Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476091

Topicstarter
Beste,

Ik ben van plan een Mac Mini M2 aan te schaffen, alleen lees ik verschillende issues dat de (Mac Mini) M2 native geen wide screen support. Zelf heb ik een AOC (AOC CU34V5C/BK) 34 inch met een resolutie van: 3440x1440.

Mijn vraag, heeft iemand ervaring met deze resolutie i.c.m. de Mac Mini M2, zonder extra tooling te gebruiken?

...
Wat ik al gevonden heb:

De algemene specificaties van de Mac Mini M2, waarbij er staat (onder de HDMI uitvoer, de uitvoer welke ik wil gebruiken voor de Mac Mini): Ondersteuning voor één display met een resolutie tot 4K bij 60 Hz, wat neer komt op: 3840 x 2160
...

Beste antwoord (via Anoniem: 476091 op 26-10-2023 08:23)

• _Drum_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:57
Misschien een displayport to USB-c of thunderbolt kabel gebruiken om het scherm aan je computer te hangen?
Heb hier, weliswaar op een M1 max, eerst een LG (5120x1440) en nu een dell (5120x2140) scherm hangen. Via HDMI werkte dat niet zo goed, met een displayport to usb-c kabel werken de resoluties probleemloos.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:35
Met BetterDisplay kom je vast een eind...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• _Drum_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:57
Misschien een displayport to USB-c of thunderbolt kabel gebruiken om het scherm aan je computer te hangen?
Heb hier, weliswaar op een M1 max, eerst een LG (5120x1440) en nu een dell (5120x2140) scherm hangen. Via HDMI werkte dat niet zo goed, met een displayport to usb-c kabel werken de resoluties probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476091

Topicstarter
Bedankt voor alle tips, de displayport naar usb-c lijkt me een goede oplossing.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 476091 op 26-10-2023 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekke
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 16:07
ik heb een Mac Mini M2 aan een ultravide hangen via hdmi of usb-c beide geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william1977
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 04-12-2023
Beste ik heb ook een vraag ik heb twee schermen op mijn Mac mini zetten. Ik erger mijn er aan dat ik niet normaal kan werken met meerdere documenten op de schermen als ik op 1 schermen een document volledig open kan ik op het tweede scherm niets meer doen die wordt zwart. Heel vervelend is dit kan ik hier iets aan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

william1977 schreef op zondag 3 december 2023 @ 18:10:
Beste ik heb ook een vraag ik heb twee schermen op mijn Mac mini zetten. Ik erger mijn er aan dat ik niet normaal kan werken met meerdere documenten op de schermen als ik op 1 schermen een document volledig open kan ik op het tweede scherm niets meer doen die wordt zwart. Heel vervelend is dit kan ik hier iets aan doen ?
Hoe heb je ze aangesloten? De gewone M2 kan 1 scherm via HDMI gebruiken en 1 via een thunderbolt poor, liefst met een directe verbinding of een DisplayPort adapter.

Welke schermen heb je en welke aansluitingen hebben die?

Dit ligt m.i. niet direct aan de Mac, ik had een ultrawide 3440x1440 en een gewone 2560x1440 tegelijkertijd aan een M1 model hangen en dat werkte prima

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:15
william1977 schreef op zondag 3 december 2023 @ 18:10:
Dat ligt aan spaces; je kan een space per scherm instellen als volgt: https://www.oreilly.com/l...rsor%20at%20the%20moment.
If “Displays have separate Spaces” is turned on in the Mission Control panel of System Preferences (Figure 4-13), then each monitor has its own set of Spaces. When you use one of the gestures or keystrokes for switching Spaces, you affect the Spaces on only one monitor: the one that contains your cursor at the moment
Dit is in het Engels; de vertaling ken ik zo niet uit het hoofd dus zou je die even moeten zoeken.
Daarna kan je dus een app in fullscreen op het ene scherm hebben, en het andere scherm tegelijkertijd gebruiken voor andere zaken.
Pagina: 1