Ik heb plotseling problemen om een WebDav verbinding (naar mijn NAS) te maken op mijn iPad. Dit gebeurt in verschillende apps. Op mijn iPhone, waar ik dezelfde apps heb, heb ik dit probleem niet. Het probleem doet zich niet altijd voor: meestal kan ik een verbinding maken, maar soms ook niet. Ik krijg dan de foutmelding "Cannot connect to server" of "SSL error". Als ik het dan meteen opnieuw probeer lukt het vaak wel. Ik heb het gevoel dat de problemen begonnen zijn na de update naar iPadOS 17.0.3, maar dat weet ik niet zeker.
Omdat alles op mijn iPhone goed werkt, vermoed ik dat het probleem op mijn iPad zit (en niet op de NAS).
Ik gebruikt een iPad Pro met iPadOS 17.0.3. De apps waar ik de problemen ervaar zijn FileBrowser Pro, Owlfiles en Omnifocus. Mijn iPhone draait op iOS 17.0.3.
Tot nu toe heb ik geprobeerd:
- vergelijking van de WebDav instelling op de iPhone en iPad, hier zit echter geen verschil tussen
- oude WebDav verbinding verwijderen en nieuwe WebDav verbinding opzetten op de iPad: helpt niet
- apps opnieuw opstarten en de iPad zelf opnieuw opstarten: helpt niet
- app opnieuw installeren (Omnifocus): helpt niet
- de netwerksettings van de iPad resetten: helpt niet
- adblocker (Adguard Pro) uitgeschakeld: helpt niet
Ik ben een beetje door mijn ideeën heen
Misschien heeft iemand nog een goede tip voor mij?
Omdat alles op mijn iPhone goed werkt, vermoed ik dat het probleem op mijn iPad zit (en niet op de NAS).
Ik gebruikt een iPad Pro met iPadOS 17.0.3. De apps waar ik de problemen ervaar zijn FileBrowser Pro, Owlfiles en Omnifocus. Mijn iPhone draait op iOS 17.0.3.
Tot nu toe heb ik geprobeerd:
- vergelijking van de WebDav instelling op de iPhone en iPad, hier zit echter geen verschil tussen
- oude WebDav verbinding verwijderen en nieuwe WebDav verbinding opzetten op de iPad: helpt niet
- apps opnieuw opstarten en de iPad zelf opnieuw opstarten: helpt niet
- app opnieuw installeren (Omnifocus): helpt niet
- de netwerksettings van de iPad resetten: helpt niet
- adblocker (Adguard Pro) uitgeschakeld: helpt niet
Ik ben een beetje door mijn ideeën heen