Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiodj
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-09 10:58
Hallo allen,

Onlangs een vriend van me blij gemaakt met mijn Samsung Galaxy Watch 4. Hij gebruikt een Huawei P30 Pro, maar lijkt nu toch wat problemen te hebben met het installeren van de smartwatch. Ik dacht dat de Watch 4 samen zou moeten werken met iedere Android-smartphone, ik gebruikte 'm zelf ook met een OnePlus en Pixel smartphone, maar zo makkelijk gaat het dus niet. Via de officiële Samsung Wear-app komt namelijk de melding dat de smartphone niet compatible is. Via het Samsung-forum en verscheidene Reddit-topics al gevonden dat er een workaround zou moeten zijn via de Samsung Health-app. Als je de Watch via die app zou koppelen zou het moeten werken, maar ook die lijkt nu dichtgetimmerd te zitten.

Concrete vraag: Is het mogelijk om de Samsung Galaxy Watch 4 te koppelen als smartwatch met de Huawei P30 Pro. Zo ja, hoe?

Alvast dank voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:36
Kan het niet komen dat je die app niet Geinstaleerd krijgt omdat het een Huawei telefoon is? Google stopte toch met ondersteuning van Huawei telefoons dacht ik

Ik lees dat die telefoon android 10 heeft dus voor de rest moet je het gewoon kunnen instaleren .
Voor de galaxy wear app heb je minimaal android 6 nodig

[ Voor 33% gewijzigd door WhiteHwk op 25-10-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiodj
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-09 10:58
De app kan gewoon geïnstalleerd worden vanuit de Play Store, maar in-app komt vervolgens de melding dat het niet compatibel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:36
Dus op jou telefoon heb je het niet. Kan het geïnstalleerd en ingesteld worden op een ander toestel van vader of moeder bijvoorbeeld? Dan weet je een beetje of het toestel specifiek is of niet.

Je kan ook Bluetooth op je telefoon opnieuw instellen en de app gegevens wissen en opnieuw proberen

https://www.reddit.com/r/...t_compatible_with_huawei/

https://www.google.com/se...&chrome_dse_attribution=1

Ik kan heel veel documentatie vinden over dit probleem. Lijkt erop dat huawei het niet ondersteund. Of google

[ Voor 42% gewijzigd door WhiteHwk op 25-10-2023 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-09 14:14
Bijzonder. Ik gebruik mijn Galaxy Watch 6 icm een Huawei Mate 20 Pro en dat gaat prima. Dat is dus zelfs een nog ouder model dan de P30 Pro.
Ik had wel wat moeite om hem initieel gekoppeld te krijgen. Maar toen ik hem verbond via de bluetooth instellingen van de telefoon verliep het eigenlijk vlekkeloos.