Goede vervanger Virge+Voodoo2 (PCI)?

Pagina: 1
Acties:

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:18

Cyphax

Moderator LNX/AI
Topicstarter
Oh, 'k heb het aardig in de titel gekregen geloof ik :)
Okee de situatie is dus als volgt:
Ik heb een P200MMX, en ik wil de combinatie S3 ViRGE (4mb) & Voodoo2 (12mb) eigenlijk vervangen door 1 kaart. Dit moet WEL een PCI kaart zijn omdat die PC geen AGP slot heeft.
Een TNT2 M64 bleek niet duur, dus ik heb even gezocht hiero op het forum, en men is er niet zo over te spreken geloof ik?
Nou is de vraag eigenlijk: wat kan ik nou het beste gaan zoeken?
Eis is wel dat het even snel is als de combinatie die ik er nu in heb zitten, en dat het niet al te duur is anders is het al gauw de moeite niet waard. :)
Ik heb niet zo heel veel verstand van al die verschillende typen kaarten, ik weet alleen dat het misschien een rare vraag is (ik kan de 'Koop een nieuwe PC!' reacties al ruiken) maar ik hoop dat jullie misschien weten wat ik het beste kan doen. :)
Het is 'maar' een P200 immers :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Misschien een Voodoo5? Ik weet eigenlijk niet wat hier goed bij past, denk dat een Voodoo2 hierbij nog wel behoorlijk goed is hoor ;)

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
volgens mij is een TNT kaart goed genoeg voor jou, al zeker omdat je geen apg hebt

weet niet of er GFen zijn gemaakt op PCI , moet je ff checken

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 18:35 schreef Rappie het volgende:
volgens mij is een TNT kaart het beste voor jou, al zeker omdat je geen apg hebt

weet niet of er GFen zijn gemaakt op PCI , moet je ff checken
Neh. Ik had vroeger een TNT1 PCI op een AMD K6-233, en dat liep niet helemaal lekker. Elke keer bij het begin van q2 moest hij elke keer texutres laden in zijn geheugen, dus moest met elk wapen schieten voordat alles soepel liep. En hij schokte soms wel ff. Misschien kwam het door slechte FPU van de K6, maar met een Voodoo5 PCI zit je wel goed, denk ik.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX/AI
Topicstarter
Het gaat mij dus ook mede om het feit dat die huidige kaarten er dus 2 zijn. Een voodoo5 is zowel 2d als 3d kaart, nietwaar?
Ik weet dat die Voodoo2 nog wel voldoet, maar die S3ViRGE zit me lichtelijk dwars, ik heb het gevoel dat er wat probleempjes mee zijn (in Software Algemeen heb ik een topic geplaatst waarin ik een probleem met delphi 3 en 5 uit de doeken doe waarvan ik denk dat het gerelateerd is aan die kaart of zijn drivers).
Daarnaast is die Voodoo2 een MONSTERLIJK gedrocht, echt veel te lang, ik kan die kast niet meer openmaken of ik zie een en al voodoo2 kaart ;)

Ik kreeg vanuit een andere hoek "Matrox g400"... iemand dan ervaring daarmee?

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Ik heb nog een voodoo 3 2000 16 Mb liggen.
Kun je krijgen voor f75,00 excl. verzendkosten.

:) ik hoor het wel.

Sorry nie goed gelezen. het is wel een AGP kaartje, maar ze zijn er ook in pci tenminste waren.

Tweakers Discord

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX/AI
Topicstarter
Ik zie in de pricewatch:
6 Creative 3D Blaster GeForce2 MX 32MB PCI (Retail) FL 273,-
Ik weet niet of het NUT heeft zo'n kaart in die PC te stoppen alleen? :)

Dus zelfs een GeForce 2 is nog in PCI gemaakt.
Maar het gaat mij erom dat het dezelfde prestaties levert in die PC, zowel in 2d als in 3d :)

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Op woensdag 05 september 2001 18:51 schreef Cyphax het volgende:
Ik zie in de pricewatch:
6 Creative 3D Blaster GeForce2 MX 32MB PCI (Retail) FL 273,-
Ik weet niet of het NUT heeft zo'n kaart in die PC te stoppen alleen? :)

Dus zelfs een GeForce 2 is nog in PCI gemaakt.
Maar het gaat mij erom dat het dezelfde prestaties levert in die PC, zowel in 2d als in 3d :)
kun je wel doen ik bedoel je kan hem in een eventuele nieuwe pc ook weer stoppen. tot je hem weer zat bent dan koop je weer een andere. :)

Tweakers Discord

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX/AI
Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 18:55 schreef Dark_Rain het volgende:

[..]

kun je wel doen ik bedoel je kan hem in een eventuele nieuwe pc ook weer stoppen. tot je hem weer zat bent dan koop je weer een andere. :)
Daar heb je een heel goed punt :)
Hoewel je in een nieuwe pc dan weer beter een AGP kaart kan zetten :)
Het was ook meer een voorbeeld om ff aan te tonen dat er wel veel verschillende kaarten zijn in PCI nog :)
Nu nog de ideale eruitvissen ;)

Dan zal ik even de vraag anders formuleren zo:

Is die TNT2 M64 SNELLER dan wat ik nu heb? :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nee, de TNT2 M64 is ongeveer evensnel als wat je nu hebt. Het is een geknepen TNT2 die zeg maar even snel is als een TNT of Banshee. Voodoo2 is sneller dan een Banshee, dus denk ik dat je er nix op vooruit gaat.

wat betreft die Virge:
Probeer deze eens: http://jgc.homeip.net/news.php?newsid=107
misschien heb je er iets aan.

Als je nu een nieuwe non-3dfx kaart koopt, zit je met een ontiegelijk sloom 3D systeem, aangezien je glide helaas moet missen.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

zou nix aan doen. als je zo nodig een slot wil vrij krijgen neem dan een 2e hands voodoo 3.
Maar sneller wordt het niet hoor. Noch met die voodoo 3 en ook niet met een gf mx Dit omdat je processor vrij oud is. Dus ik zou liever sparen voor een nieuwe pc

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Pagina: 1