De badkamer van mijn huis bevind zich op de begane grond in een aanbouw van omstreeks jaren 80. Wat mij opvalt (vooral in de winter) is dat de onderkant van de buitenmuur en de aangrenzende vloer bijna permanent vochtig aanvoelen:
:strip_exif()/f/image/td2VMcpRmTSNVazipC9lNZuW.jpg?f=fotoalbum_large)
Let even niet op de afgedopte CV leidingen
Ik heb afgelopen week de radiator verwijderd en daar achter zat veel stof en schimmel.
Voor zover ik weet is de vloer niet geïsoleerd, het zijn stenen op een laagje beton, die waarschijnlijk direct op zand ligt. Wel is de spouw voorzien van Knauf Supafil.
Situatie buitenzijde:
:strip_exif()/f/image/AvSjAoePNyTT0yzpCHz4GRHu.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan het zijn dat de muur en vloer vocht absorbeert van de buitenwereld? Zit er een lek in de muur? Of vergis ik me en is het eventueel niet een probleem en simpelweg een overschot aan condensatie?
Ik zoek graag advies hierover; het plan is om op den duur de badkamer te renoveren, maar als er een lek of vochtprobleem is zou dat meer prioriteit hebben.
:strip_exif()/f/image/td2VMcpRmTSNVazipC9lNZuW.jpg?f=fotoalbum_large)
Let even niet op de afgedopte CV leidingen
Ik heb afgelopen week de radiator verwijderd en daar achter zat veel stof en schimmel.
Voor zover ik weet is de vloer niet geïsoleerd, het zijn stenen op een laagje beton, die waarschijnlijk direct op zand ligt. Wel is de spouw voorzien van Knauf Supafil.
Situatie buitenzijde:
:strip_exif()/f/image/AvSjAoePNyTT0yzpCHz4GRHu.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan het zijn dat de muur en vloer vocht absorbeert van de buitenwereld? Zit er een lek in de muur? Of vergis ik me en is het eventueel niet een probleem en simpelweg een overschot aan condensatie?
Ik zoek graag advies hierover; het plan is om op den duur de badkamer te renoveren, maar als er een lek of vochtprobleem is zou dat meer prioriteit hebben.