Microsof TEAMS geeft 'dubbel beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:12
Mijn vraag
Dag allemaal,
Ik heb een probleem met Microsoft TEAMS, deze geeft als het ware een 'dubbel beeld'
In de foto hieronder zien jullie welk beeld TEAMS geeft, het rode vlak is verschoven, soms zit er ook een groene balk onderin het scherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05cSEd4YTuhFjodSa_3po98tkg0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wig0lN4AJ8Y7IsBQgmuK7Yyt.jpg?f=user_large

Wanneer ik dus in een call zit met mensen, zie ik alles dus 'shifted' wanner er een scherm wordt gedeeld is dit best lastig.
Wanneer ik via de WEB-client ga van TEAMS heb ik er geen last van, dan is het beeld perfect.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik de volgende software:
- microsoft TEAMS nieuwste versie (in de oude versie was het ook al zo)
- videokaart: Geforce 210, meest recente drivers
- logitech c920 HD pro webcam, laatste drivers

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gebprobeerd om oude videokaart drivers te installeren, no luck.
TEAMS verwijderd en weer opnieuwe geinstalleerd: no luck
Videokaart gedeinstalleerd en weer geinstalleerd.

Kunnen jullie mij zo verder helpen?

Beste antwoord (via Boomster op 26-10-2023 07:16)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Kans is aanwezig dat je Geforce 210 het probleem is. Dat ding krijgt al 7 jaar geen driver updates meer en kwam uit in 2009. Je browser zal hem überhaupt niet gebruiken omdat-ie niet de juiste technologieën ondersteunt.

Heeft je PC geen eigen videochip in de processor zitten? Tenzij je PC even oud is als de videokaart is de kant groot dat deze betere ondersteuning heeft dan de 210.

Anders tijd om een modernere kaart te halen, zelfs een GT1030 is al voldoende.

[ Voor 9% gewijzigd door nelizmastr op 25-10-2023 11:07 ]

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Kans is aanwezig dat je Geforce 210 het probleem is. Dat ding krijgt al 7 jaar geen driver updates meer en kwam uit in 2009. Je browser zal hem überhaupt niet gebruiken omdat-ie niet de juiste technologieën ondersteunt.

Heeft je PC geen eigen videochip in de processor zitten? Tenzij je PC even oud is als de videokaart is de kant groot dat deze betere ondersteuning heeft dan de 210.

[ Voor 9% gewijzigd door nelizmastr op 25-10-2023 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
nelizmastr schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:06:

Bedankt voor je reactie. Helaas heeft mij cpu geen video on board.
Dus de browser gaat op een eigen platform? Dus buiten de technologie van de video kaart om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Boomster schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Bedankt voor je reactie. Helaas heeft mij cpu geen video on board.
Dus de browser gaat op een eigen platform? Dus buiten de technologie van de video kaart om?
De browser zal zonder hardwareversnelling werken als hij geen ondersteunde videokaart vindt. De technologieën die in 2009 relevant waren zijn eigenlijk allemaal al uitgefaseerd en opgevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik zou om even te testen hardwareversnelling even uitschakelen in MS Teams.

In de oude teamsclient was dat een optie (Settings - General - disable gpu....), kan het zo snel niet terugvinden in de nieuwe client.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boomster
Goedemorgen allemaal,

het heeft mij niet losgelaten. De post van @nelizmastr heeft mij aan het denken gezet.
tot ik plots besefte: ik heb nog een PC met een videokaart....De PC van mijn vrouw.

Deze heb ik omgewisseld met die van mij.

Resultaat: Ik heb goed beeld en zij ook. Probleem opgelost.

@Question Mark hier had ik ook naar gezocht. Deze kan ik inderdaad ook niet meer vinden.

Allebei bedankt voor de reacties.
Deze kan op slot.
Pagina: 1