Dubbele monitor en GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaakspeler
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-03 09:57
Ik zoek een?
Een setup met 2 monitors, bij voorkeur minstens 1080p, 27" en 75Ghz. De twee monitors moeten ook makkelijk te switchen zijn tussen mijn desktop en laptop, dus USB C aansluiting met KVM is heel handig. Bij voorkeur zijn de schermen gemonteerd op een standaard.

De GPU heeft minstens 16GB VRAM nodig omwille van AI toepassingen.

Wat is je budget?
Voor schermen met standaard had ik een budget van zo'n 1k en voor de GPU ook een budget van 1k. Dit zijn maxima, belangrijkste is een goede prijs kwaliteit, dus mag ook een pak minder.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De LG Ergo Dual (uitvoering: LG Ergo Dual 27QP88DP-BS Zwart) spreekt me sterk aan. Dit zijn twee 27", 1440p, 75Ghz monitoren met USB aansluiting en degelijke standaard. Met de standaard kunnen deze schermen ook onder elkaar, wat ik een grote meerwaarde vind. Op Amazon DE staat dit te koop voor zo'n €600.

Kom ik goedkoper uit mocht ik dergelijke schermen en standaard apart kopen, of is dit wel een goede deal ondanks dat dit al meer dan een jaar op de markt is?

Qua GPU dacht ik aan de RTX 4060Ti 16GB (uitvoering: Inno3D GeForce RTX 4060 Ti 16GB TWIN X2). Deze kost zo'n €500 wat de goedkoopste videokaart met 16GB VRAM is die ik nodig heb voor AI toepassingen. Is deze kaart ook krachtig genoeg om twee 1440p schermen aan te sturen? Af en toe game ik wel eens, maar dit hoeft zeker niet op ultra settings.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Administratie, web browsen, programmeren en soms wat gamen. Belangrijk om te kunnen wisselen tussen desktop en laptop zonder muis keyboard en schermen allemaal afzonderlijk te moeten in en uitpluggen.

Suggesties voor een goede CPU met bovenstaande combo zijn zeker ook welkom, ik dacht aan de Ryzen 5 5600X.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:36
2 losse schermen met losse kvm is wellicht goedkoper/meer keus?

De 4060ti is geen krachtpatser. Geen idee wat hij in AI doet maar heb je daar veel power voor nodig en minimaal 16gb kom je toch bij een 4080 uit denk ik. 2 schermen lijkt me voor geen enkele kaart tegenwoordig een probleem (neem aan dat je op 1 gaat gamen in 1440p)

De 5600x is een 6core. Meer en meer games en applicaties hebben baat bij 8 cores of meer.

De 5800x zou mijn minimale keuze zijn. Of een snelle I5 van intel waarbij je 6 cores + extra E-cores hebt voor applicaties (dus 6 snelle en 4 of meer langzamere). Bijvoorbeeld de i5 13400 of hoger.

Am5 van Amd vanaf Ryzen 7700 (8 core) is ook goed natuurlijk waarbij je in de toekomst nog kan upgraden. Bij AMD Am4 en intel kan dat niet/minder.

Wat gebruik je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaakspeler
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-03 09:57
Dank je wel voor de suggesties, momenteel gebruik ik een 5 jaar oude laptop met GTX 950.

Suggesties over welke schermen en standaard aan te raden is?