Vmware (Linux) en W98 guest: schermdriver-probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Heb een probleempje met vmware 2.04 onder Linux met Win98se als guest OS. Na installatie van de Vmware tools lukt het maar niet om de schermdriver goed te krijgen (daarvoor ook al niet geloof ik). De error is 23 en duidt op de een niet juist geconfigureerde schermdriver. Zowel de standaard VGA-adapter als de Vmware driver laten zich wel installeren maar het probleem zit hem volgens windows in de primaire display adapter ("als u deze goed configureert werkt de beeldschermadapter wel") en dat lijkt me wat vreemd want ik heb er maar 1. Dacht dus dat het iets te maken had met XFree86 maar dat lijkt nu uitgesloten. Veel gezocht maar op het net kom ik niet verder dan Code 23 error after Installing VMware Tools in a Windows Guest Operating System, wat geen antwoord is op het probleem omdat uitsluitend gesproken wordt over de secundaire adapter.

Wat zie ik over het hoofd?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

heb je niet aangegeven dat je 2 schermen hebt?
post anders ook is in windoos os....

• Tonnes746
Uhh.. heb dat nergens aangegeven nee. Zou niet eens weten hoe, en er is ook niet te zien wat er op duidt. Het enige vreemde is dat de driver zichzelf als 'sub' heeft en die op zijn beurt vmm32.vxd. Maar bij de standaard vga-driver, die foutloos zou moeten werken maar dat ook niet doet, is dat niet het geval. Zal ook even zoeken in het windows-forum.

• Tonnes746
Okee, ik ben eruit. Het antwoord is te vinden bij Configuring SVGA Video Driver on a Windows 98 Virutal Disk, wat kleine onvolkomenheden n.a.v. pnp-gezeur daargelaten. De truuk zit hem blijkbaar in het in de juiste volgorde installeren van zowel een primaire als een (niet pnp) secundaire driver..