@YannickSpinner mijn feedback gaat over de artikelen nieuws: Microsoft verkocht weer minder hardware, Xbox- en cloudservices deden... en nieuws: Alphabet verdient wederom meer met Google Cloud, ook Google-ads blijv....
In de tekst wordt een aantal keer verdienen en omzet door elkaar gebruikt. Als je omzet stijgt wil dat niet automatisch zeggen dat je meer verdient. Naar mijn idee verdien je pas iets als je winst maakt, of in deze context verdien je meer als je winst is gestegen.
Zie hieronder wat quotes:
nieuws: Microsoft verkocht weer minder hardware, Xbox- en cloudservices deden...
In de tekst wordt een aantal keer verdienen en omzet door elkaar gebruikt. Als je omzet stijgt wil dat niet automatisch zeggen dat je meer verdient. Naar mijn idee verdien je pas iets als je winst maakt, of in deze context verdien je meer als je winst is gestegen.
Zie hieronder wat quotes:
nieuws: Microsoft verkocht weer minder hardware, Xbox- en cloudservices deden...
Ondanks de lagere omzet uit hardware wist Microsoft in Q1 van boekjaar 2024 een omzet van 56,6 miljard dollar te verdienen, waarvan 22,3 miljard dollar als winst gerekend wordt.
nieuws: Alphabet verdient wederom meer met Google Cloud, ook Google-ads blijv...Op content- en servicesgebied steeg de Xbox-omzet namelijk met 13 procent. In totaal wist Microsoft zo'n 9 procent meer te verdienen met zijn Gaming-afdeling.
Het moederbedrijf van Google verdiende in het derde kwartaal van 2023 bijna 76,7 miljard dollar,
Hoe zie jij dit?De grootste stijging van de omzet werd door de Google Cloud-afdeling behaald. Hiermee verdiende Alphabet 8,4 miljard dollar,