ZZP: Vraag over doorverkopen en vraag mbt buitenland werk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:49
Beste Tweakers,

Via deze weg zou ik wat duidelijkheid willen krijgen.
Laatst was ik op bezoek bij een vriend, tijdens de conversatie kwam het naar voren dat hij krijg een digital whiteboard solution wilt hebben voor zijn bedrijf.
Hij vroeg aan mij of ik dit zou kunnen realiseren voor hem, en tuurlijk kan ik dit doen. Echter mijn vraag als volg.

Tot op heden heb ik met mijn zzp alleen maar IT diensten uitgevoerd. Nooit hardware aangeschaft en doorverkocht.
Nu doe ik zelf niet aan inkoop en doorverkoop, echter wil ik als diesnt een hele solution aanbieden. En hierbij hoort het inkopen van de hardware.

Als het help, bij kvk sta ik onder het volgende activiteit
IT Managed Service Provider
SBI-code: 6209 - Overige dienstverlenende activiteiten op het gebied van informatietechnologie

Zelf gebruik ik monymonk voor mijn boekhouden. Hoe zou ik het inkopen van de hardware en doorverkoop moeten inboeken?

Dan mijn tweede vraag:
In het buiteland (Filipijnen) is er een bouw project gaande, dit wordt allemaal prive (particulier) gedaan. Via via etc etc hebben zij mij benaderd of ik hun kan helpen om internet te instaleren op het terrein. Mag ik dit zakelijk doen?
En zo ja hoe gaat zoiets te werkt.

Bij het opzetten van mijn zzp heb ik niet verwacht dat ik zo een vraag zou krijgen en heb ik zelf vrij weinig research kunnen doen

Beste antwoord (via sakurakilla op 24-10-2023 17:23)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 18:14

Barrycade

Through the...

Gewoon als inkoop/kosten.
In je boekhouding pakket zou je dit gewoon goede post moeten kunnen vinden. Anders in de help teksten.

Houdt er wel rekening mee dat je dan aanspreekpunt voor garantie wordt. Dus potentieel gezeur over hardware.

Qua Filipijnen dezelfde verhaal, maar vraag me af of je voor de Filipijnen een Visa nodig hebt en of ze je toestaan om daar te werken. Meestal niet namelijk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Wil jij dit gaan doen om te helpen of om aan te verdienen?

Want een digital whiteboard kan natuurlijk gewoon via een normaal digibord + gebruik van Canva of een andere applicatie... Maar: heb je daar genoeg ervaring mee om te ondersteunen? En ga jij ook de garantie bieden? Of kan je die vriend niet beter doorsturen naar een bedrijf wat er meer kennis over heeft en ze op basis daarvan hardware laten bestellen? Dan ben jij nergens verantwoordelijk voor...

Ook het stukje over de Filipijnen: willen ze je in dienst nemen en je daarvoor betalen? Of vragen ze je gewoon om gratis advies? Of gaat het erom dat je een vliegreis op de zaak kan zetten? Of wil je dat ze de vliegreis voor je betalen en je ook voor je bedrijf betalen?

Als ik zo je verhaal lees vraag ik mij af of deze mensen je willen betalen of je gewoon om gratis hulp of goedkope hulp vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:09
Wij hebben al jaren op kantoor een https://www.beamerexpert....logies-smart-kapp-42.html staan.
Installatie is echt peanuts, en daarna kan je alles wat op het whiteboard staan delen met de hele wereld.
Ik zie niet in wat jij hier tussen nog gaat toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
President schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:37:
Wil jij dit gaan doen om te helpen of om aan te verdienen?

Want een digital whiteboard kan natuurlijk gewoon via een normaal digibord + gebruik van Canva of een andere applicatie... Maar: heb je daar genoeg ervaring mee om te ondersteunen? En ga jij ook de garantie bieden? Of kan je die vriend niet beter doorsturen naar een bedrijf wat er meer kennis over heeft en ze op basis daarvan hardware laten bestellen? Dan ben jij nergens verantwoordelijk voor...

Ook het stukje over de Filipijnen: willen ze je in dienst nemen en je daarvoor betalen? Of vragen ze je gewoon om gratis advies? Of gaat het erom dat je een vliegreis op de zaak kan zetten? Of wil je dat ze de vliegreis voor je betalen en je ook voor je bedrijf betalen?

Als ik zo je verhaal lees vraag ik mij af of deze mensen je willen betalen of je gewoon om gratis hulp of goedkope hulp vragen?
Voor de digitale whiteboard moet ik een 65" touchscreen aanschaffen, deze moet op een tv mount komen met wielen, dit moet ik ook aanschaffen.
Totale prijs is hardware+installatie.

Voor de filipijnen.
Zij willen mij betalen voor werk on site, hardware installeren/configureren etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
markisoke schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:47:
Wij hebben al jaren op kantoor een https://www.beamerexpert....logies-smart-kapp-42.html staan.
Installatie is echt peanuts, en daarna kan je alles wat op het whiteboard staan delen met de hele wereld.
Ik zie niet in wat jij hier tussen nog gaat toevoegen.
Deze is best chill. Ik heb echter een scherm nodig die touchscreen is, en ook als "signage" kan functioneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
sakurakilla schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:01:
[...]

Deze is best chill. Ik heb echter een scherm nodig die touchscreen is, en ook als "signage" kan functioneren
Dus gewoon iets als https://www.kantoorspecia...QlQQ3BJ8SlvRoCsHcQAvD_BwE

Waarom wil jij dit graag zelf kopen en dan weer doorverkopen? Ga jij binnen een dag naar het bedrijf toe als ze over 3 weken ineens problemen hebben met het scherm? Of als die over 9 weken kapot is? Of als die uiteindelijk toch niet aan de wensen voldoet die ze aan jou kenbaar hebben gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
sakurakilla schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:55:
[...]
Voor de filipijnen.
Zij willen mij betalen voor werk on site, hardware installeren/configureren etc
En gaan ze ook alles voor je betalen als er een onderdeel over een half jaar moet worden vervangen? Inclusief de vliegreis en het verblijf daar? Hebben ze werkelijk waar niemand daar in het dorp of land die het voor ze wil of kan doen tegen een goedkoper tarief dan een dure Nederlander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
President schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:04:
[...]

Dus gewoon iets als https://www.kantoorspecia...QlQQ3BJ8SlvRoCsHcQAvD_BwE

Waarom wil jij dit graag zelf kopen en dan weer doorverkopen? Ga jij binnen een dag naar het bedrijf toe als ze over 3 weken ineens problemen hebben met het scherm? Of als die over 9 weken kapot is? Of als die uiteindelijk toch niet aan de wensen voldoet die ze aan jou kenbaar hebben gemaakt?
Ik wil dit doen voor hem, omdat hij mij gevraagd heeft om het te doen als een totaal pakket. Als hij mij over 9 weken weer nodig heeft dan ga ik graag terug om hem te helpen. Hoe we het support regelen komt nog wel.
Mijn vraag is echter, hoe doe ik de boekhouding als ik zelf de hardware koop en dit doorverkoop.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

In je boekhouding pakket zou je dit gewoon goede post moeten kunnen vinden. Anders in de help teksten.

Houdt er wel rekening mee dat je dan aanspreekpunt voor garantie wordt. Dus potentieel gezeur over hardware.

Qua Filipijnen dezelfde verhaal, maar vraag me af of je voor de Filipijnen een Visa nodig hebt en of ze je toestaan om daar te werken. Meestal niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
Barrycade schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:40:

Dankjewel dit helpt.
Over de filipijnen, stel ik ga daar idd. Kosten worden doorberekend naar hun, zoals bijv ticket kosten.
Werk zou ik kunnen aantoenen mits belastingdiesnt ooit vragen zou stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Nee ik bedoel andere kant op: of je wel in de Filipijnen mag werken van de Filipijnse overheid.

En daarnaast kijk je verzekeringen na. Dit kan je dan niet onder een normale reisverzekering doen. Ook je andere verzekeringen kunnen moeilijk doen mocht je in de problemen komen.

En daarnaast klinkt wat schimmig, pas zeker op als ze je vragen op apparatuur vanuit hier daarnaartoe mee te nemen. Zeker als zij het aanleveren.

[ Voor 63% gewijzigd door Barrycade op 24-10-2023 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
Barrycade schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:49:
Nee ik bedoel andere kant op: of je wel in de Filipijnen mag werken van de Filipijnse overheid.

En daarnaast kijk je verzekeringen na. Dit kan je dan niet onder een normale reisverzekering doen. Ook je andere verzekeringen kunnen moeilijk doen mocht je in de problemen komen.

En daarnaast klinkt wat schimmig, pas zeker op als ze je vragen op apparatuur vanuit hier daarnaartoe mee te nemen. Zeker als zij het aanleveren.
Dankjewel voor je advies, ik twijfel ook of ik het werk in de filipijnen wilt gaan doen. Is mij allemaal nog te onduidelijk. Wellicht dat ik het gewoon prive doe voor hen.
Pagina: 1