remote admin tool

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderbroos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-11-2023
Goedemiddag allen,

Ik ben op zoek naar een (gratis of betaalde) tool om een x aantal laptops en telefoons van de zaak te monitoren. Dus hardware (bijv apparaatbeheer), maar ook resources, filesystem, evt commandprompt/shell om commando's op afstand uit te voeren,locatie peilen (in geval van diefstal) en zelfs virusscanner up to date houden (evt reports in beheer bekijken).

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 23:41
Microsoft Intune.

Hoe is je eigen onderzoek gegaan? ;) :>

[ Voor 6% gewijzigd door MuddyMagical op 24-10-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:51
TeamViewer (Remote Management) kan tegenwoordig de meeste van deze zaken voor je doen. Als je het echt gratis wilt hebben is de kans een stuk kleiner dat je een alles-in-een oplossing gaat vinden.

Je geeft trouwens niet aan welk OS de laptops en telefoons draaien, niet geheel onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderbroos
@MuddyMagical mijn eigen onderzoek is nog bezig, deze post is er onderdeel van :-)

Ik had zelf deze gevonden: https://www.dwservice.net/en/home.html maar ik mis hier het virusscan en apparaatebeheer gedeelte.

@The Realone telefoons zowel IOS als Android, laptops Linux, MacOS en Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderbroos
misschien moet ik er ook even bij vermelden dat de iedereen in de cloud werkt met google workspace en we dus geen bedrijfsnetwerk of active directory hebben. Daarmee lijkt MS Intune dan weer geen goede kandidaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:51
sanderbroos schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:30:
@MuddyMagical mijn eigen onderzoek is nog bezig, deze post is er onderdeel van :-)

Ik had zelf deze gevonden: https://www.dwservice.net/en/home.html maar ik mis hier het virusscan en apparaatebeheer gedeelte.
Is dat wat je mist, of wellicht het feit dat er geen Android/iOS ondersteuning is?
@The Realone telefoons zowel IOS als Android, laptops Linux, MacOS en Windows
Ik denk dat, als je hier geholpen wilt worden, je iets meer moeite moet doen en sowieso duidelijker moet zijn in je eisen/wensen. Wat wil je bijvoorbeeld met je telefoons? Resource monitoring, om maar wat te noemen, lijkt me daarop niet zo zinloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:25
Vraag het aan jullie ITer, die kan het je waarschijnlijk zo vertellen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderbroos
ik wil gewoon graag jullie ervaringen weten. Daar is een forum toch voor? Antwoorden als ga googlen of vraag het je ITer zijn waardeloos naar mijn idee. Plaats dan gewoon geen reactie ;-) . Als ik google kom ik 100 tools tegen die allemaal zeggen dat ze alles kunnen maar het gaat me juist om tools die door mede tweakers gebruikt worden en aangeschreven worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:37

Kheos

FP ProMod
sanderbroos schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:03:
ik wil gewoon graag jullie ervaringen weten. Daar is een forum toch voor? Antwoorden als ga googlen of vraag het je ITer zijn waardeloos naar mijn idee. Plaats dan gewoon geen reactie ;-) . Als ik google kom ik 100 tools tegen die allemaal zeggen dat ze alles kunnen maar het gaat me juist om tools die door mede tweakers gebruikt worden en aangeschreven worden...
En als die tools niet aan jouw eisen voldoen zijn die adviezen ook waardeloos voor jou en hebben de behulpzame tweakers hier hun tijd verapild.
Dus nogmaals: wat zijn jouw exacte eisen?
Waarom zijn die 100 tools op Google niet goed genoeg? Wat mis je daar nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderbroos
En als die tools niet aan jouw eisen voldoen zijn die adviezen ook waardeloos voor jou en hebben de behulpzame tweakers hier hun tijd verapild.
Onzin natuurlijk. Door de vele tools is het voor mij onduidelijk wat een beetje de industriestandaard is. De eisen zijn het monitoren van devices op afstand, Dus hardware (bijv apparaatbeheer), maar ook resources, filesystem, evt commandprompt/shell om commando's op afstand uit te voeren,locatie peilen (in geval van diefstal) en zelfs virusscanner up to date houden (evt reports in beheer bekijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:37

Kheos

FP ProMod
sanderbroos schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:09:
[...]
De eisen zijn het monitoren van devices op afstand, Dus hardware (bijv apparaatbeheer), maar ook resources, filesystem, evt commandprompt/shell om commando's op afstand uit te voeren,locatie peilen (in geval van diefstal) en zelfs virusscanner up to date houden (evt reports in beheer bekijken).
Da's dus een copy paste van je openingspost.
Nul nieuwe info dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-09 14:05
Ik denk dat je toch even moeten googlen voor je specifieke usecase, daaruit een selectie maken.
Als je dan nog twijfelt kun je het hier vragen.

Nu heb je kans even goed 100 verschillende tools tegen te komen vanuit de reacties.

Overigens denk ik niet dat het verstandig is om een alles-omvattende trojan uit te willen rollen op diverse computers, dat kun je beter opsplitsen.

EDIT: Beetje raar dat de wensen specificaties niet in de opening post staan. Je wilt iOS, Android, Linux én Windows kunnen monitoren, die geen van allen in een domein hangen. Best wel belangrijke informatie voor je verzoek..

Doe aub even wat moeite voordat je andere moeite voor jou laat doen. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Duke of Savage op 24-10-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb een hele tijd goed gewerkt met Radmin, maar het grote nadeel van deze insteek is dat van die 100 tools op Google er 75 zullen zijn die niet veilig zijn om te gebruiken, en dat van een hele hoop andere tools de echte website pas op de 2e pagina staat en de eerste pagina gevuld is met scam/viruswebsites.

Wat is je budget? Is iets als InTune niet gewoon perfect voor je usecase?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:55

Marc H

- - Is wakker - -

Het probleem ligt ook een beetje aan je topic start. Dingen als wat voor besturingssystemen, zijn er server ja/nee, hoeveel medewerkers/computersystemen, of die alleen onsite of primair offsite werken en dat je in de cloud werkt zijn dingen die best wel belangrijk zijn om te weten voordat je iets zinnigs kan antwoorden.

Omdat dat allemaal ontbreekt of ontbrak is iets zinnigs zeggen lastig en het verteld ook iets over jouw kennisniveau (no offence, niet iedereen kan overal kennis van hebben). Verder is hoe de implementatie gedaan wordt belangrijk voor het succesvol zijn van het project.

Als je dat bij elkaar optelt is kan je reacties als "vraag het je ITer" verwachten. Want wij kunnen ook niets anders zinnigs zeggen, want voor een bedrijf als SHELL heb je een totaal andere aanpak nodig dan een bedrijfje met 10 man personeel.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Met Google workspace kan je al een en ander, maar waarom zou je het willen? Maak om te beginnen goed afspraken met de gebruikers en laat het vooral hun eigen verantwoordelijkheid zijn. Stel een paar eisen op zoals verplichte virusscanner etc. Bedenk wel dat het hun gereedschap is en ze er hun werk mee moeten doen, hoe is grotendeels hun verantwoordelijkheid.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:53
Wat wordt verstaan onder "monitoren"? Misschien interpreteer ik dit verkeerd, maar denk aan privacy - ook werknemer hebben daar [recht] op.
Pagina: 1