waar is het grijze kastje voor wat in de voortuin staat.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjr
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik heb in de voortuin twee grijze kastjes staan, een is voor de rioolpomp dat weet ik.
De andere is niet duidelijk. De kabels de er in zitten zijn grotendeels los door verzakken van de grond.

Heb een verzoek gedaan bij de gemeente om het te verwijderen om dat het niets meer lijkt te doen. Nu zijn die wezen kijken maar hij is niet van de gemeente zeggen ze. Ook konden ze niet vertellen van wie het wel is.

Ik heb een foto van de binnenkant misschien herkent iemand het. Er zit een soot oud modem in. en wat stignaalkabels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13akDsAk3FKMrHkN4QNASyXE-YU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVczOT6AR4wxXSj9qFYawvfG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-07 08:56
Even klic-melding doen, dan kan je zien van wie de kabels zijn die er naar toe lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-07 17:43

The_Worst

Unox

Als ik snel een Funke Huster zoekopdracht doe dan lijkt het telefonie gerelateerd.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Vergeten PTT telecom kast? KPN ff vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:30
The_Worst schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:25:
Als ik snel een Funke Huster zoekopdracht doe dan lijkt het telefonie gerelateerd.
Dan kom je ergens bij Eaton uit. Misschien iets om stroom op afstand dmv telefoonlijn aan/uit te kunnen zetten, straatverlichting oid? Als je op Marktplaats zoekt kom je uit op oude mijnwerkers en bunkertelefoons :)

[ Voor 10% gewijzigd door zx9r_mario op 24-10-2023 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjr
Thanks voor de snelle antwoorden.
De klicmelding had ik inderdaad gedaan. Daar staat geen kabel op van die kast alleen van de lantaarnpaal die er vlak bij staat.

Schakelen weet ik niet er zit geen relais in die kast. alleen een overspanningsbeveiliging 2 signaal lampen een trafotje en een een soort antiek modem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBEi0tUHJGQkrnrGeylbTiX3lCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/apLkSK8m2dORayyejZbM86GT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
zx9r_mario schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:30:
[...] Dan kom je ergens bij Eaton uit. Misschien iets om stroom op afstand dmv telefoonlijn aan/uit te kunnen zetten, straatverlichting oid? Als je op Marktplaats zoekt kom je uit op oude mijnwerkers en bunkertelefoons :)
(Ik ben geen kenner, maar) het signaal om van piek- naar dalstroom te gaan misschien? Dat gaf bij mij nogal een tik in de oude meterkast elke dag om 11 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-07 08:56
djjr schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:43:
De klicmelding had ik inderdaad gedaan. Daar staat geen kabel op van die kast alleen van de lantaarnpaal die er vlak bij staat.

Schakelen weet ik niet er zit geen relais in die kast. alleen een overspanningsbeveiliging 2 signaal lampen een trafotje en een een soort antiek modem.

[Afbeelding]
Het kastje zal ook niet voorkomen op de klic, maar de groene lijn (vermoed kpn), met die beheerder zou ik eens contact opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
djjr schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:43:

[Afbeelding]
Staat de rioolpomp er vlak naast? Tegenwoordig hebben deze een storingsmelder via het mobiele netwerk, mogelijk dat dit vroeger via een telefoonlijn ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjr
Dat laatste was ook mijn gok er zit inderdaad, per 2 a 3 huizen is er een rioolpomp daar staan ook kastjes van met een lamp er op. Vandaar dat ik de gemeente heb gevraagd. Maar die beweren dat het niet van hun is.

De groene lijnen zijn zijn van KPN, Ziggo en Glasdraad. De KPN kabel is het vermoedelijk niet die ligt in het zicht bij de voor deur dat is er 1 met staal draad omhulsel en loden binnenkern met vier draadjes in een papiertje. Maar dat komt niet in de kast aan. Glasdraad is de glasvezel die hebbne ze net aangelegd dat is het ook niet. Ziggo zijn coax kabels die zijn het ook niet.

Ik denk dat Nielson wel gelijk kan hebben en dat de gemeente gewoon niet meer weet van het bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Jan_

Discussie is daar >>>

KPN kabels in de woning zijn maar een klein stukje en worden in de straat gelast op de stamkabel. Dat zie je ook in de Klicmelding (Als je de echte oude schetsen krijgt staat het er handgeschreven met een tekening waar de las zit)

Als er een modem inzit is de kans dat de kabels aan de rechterzijde wel iets van de KPN zijn.
Staat er op de kastje rechtsonder geen PTT oid?

EDIT: toevallig een multimeter in bezit? klemmenstrook links is denk ik een binnenkomende voeding als daar nog spanning opstaat dan moet er toch iemand zijn die iets meer weet van die kast.

[ Voor 20% gewijzigd door Jan_ op 25-10-2023 19:52 ]

www.elecdev.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:30
Misschien iets van het Waterschap?

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-07 18:12

aawe mwan

Wat ook leuk is:

In welk land staat dit kastje?
Het zijn namelijk apparaten en vakwerk dat je niet zo vaak ziet in Nederland.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@aawe mwan Het is vakwerk wat je jaren geleden nog tegenkwam. Tegenwoordig moet het rap-rap gefixt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:10
Waarschijnlijk is dit gebruikt voor het doormelden van storingen van de rioolpomp en hoog water melding in het riool. Dat kan via de PTT zijn gegaan. Maar er waren ook gemeentes en waterschappen die zelf communicatiekabels in gebruik hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 13:03

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Staat er geen erfdienstbaarheid in de koopakte van de woning? Daar staat wellicht dan van wie het zou kunnen zijn.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• djjr
Excuus voor de late reactie,
Hierbij de antwoorden op de gestelde vragen.

@Jan_
Ik wil inderdaad nog even meten of er spanning op die kabels staat maar ik denk het niet.

@aawe mwan
Staat gewoon in Nederland bij mij in de voortuin.

@devriesjande
Dat denk ik inderdaad ook maar de mannen van het riool hebben er naar gekeken en zeggen dat het niet van hun is. (of ze weten het nietmeer)

@ gorgi_19
Staat niets in het koopcontract maar er ligt ook een rioolput onder de oprit waar niets over wordt vermeld.
Het raadsel is nog niet opgelost als er meer bekend is laat ik het weten.
Pagina: 1