Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skypo2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 16:41
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Nadat mijn laptop 2 dagen voor de garantietermijn de geest gaf en Asus de laptop niet binnen de termijn repareerde, heeft bol.com mijn aankoopbedrag vergoed (dit was deze asus rog strix met een MD Radeon RX 6800M en AMD Ryzen 9 processor. Leuke verassing ;) Nu zoek ik een nieuwe laptop die weer een jaar of 4 mee kan.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Verschillende games spelen, zoals de Cities Skylines II, Diablo IV, maar ook veel niet-veeleisende games zoals Factorio. Daarnaast een beetje surfen, met HDMI aan de TV pluggen om TV te kijken en fotoboeken maken.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Tot ongeveer 2000 eu.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, ik wil voornamelijk de laptop binnen huis kunnen verplaatsen. Voorkeur heeft dan ook 17 inch, gewicht is geen issue.

Ik weet dat een desktop een betere prijs/kwaliteit heeft, maar ik wil echt voor een laptop gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Nee, merk maakt me niet uit, goede ervaringen uiteraard wel.
Zelf zag ik de volgende laptop, die best op mijn oude lijkt en nu erg goed in de aanbieding lijkt te zijn:

https://www.bol.com/nl/nl...ocialshare_pdp_androidapp

Is dit het geld waard? Het lijkt zowel qua kracht (processor en videokaart) als scherm een goede laptop te zijn. Of zie ik wat over het hoofd? Mochten er suggesties zijn van betere laptops hoor ik dat uiteraard ook graag :).

Voorkeur heeft om de laptop bij Bol aan te schaffen (heb daar een waardebon), maar dat is geen must.

[ Voor 3% gewijzigd door Skypo2 op 24-10-2023 19:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-09 03:43
Ik ben zelf eigenlijk een beetje op zoek naar hetzelfde als wat jij zoekt, m.n. voor Cities Skylines II, maar ik lees ook veel wisselende verhalen over de 4070, dat die niet goed genoeg zou zijn.
Dan vraag ik me af of een 3080 misschien geschikter zou zijn.

Momenteel heb ik zelf ook een ASUS ROG Strix, die behuizing is best degelijk vind ik en het toetsenbord is ook fijn. In het verleden heb ik een MSI gehad en die behuizing vond ik echt heel matig, was snel kapot.

Zelf kwam ik deze nog tegen (al is die 15 inch)

https://www.coolblue.nl/p...lf89g%2Caclr_1101lxUZmfUv

En deze (wel 17 inch)

https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

[ Voor 11% gewijzigd door Aomi op 27-10-2023 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02:08
Je bent niet echt duidelijk wat je doel is qua fps en resolutie. De laptop die je linkt heeft een 240 Hz scherm, maar ik geloof niet dat de games die je noemt (CS:2, D:IV en factorio) echt veel baat hebben bij zoveel fps. Wil je echt een laptop die zoveel fps geeft?

Daarnaast, als Asus je net buiten de garantie je zo in het gezicht tuft, wil je echt weer een Asus laptop? Je zegt graag advies hebben op basis van goede ervaringen, maar van Asus lijkt me dit niet het geval. ;)

De laptop die je linkt heeft een i9-13980HX en is puur qua snelheid en cores het topmodel, maar een vergelijkbare i7 heeft dezelfde aantal p-cores, alleen wat minder e-cores. Als je alleen gamet, kun je elke i9 compleet links laten liggen. De i7 van vegelijkbare naam (in dit geval bijvoorbeeld de i7-13850HX) heeft dezelfde hoeveelheid P-cores dan de i9 van vergelijkbare naam.

En als laatste, de bol.com link geeft aan één geheugenslot te hebben die gevuld is met alle 16 GB aan RAM? Dat kan geloof ik niet kloppen, zo'n dure laptop met maar één ramslot? :?