Opvolger gezocht voor de lg 42lb630v-za

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorttrack16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik zoek een?
Naar een nieuwe 43 inch tv

Wat is je budget?
Ongeveer 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wij zijn geen echte film kijkers. Maar wat ietwat goed geluid is wel belangrijk. Wij kijken vooral in de avond nog wat tv nadat we de kinderen in bed gelegd hebben. Het beeld moet daarom niet op en top zijn.
belangrijk is dat we er netflix, disney + en de vrtmax app op kunnen installeren. Hier is ook wat verwarring over. want bij sommige samsung tv's lees ik dat je er geen disney+ op kunt zetten (in de reviews).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb eigenlijk al heel veel tv's bekeken en zou niet echt weten welke ik nu hier moet plaatsen. Wat ik vooral in de opmerkingen lees is dat bij de meeste tv's de kijkhoek erg slecht is. Daardoor ben ik wat bang om een tv aan te schaffen.
Merk heeft op zich geen voorkeur.

Welke tv heb ik nu?
Momenteel heb ik de lg 42lb630v-za. Wij waren uiterst tevreden over deze tv. goed beeld en ook het geluid was erg goed vinden we zelf. Helaas is deze tv echt op. Al 5 witte vlekken in beeld plus nog meerdere vlekken waar het beeld wat verstoord is. En regelmatig moeten we de tv opnieuw opstarten omdat hij niet voorbij het opstart scherm geraakt.

[b]Hoe heb je gezocht naar een nieuwe tv?[b]
Bij onze huidige tv hebben we gekeken naar het advies van "testaankoop". Dat is de belgische consumentenbond. De lg 42lb630v-za kwam er als "beste koop" uit en de reviews op andere website bevestigde dat ook. Momenteel wordt de LG 43NANO766QA geadviseerd als "beste koop". Maar als ik reviews lees op internet dan heb ik eerder het idee dat het helemaal geen goede televisie is.

[b]Eventuele extra opties?[b]
Samsung heeft de ambilight funtie. Momenteel hebben we dat niet. Wel hebben we achter de tv een lampje staan dat een beetje hetzelfde effect geen zonder de verandering van de kleuren.
Nu is het wel zo dat we de toekomstige tv aan de muur willen hangen (de huidige staat gewoon op zijn pootjes). Dus ik weet niet goed of ik dan voor ambilight moet gaan. Er bestaan ook led strips die je op je tv kunt bevestigen en ook een gloed rond het scherm geven natuurlijk.
Ambilight is dus zeker geen factor die doorslaggevend zal zijn in onze keuze.

alvast bedankt om mee te denken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:07
Voor goede kijkhoeken dien je naar een LCD met IPS paneel te kijken.

Je kunt dan voor een Sony 43X75L kiezen, biedt alles wat je wenst incl. VRT Max app.

De LG 43NANO766QA is een goed alternatief, biedt geen VRT Max app maar wel iets betere geluidskwaliteit dan de Sony (voor wat het waard is). VRT Max kun je dan streamen via AirPlay wanneer jullie IPhone gebruiken. Anders dien je een externe mediaspeler met GoogleTV te kopen, de X75L biedt dan een betere integratie met één afstandsbediening en is imo een logischere keuze.

Samsung maakt gebruik van VA panelen met beperkte kijkhoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorttrack16
Ik ga gewoon eens kijken in een winkel om te zien of ook zo'n last heb van die slechte kijkhoeken.

Ik ga denk ik wel weer voor een lg tv. Dan maak ik het mezelf wat gemakkelijker in het kiezen denk ik.

In de krefel hier in de buurt hebben ze drie opties in de 43 inch.

lg 43QNED756RA (qned)
lg 43UR81006LJ (uhd)
lg 43UR73006LA

de bovenste is een qned tv. Die is volgens de website maar 50 euro duurder. Hij zou afgeprijsd zijn en komt van 649 euro en is nu 549 euro. De andere twee zijn allebei 499 euro.

Is het die 50 euro extra waard om voor een qned televisie te gaan?

wij hebben nu een fullhd televisie van 8 jaar oud. Dus wat we ook kiezen, we zullen denk ik altijd vooruit gaan in beeld kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:07
Waarom maak je dan een topic aan...

Voor het geringe prijsverschil is de Sony 43X75L de betere keuze, dit model heeft direct led in tgenstelling tot de LG modellen. Bij IPS panelen biedt direct led een betere uniformiteit vergeleken met edge lit, hierdoor heb je minder last van backlight bleeding en zijn (schaduw)details beter zichtbaar.

QNED zegt net als QLED enkel iets over het kleurenbereik, deze is ruimer dan bij LCD televisies zonder quantum dots. Biedt weinig meerwaarde bij entry level televisies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorttrack16
Het was vooral mijn bedoeling om de "slechte kijkhoek" te beoordelen. Ok had de beschikbare modellen er gewoon even bij gezet zodat men op de hoogte is waar ik naar ga kijken.

Ondertussen weet ik nu dat de "slechte kijkhoek" in mijn ogen zo slecht niet is. De Sony die je vernoemt staat hier helaas niet.
Ik zie wel een merkbaar verschil bij de qned tv. Die heeft ook een betere kijkhoek dat het model dat het niet heeft. En diepere kleuren. Ook de donkere kleuren zijn donkerder.

Ik ga het thuis nog eens verder bekijken.

Alvast bedankt voor je hulp.