer terugbrengen en eentje kopen die bedoeld is om ook op de nuldraad aangesloten te worden.
Zie https://www.sound-au.com/lamps/dimmers+leds.html
Ik zou deze led-dimmer terugbrengen en eentje kopen die bedoeld is om ook op de nuldraad aangesloten te worden.
Zie https://www.sound-au.com/lamps/dimmers+leds.html
[ Voor 59% gewijzigd door TBTL op 27-10-2023 16:15 ]
De led lampjes in de plafondlamp zijn 3,5w. Totaal 3 stuks....mathelicious schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:46:
Minimale waarde is 3Watt via deze dimmer, dat is best veel voor een gedimde led. Hoeveel vermogen heb je achter de dimmer hangen?
De led lampjes in de plafondlamp zijn 3,5w. Totaal 3 stuks.... zou met 15w dan goed moeten gaan toch?Casplantje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:41:
Op de site van Calex noemen ze dat leds samen 10% van de maximale belasting mogen zijn: https://www.calex.eu/en/s...nation-with-ked-lighting/ In 't geval van deze dimmer kom je dan op 15w uit, en daar zit je met een paar peertjes al snel aan. Misschien is 't de moeite waard dit even na te lopen en evt testen of het beter werkt als je een paar lampen eruit schroeft.
Dan heb je dus een dimmer van 3 tot 150 watt voor een situatie van 0 tot 10,5 watt. Dit heb ik ook gehad en gaf storing, omwisselen voor een lagere waarde dimmer verhelp het probleem.MBrass1993 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:01:
[...]
De led lampjes in de plafondlamp zijn 3,5w. Totaal 3 stuks....
Dit wordt wel een schopje op een hele oude post, maar dat heb je met de zoekfunctie.
Ion wordt het volgende probeersel.
Dit is dus helemaal waar. Wij hebben er ooit 7 aangeschaft (want op meerdere plekken ook Calex lampen). Die in de badkamer was na een half jaar mechanisch stuk, na 1,5 jaar beneden (met bijbehorende lampen...) electrisch kapot. En nu gaat de een na de ander knipperen.xah5kiDe schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:47:
Ik lees net de reviews van jouw dimmerSnel terugbrengen nu het nog kan
Om het knipperen tegen te gaan kun je ook een led compensator (condensator) plaatsen.
Ion wordt het volgende probeersel.
Wat misschien ook een optie kan zijn is slimme lampjes te pakken die je via Wifi kan dimmen. Heb hier in huis een aantal Calex slimme lampen en wel net zo praktisch zonder toestanden met een losse dimmer. Werken allemaal zowel via Google als ook Amazon of via een app op de smartphone.
[ Voor 3% gewijzigd door Roel1966 op 15-01-2025 22:27 ]
Pagina: 1