Worden de scores van niet gemodereerde reacties meegenomen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 17:26
Naar aanleiding van een ander topic, was ik eigenlijk benieuwd hoe het zat met mijn gemiddelde reactiescore. Ik zag op mijn profiel dat dit nu 0,827 gemiddeld is. Dat kan prima, vroeger waren mijn reacties wellicht wat minder van kwaliteit dan nu. Anyway, iets anders viel mij ook op. Ik had een aantal (recente) reacties zonder moderatie. Voorbeelden 1, 2 en 3. Toevallig allemaal onder hetzelfde nieuwsartikel.

Deze reacties zijn m.i. (gedeeltelijk) inhoudelijk maar hebben dus nu een effectieve score van 0. Maar wordt deze 0-score dan ook meegenomen? Want dat lijkt mij niet helemaal eerlijk, toch? Ik kom deze reacties namelijk best wel vaak van mezelf tegen.

Beste antwoord (via alex3305 op 24-10-2023 15:18)

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dirk schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:14:
De gemiddelde score negeert de ongemodereerde reacties. Dat kun je ook zien door zelf het aantal reacties uit te rekenen op basis van de totale reactiescore en de gemiddelde reactiescore. Wanneer je die door elkaar deelt komt daar een lager aantal reacties in totaal uit dan je werkelijk hebt, het verschil zijn de ongemodereerde reacties.
:)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:38

Kheos

FP ProMod
Nee, zoals al veel geduid (onder andere in dat andere topic) worden die niet meegenomen.

[ Voor 24% gewijzigd door Kheos op 24-10-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Kheos schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:59:
Nee, zoals al veel geduid worden die niet meegenomen.
Ik heb gezocht in de FAQ en miniFAQ. Maar ik kon dit niet vinden :? ? Ik ben dus wel (lichtelijk) benieuwd naar jouw bron :).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dirk schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:14:
De gemiddelde score negeert de ongemodereerde reacties. Dat kun je ook zien door zelf het aantal reacties uit te rekenen op basis van de totale reactiescore en de gemiddelde reactiescore. Wanneer je die door elkaar deelt komt daar een lager aantal reacties in totaal uit dan je werkelijk hebt, het verschil zijn de ongemodereerde reacties.
:)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Overheen gelezen @Dirk excuses. Maar bedankt dat je de tijd hebt genomen om het nogmaals te beantwoorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19

crisp

Devver

Pixelated

Ter bevestiging: in de database houden we apart bij hoeveel reacties daadwerkelijk gemodereerd zijn. Dat gegeven wordt gebruikt voor het bepalen van het gemiddelde :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
crisp schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:37:
Ter bevestiging: in de database houden we apart bij hoeveel reacties daadwerkelijk gemodereerd zijn. Dat gegeven wordt gebruikt voor het bepalen van het gemiddelde :)
Ik mis nu wel het knopje: Beter antwoord :+, maar wil Dirk ook niet voor de voeten lopen :9.

Misschien aardig om ook toe te voegen aan een van de FAQs?
Pagina: 1