Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:54

Rincewind

Take me in your arms tonight

Topicstarter
Ik heb een complete Asrock B365M-ITX/ac gekregen waar de cpu-fan van weg is. Geen idee welke CPU erop zit (en of het werkt) maar ik zie wel dat er een 'Jonsbo' CPU-koeler opzit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JuTvzoClmUgC1qRq202hpiAN5R8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FBh4sHcCSpAnSFvrYk41dpkm.jpg?f=fotoalbum_large
Op de foto kun je zien dat de ribben een soort inkeping links en rechts hebben waar een fan op vastgeklikt kan worden. De 'brackets' die ik hier heb liggen passen daar niet op (ik had er een paar over van een andere koeler).

Heeft iemand een suggestie waar ik een fan plus bijbehorende klemmetjes kan kopen? Of ben ik beter af met een volledig nieuwe 1151 cpu-koeler?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Beste antwoord (via Rincewind op 26-10-2023 13:40)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je op meet hoe groot het koelblok is kun je daar prima een fan van passend formaat op leggen en vast maken met kleine tie-wraps. Niet lomp hard aantrekken, vast is vast.
Eventueel doe je eerst een tie-wrap op het blok zelf zodat de fan op een tie-wrap komt te liggen ipv direct op metaal. Dat bespaart mogelijk resonaties. Iets van rubberdopjes of vinyl, van die dingen die je onder pootjes van meubiliair kunt plakken kan ook nog.

Jonsbo levert ze misschien ook wel los, maar dan moet je hen contacteren.

[ Voor 34% gewijzigd door Ultraman op 25-10-2023 12:33 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-09 22:05
Je kunt contact opnemen met de leverancier "Jonsbo" om te kijken of je vervangende brackets kunt krijgen voor de fans.

Daarnaast kun je er ook een fan op vastmaken met tyraps, dit is erg DYI al zal het gewoon moeten werken.

Uiteraard als last resort zou je een nieuwe koeler kunnen halen.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 14:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je op meet hoe groot het koelblok is kun je daar prima een fan van passend formaat op leggen en vast maken met kleine tie-wraps. Niet lomp hard aantrekken, vast is vast.
Eventueel doe je eerst een tie-wrap op het blok zelf zodat de fan op een tie-wrap komt te liggen ipv direct op metaal. Dat bespaart mogelijk resonaties. Iets van rubberdopjes of vinyl, van die dingen die je onder pootjes van meubiliair kunt plakken kan ook nog.

Jonsbo levert ze misschien ook wel los, maar dan moet je hen contacteren.

[ Voor 34% gewijzigd door Ultraman op 25-10-2023 12:33 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:54

Rincewind

Take me in your arms tonight

Topicstarter
Dank voor de tie-wraps suggestie: daar had ik zelf nog niet aan gedacht. De bijpassende fan heb ik ondertussen gevonden (zie zat in een doos met andere spullen die ik erbij kreeg). Ik zat er zelf ook aan te denken om met wat ijzerdraad de fan vast te snoeren maar wellicht zijn tie-wraps ook een optie.

Dank voor de hulp!

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
ijzerdraad lijkt mij niet handig. De tie-wraps zijn van plastic en kunnen het trillen van de fan.