[iPadOS 17.0.3] Plotseling WebDav problemen op iPad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-04 16:53
Ik heb plotseling problemen om een WebDav verbinding (naar mijn NAS) te maken op mijn iPad. Dit gebeurt in verschillende apps. Op mijn iPhone, waar ik dezelfde apps heb, heb ik dit probleem niet. Het probleem doet zich niet altijd voor: meestal kan ik een verbinding maken, maar soms ook niet. Ik krijg dan de foutmelding "Cannot connect to server" of "SSL error". Als ik het dan meteen opnieuw probeer lukt het vaak wel. Ik heb het gevoel dat de problemen begonnen zijn na de update naar iPadOS 17.0.3, maar dat weet ik niet zeker.

Omdat alles op mijn iPhone goed werkt, vermoed ik dat het probleem op mijn iPad zit (en niet op de NAS).

Ik gebruikt een iPad Pro met iPadOS 17.0.3. De apps waar ik de problemen ervaar zijn FileBrowser Pro, Owlfiles en Omnifocus. Mijn iPhone draait op iOS 17.0.3.

Tot nu toe heb ik geprobeerd:
- vergelijking van de WebDav instelling op de iPhone en iPad, hier zit echter geen verschil tussen
- oude WebDav verbinding verwijderen en nieuwe WebDav verbinding opzetten op de iPad: helpt niet
- apps opnieuw opstarten en de iPad zelf opnieuw opstarten: helpt niet
- app opnieuw installeren (Omnifocus): helpt niet
- de netwerksettings van de iPad resetten: helpt niet
- adblocker (Adguard Pro) uitgeschakeld: helpt niet

Ik ben een beetje door mijn ideeën heen :) Misschien heeft iemand nog een goede tip voor mij?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:48
Hoi,

Welke NAS word er gebruikt?
Tevens heb je ook gekeken of de SSL enz niet verlopen is aan de kant van de NAS?

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 16:26
Eventueel vanavond de ios 17.1 update installeren, als het goed is wordt die dan gereleased. wanneer het dan nog speelt kun je meer info verstrekken zoals hierboven gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
Nicj56 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:57:
Hoi,

Welke NAS word er gebruikt?
Tevens heb je ook gekeken of de SSL enz niet verlopen is aan de kant van de NAS?
Ik heb een QNAP NAS met firmware QTS 5.1.1.2491.

En inderdaad, het certificaat is verlopen. Ik heb net geprobeerd om een nieuw certificaat te installeren (Let's encrypt) maar ik loop tegen een foutmelding aan "Verificatie mislukt. Controleer de DNS server of dat poort 80 functioneert". Beetje cryptische foutmelding.

Afijn, ik heb inmiddels de port forwarding gecontroleerd in mijn router, gecontroleerd of de webserver op de QNAP op poort 80 staat, gekeken of poort webbeheer niet op 80 staat, vinkje voor alleen https uit, maar dat hielp allemaal nog niet. Nog even verder zoeken dus (ik kan me niet herinneren de vorige keer deze problemen gehad te hebben).

Maar als het certificaat het probleem is, zou ik toch op mijn iPhone ook een foutmelding moeten krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door lexvo op 24-10-2023 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
sjtienuh schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:26:
Eventueel vanavond de ios 17.1 update installeren, als het goed is wordt die dan gereleased. wanneer het dan nog speelt kun je meer info verstrekken zoals hierboven gevraagd?
Ja dat is ook nog een goede optie. In mijn vorige post heb ik inmiddels info over NAS en certificaat aangegeven.