Mediaplayer nodig om films te spelen vanaf externe hdd.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xneet
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-09 08:58
Ik zie door al die soorten boxen enzo het bos niet meer.

Eigenlijk ben ik alleen maar op zoen naar een tv box / mediaplayer om film van een externe harde schijf af te spelen op een eenvoudige tv met hdmi. Meer niet alleen een eenvoudige bediening is wel een vereiste voor mijn gezinnetje.

We hebben geen internet op de camping en om is af en toe een film te spelen wil ik dus een externe usb hdd meenemen.

Nu lees ik over van alleen en nog wat te downloaden en op een tv box te installeren maar ik wil graag dat we net als bij onze oude mediaplayer een aantal mappen te zien krijgen die we kunnen openen en gewoon op de film klikken zodat deze afspeelt. Dus geen download met vlc of wat dan ook als dat niet hoeft.

Bestaat dit eigenlijk nog wel of moet ik er echt aan geloven om een tv box aan te schaffen en bijvoorbeeld vlc te installeren?

Ik hoop dat iemand een tip heeft met de oplossing zodat ik naar de winkel kan rennen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen idee wat je oude mediaplayer was, en welke TV je op de camping hebt staan dan?

Kan me niet voorstellen dat er geen mediaplayers zijn die gewoon usb ondersteunen. Desnoods een TV die usb snapt (aangenomen eigen caravan).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:11
De nVidia Shield kan volgens mij wat jij zoekt. Vroeger bestond ook de Mede8er media speler. Volgens de pricewatch is deze niet meer beschikbaar, maar wie weet nog wel ergens te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xneet
De goedkope Salora tv is zelfs een smart en kan ook media afspelen alleen werkt dat niet lekker en pakt ook niet alle soorten bestanden. Ik wil natuurlijk ook geen dure tv op de camping laten, vandaar de Salora.

Het is idd een Mede8er media speler die ik heb. Is al jaaaaren oud maar doet het nog prima. Zoiets zoek ik dan ook alleen dan zonder hdd en lekker klein in een verloren hoekje. Die laat ik ook gewoon aangesloten staan.
De nVidia Shield is alleen wat te kostbaar voor in een caravannetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan denk ik eerder dat je oplossing zit in het converteren van je films naar een formaat wat die TV wel snapt. Stuk goedkoper ook. En misschien is het zelfs wel makkelijk om ze dan op een sd kaartje te zetten. 256 GB kaartje kost geen knoop meer en een divx oid is niet zo heel groot dus past een hoop op. Daarbij is je TV vermoedelijk niet eens een Full HD type, of misschien net, dus hoge resolutie is misschien ook niet eens nodig.
En qua conversie: https://handbrake.fr/ :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xneet
Als het niet of nauwelijks mogelijk is dan ga ik maar voor een Android tv box. Ik neem aan dat ia alle bestanden kan afspelen incl. divx (dat kon Med8er vanwege rechten ofzo niet) Een Windows tv box gaat het zeker niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:40
Zoek je toch een oudere nvidia shield op mp?
kost echt niet zoveel.. probleem opgelost?

we zeggen niet dat jij de 2019 pro moet kopen, die kost indd 170 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:30
Je kan ook kijken naar zoiets als een Eminent EM7680, zie ik online nog wel ergens voor rond de 50 euro. Of kijk bij BOL onder mediaplayers voor soortgelijke apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:13
Chromecast TV werkt prima met bv KODI erop en USB stick/HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xneet
Bedankt voor de tips, ik zal alle drie de opties is bekijken.
Chromcast zal ik bij bij dochter checken.
Ik laat het nog weten. Meer tips uiteraard nog welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xneet
Nou, het was niet gelukt met Eminent 7680, werkt wel maar erg rommelig.
Het is tegenwoordig gewoon te uitgebreid. Begrijp ik ook wel.

Ik heb nu een Nokia Streaming Box 8000 gekocht. Werkt wel goed en overzichtelijk als je alle onnodige apps weg haalt. Alleen de HDD blijft draaien als ik de Box uitschakel. Lijkt me niet oké.
Misschien mis ik wat en heb deze vraag ook apart gesteld.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties en het is leuk om een beetje bij te blijven.
Misschien ga ik een Nvidia shield ook nog is proberen.
Eerst kijken of ik de HDD uit krijg zonder af te koppelen of de stroom er af te halen.
Pagina: 1