Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:37
Ik wil een simkaart aanschaffen om in een tablet te gebruiken.
Nu weet ik dat er een aantal jaar geleden nog moeilijk werd gedaan als je een willekeurig abonnement met 06-nummer afsloot om in een tablet te gebruiken waar dus niet mee gebeld kon worden, het had dacht ik te maken met het aantal beschikbare nummers. Hoe dit precies gehandhaafd werd weet ik niet meer.

Is dat nog steeds zo, moet je echt een speciaal abonnement afsluiten om een simkaart in een tablet te gebruiken? Wie heeft hier praktijkervaring mee, welke provider?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:05

H-W

Ik gebruik zo'n datasim in een MiFi voor op vakantie. Provider KPN, ik heb geen 06 maar een 097 nummer. Het kleinst mogelijke abonnement erop en dit kan ik aanvullen met data uit mijn mobiele abonnement door het delen van MB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
H-W schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:34:
Ik gebruik zo'n datasim in een MiFi voor op vakantie. Provider KPN, ik heb geen 06 maar een 097 nummer. Het kleinst mogelijke abonnement erop en dit kan ik aanvullen met data uit mijn mobiele abonnement door het delen van MB's.
Ja maar wat gebeurt er dan als je een willekeurig abonnementje afsluit bij een random reseller van de grote 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W

H-W

Je zou natuurlijk gewoon een speciaal data-abonnement kunnen afsluiten. Die zijn daarvoor. Hier bij KPN 10 Gb voor 25 euro per maand. Heeft je eigen provider niet zoiets, daar kan je volgens mij tegenwoordig overal je data delen.

Maar ik weet dus niet goed of je provider het zal merken als jij een gewoon mobiel abonnement gaat gebruiken in je tablet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gewoon een 06-nummer werkt hier prima, tegenwoordig met een Youfone-abonnement en daarvoor van Simpel; nog nooit problemen mee gehad. Het is overigens wel een tablet waarmee ook gebeld en ge-SMS-t kan worden en ik gebruik ook niet extreem veel data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:57
Neem een Prepaid simkaart van Lycamobile.

Voor 10 euro heb je al 15 GB voor een maand, hoef je geen eens een abbonement voor af te sluiten en werkt prima.

Ik gebruik al jaren een simkaart van lyca in een mifi router zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
ASW1 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:38:
[...]

Ja maar wat gebeurt er dan als je een willekeurig abonnementje afsluit bij een random reseller van de grote 3?
Ik heb een sim van Simyo in mijn iPad zitten. Werkt prima tot nu toe, ook in het buitenland.

Tip: kies wel voor de fysieke sim. Voor de e-sim moet je kunnen bellen/ sms berichten ontvangen. En sms berichten naar een 06 komen niet aan op een iPad. Je kunt ook telefonisch e.e.a. regelen….maar iets met slapende honden enzo.

Overigens heb ik in de voorwaarden van Simyo niets gelezen of het niet in een iPad mogen stoppen van een 06. De telecom wet schijnt daar wel strenger in te zijn.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://www.acm.nl/nl/tel...mmers-voor-spraak-en-data

Heel simpel ACM kan de providers erop aanspreken en kunnen zelfs een boete opleggen.
Een klant gebruikt toch een 06-nummer voor een 0970-dienst
Neem onmiddellijk maatregelen om het verkeerde gebruik te stoppen. U kunt de dienst beëindigen of de klant een 0970-nummer laten gebruiken. Doet u dat niet? Dan houdt de ACM u verantwoordelijk voor het verkeerde gebruik. Wij kunnen u dan een boete opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:04

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier op werk gebruiken we data sims met een 097-nummer in de iPads. Werkt prima en kun je gewoon bij bv KPN aanvragen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04 07:56
H-W schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:42:
Je zou natuurlijk gewoon een speciaal data-abonnement kunnen afsluiten. Die zijn daarvoor. Hier bij KPN 10 Gb voor 25 euro per maand. Heeft je eigen provider niet zoiets, daar kan je volgens mij tegenwoordig overal je data delen.

Maar ik weet dus niet goed of je provider het zal merken als jij een gewoon mobiel abonnement gaat gebruiken in je tablet.
Maar waarom zou je een 10GB abonnement afsluiten voor 25 euro als je een Unlimited abonnement kan afsluiten voor 25 euro? Dan maar geen 097 nummer denk ik? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:20
dehardstyler schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:57:
[...]

Maar waarom zou je een 10GB abonnement afsluiten voor 25 euro als je een Unlimited abonnement kan afsluiten voor 25 euro? Dan maar geen 097 nummer denk ik? :P
Dat vind ik ook wel apart ja. Zeker omdat het dus eigenlijk niet mag, zoals @Vorkie hierboven postte. Op die manier stimuleer je bepaald niet om een speciale datasim te gebruiken.
Odido heeft trouwens een datasim met een 'normale' Unlimited-prijs: https://www.odido.nl/shop/product/data-sim-only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04 07:56
dextertje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:45:
[...]

Dat vind ik ook wel apart ja. Zeker omdat het dus eigenlijk niet mag, zoals @Vorkie hierboven postte. Op die manier stimuleer je bepaald niet om een speciale datasim te gebruiken.
Odido heeft trouwens een datasim met een 'normale' Unlimited-prijs: https://www.odido.nl/shop/product/data-sim-only
Nee en als ze er over gaan zeuren, dan kan je gewoon een oude telefoon als MiFi router gebruiken, ben je er ook en voldoe je ook aan de voorwaarden. Of inderdaad gewoon het Odido abonnement. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Hoeveel data verwacht je eigenlijk te gebruiken?
Als het niet zo veel is, kun je ook een prepaid data sim nemen (zelf nog geen ervaring mee): https://prepaidinternet.nl/simkaarten/alwaysconnected/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Misschien wordt het een abbo van Hollands Nieuwe vanwege beheer andere abonnementen daar en dubbel data. Maar wat voor abonnement/provider is op dit moment eigenlijk mijn vraag helemaal niet.

De vraag is meer in het algemeen of er ĂĽberhaupt nog gehandhaafd wordt door providers op het gebruik van simkaarten met een 06 nummer in apparaten die geen telefoon zijn, en dus of dat iets is om op te letten bij het afsluiten van een abonnement.

Mijn indruk is van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Ah, waarschijnlijk handhaven ze hier momenteel inderdaad niet zo heel erg op, maar dat kan natuurlijk nog wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W

H-W

Je kan het altijd proberen natuurlijk, een gewone sim gebruiken. En geen idee of iemand er ooit achter komt. Maar die data-abonnementen zijn er niet voor niks natuurlijk.
Pagina: 1