Darkweb rapport

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Urbanized
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-08-2024
Omdat mijn Outlook mailbox recent was gehackt, ben ik de instellingen van de Gmail mailbox ook gaan controleren. Toevallig kwam ik de volgende handige online tool tegen: Darkweb-rapport. Misschien al bekend bij sommigen? Hier kun je checken of jouw mailadres(sen) vermeld staat op Darkweb.

Ik heb de mailadressen ook weleens gecheckt op 'Have I Been Pwned', maar daar ontbreken meedere meldingen en informatie is schaarser.

De link is: https://one.google.com/dwr/dashboard.

[ Voor 4% gewijzigd door Urbanized op 25-10-2023 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mijn eerste reactie was je topic sluiten en de link te verwijderen omdat het zo erg op juist phishing lijkt ;) Maar ik lees op https://support.google.com/googleone/answer/13409560?hl=nl dat het wel van Google zelf is. Even los van de reputatie van Google wat betreft privacy: dan ws. niet malafide in ieder geval.
Je hebt geen betaald Google One-lidmaatschap nodig om een Darkweb-rapport te maken voor het e-mailadres dat aan je Google-account is gekoppeld
En wel een Google account nodig om het adres dat je wilt checken: onbruikbaar voor mensen met veel accounts.

Goed dat ze het doen, maar zo dus niet vergelijkbaar met Have I Been Pwned of https://www.politie.nl/informatie/checkjehack.html

Edit: ze vinden op mijn gmail-adres slechts een vd diverse hits - en bieden meteen aan een betaald abo te nemen. Ik ben niet onder de indruk. :)

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 25-10-2023 09:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
[b]F_J_K in "Darkweb rapport"

Edit: ze vinden op mijn gmail-adres slechts een vd diverse hits - en bieden meteen aan een betaald abo te nemen. Ik ben niet onder de indruk. :)
Dit heb ik juist bij de andere websites. Ik dacht altijd een paar keer te voorkomen in de database bij Have I Been Pwned, totdat ik die van Google toevallig probeerde. Meer hits incl gelekte paswoorden. Ik heb die van de cops geprobeerd en heb geen reactie per mail ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Urbanized schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:24:
[...]
Dit heb ik juist bij de andere websites. Ik dacht altijd een paar keer te voorkomen in de database bij Have I Been Pwned, totdat ik die van Google toevallig probeerde. Meer hits incl gelekte paswoorden. Ik heb die van de cops geprobeerd en heb geen reactie per mail ontvangen.
Laat beide HIBP dan even weten welke dataset ze missen :) (Edit: politie heeft niet zoveel zin, die doen alleen die specifieke sets die ze zelf in beslag hebben genomen)

Of kreeg je melding uit geaggregeerde datasets? Zo kan 1 datalek-dataset prima op een dozijn plaatsen worden verkocht.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 25-10-2023 15:00 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:21
Ik ben ook niet onder de indruk, mijn e-mailadres zou zijn gelekt door een data breach bij de Deutscher Fußball-Bund van 2017 en 2021. Nu ben ik daar nooit lid van geweest en de data is duidelijk afkomstig van de eerdere Dropbox hack bekend gemaakt in 2016 die eigenlijk al in 2012 was. Zie nieuws: Dropbox-hack van 2012 blijkt gegevens van 69 miljoen gebruikers te om... en https://www.troyhunt.com/...ated-and-ultimately-fake/

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
F_J_K schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:58:
[...]

Laat beide HIBP dan even weten welke dataset ze missen :) (Edit: politie heeft niet zoveel zin, die doen alleen die specifieke sets die ze zelf in beslag hebben genomen)

Of kreeg je melding uit geaggregeerde datasets? Zo kan 1 datalek-dataset prima op een dozijn plaatsen worden verkocht.
Ik vraag mij af of het ze daadwerkelijk zou interesseren als ik het ze laat weten. Mijn mailadres is helaas bij meerdere datalekken betrokken geweest, zowel nationaal als internationaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
Puch-Maxi schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:39:
Ik ben ook niet onder de indruk, mijn e-mailadres zou zijn gelekt door een data breach bij de Deutscher Fußball-Bund van 2017 en 2021. Nu ben ik daar nooit lid van geweest en de data is duidelijk afkomstig van de eerdere Dropbox hack bekend gemaakt in 2016 die eigenlijk al in 2012 was. Zie nieuws: Dropbox-hack van 2012 blijkt gegevens van 69 miljoen gebruikers te om... en https://www.troyhunt.com/...ated-and-ultimately-fake/
Denk je dat ze een foutje hebben gemaakt? Ik bedoel waarom een melding als het niet klopt?

Die van Dropbox ben ik niet van op de hoogte geweest. Lekker dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:21
@Urbanized
De link naar Troy Hunt (van HIBP) legt het wel goed uit. Soms worden data breaches 'gefabriceerd'. Je gegevens zijn dus wel al eerder gelekt en vervolgens gerecycled voor een 'nieuw' lek. In mijn geval is alles te herleiden naar de Dropbox hack van 2012, die is wel echt helaas ;).

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1