Auto slepen met automaat zonder motor ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuller
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Beste Tweakers,
Tsja dat is de vraag, kan ik mijn Hyundai Sonata 2003 V6 2.7i Automaat slepen op een snelheid die de snelweg toestaat. Dus 80 km p uur leek mij ok. De motor is verwijdert de torque converter hangt er losjes bij achter de afdekplaat die weer terug geplaatst is op de bellhouse. Aandrijfas heeft geen steun meer aan het middenblok ( cilinderblok) en er is een boel ATF olie uitgekomen.

Het boekje zegt ook : In uiterste nood mag je een automaat slepen voor een kortre afstand en op een zeer lage snelheid, eerst je oliepeilen. Alleen op asfalt dat glad is en goed.

In mijn geval is er geen motor meer aanwezig wat het zoeken naar een antwoord op internet lastig maakt

.

groet The Sonata Cruiser

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:10
Als de cardan van de bak naar de as losgekoppeld is zou het - theoretisch moeten kunnen.
De wielen moet niet de bak aandrijven. Dat is funest.

Maar, geen rembekrachting, geen stuurbekrachtiging. Wil je dit echt????

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Zijn de regels veranderd? Ik kan me herinneren dat je een auto niet wag slepen op de snelweg?

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

SYQ schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:55:
Zijn de regels veranderd? Ik kan me herinneren dat je een auto niet wag slepen op de snelweg?
Die expliciete regel bestaat blijkbaar niet meer sinds de RVV1990. Maar dat maakt het natuurlijk nog geen goed idee om het te doen, zeker met een voertuig in een dergelijke staat.

Zet dat ding gewoon op een trailer of bergingsvoertuig. Hoef je je ook geen zorgen meer te maken over de bak.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:20
Nee dat mag niet, dit valt onder Artikel 5 (en ook 5a.h) van de Wegenverkeerswet. Een auto slepen is alleen toegestaan op korte afstanden, voornamelijk om de auto van een gevaarlijke locatie weg te halen. Op hoge snelheden slepen is niet te doen omdat het gesleepte voertuig bij remmen achterop het slepende voertuig zal schieten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 12:05
Zoals al genoemd is die specifieke regel komen te vervallen... maar ik zou je dit met KLEM willen afraden, het is simpelweg gevaarlijk. Je beschikt dan sowieso niet over stuur- en rembekrachtiging, het kost enorm veel kracht om een auto zonder rembekrachtiging op een dergelijke snelheid af te remmen. Ook mag een sleepkabel nooit langer zijn dan 5m... wil je dan echt met 80km/u een voertuig achter je hebben zonder rembekrachtiging? Buiten dat het remmen zonder bekrachtiging heel zwaar is, heb je bij een eventuele noodstop nooit de tijd om te reageren als er amper een voertuiglengte tussen zit.

En ondanks dat die specifieke regel niet meer bestaat heb je ook nog de zogenaamde kapstokwet artikel 5, grote kans dat je die dan aan je broek krijgt mocht je 'gesnapt' worden.

Je kan voor 50~100 euro al een autoambulance-aanhanger huren.

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 24-10-2023 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-05 13:24
Is toch effectief een ongeremde aanhanger van 1.400 kilo?

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:30

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

iamerwin schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:29:
niet in juridische zin.

blijkbaar is een gesleepte aanhanger in juridische zin een aanhanger.

[ Voor 17% gewijzigd door Fraggert op 24-10-2023 10:42 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:21
iamerwin schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:29:
Maar een aanhanger heeft een dissel, waardoor de aanhanger door de trekauto wordt geremd. Bij een sleepkabel is dat niet het geval.
Dan zou je een trekstang moeten gebruiken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
Lekker belangrijk als je met 80km/u op de snelweg een noodstop moet maken… 🤷🏼‍♂️

#gezondverstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

iamerwin schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:34:
[...]

Lekker belangrijk als je met 80km/u op de snelweg een noodstop moet maken… 🤷🏼‍♂️

#gezondverstand
dat is iets totaal anders, ik stel alleen even hoe het wel zit.

een gesleept motorvoertuig wordt niet ineens een aanhanger waar andere regels voor opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
JukeboxBill schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:33:
[...]

Maar een aanhanger heeft een dissel, waardoor de aanhanger door de trekauto wordt geremd. Bij een sleepkabel is dat niet het geval.
Dan zou je een trekstang moeten gebruiken.
Deze aanvulling maakt het plan van TS nog onaantrekkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
Fraggert schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:35:
[...]

dat is iets totaal anders, ik stel alleen even hoe het wel zit.

een gesleept motorvoertuig wordt niet ineens een aanhanger waar andere regels voor opgaan.
*zucht*

Punt is dat ie dit niet moet willen. Maximale gewicht van een ongeremde aanhanger is 750kg, dit is twee keer zoveel. Alles leuk en aardig wat de regeltjes zeggen, maakt dit alles niet verstandiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:01
Een jaar geleden ben ik nog met mijn camper van 3000kg een aanzienlijke afstand over de snelweg gesleept naar een anwb locatie. Blijkbaar mag het wel, maar of het echt aan te raden is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@iamerwin

ik lees net even wat verder; via wat forums kan ik nu teruglezen dat een gesleepte auto wel als aanhanger gezien moet worden, wat dat beftreft: i stand corrected.

voor je overige opmerking over #gezondverstand, dat is leuk, maar het is handiger als we hier gewoon even op zoek gaan naar de feitelijke regels.
martijn.s schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:38:
Een jaar geleden ben ik nog met mijn camper van 3000kg een aanzienlijke afstand over de snelweg gesleept naar een anwb locatie. Blijkbaar mag het wel, maar of het echt aan te raden is...?
allicht hebben die een ontheffing, net als de ANWB zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 18:21
@martijn.s er ontbreken nogal wat details omtrent jouw sleepactie:
- was dat met kabel of op lepels?
- is je camper een automaat?
- je camper was mogelijk wel geremd?
- etc..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:41
Zelfs met rembekrachtiging is dit een enorm slecht idee. Een klein stukje door de stad, waarbij vooral de achterste remt kan nog. Denk aan een 30 zone. Wat denk je dat jouw reactiesnelheid en afstand doet bij zulke snelheden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:58

lord_fh

PS5

Ik heb in het verleden ook een aantal keer een auto gesleept op de snelweg (bijv. met een VW Jetta type 2 een Passat VR6 met kapotte motor gesleept van Gouda naar Ijsselstein)

Gaat opzich prima (behalve dat slepen echt heel kl@#te is om te doen ivm remmen en sturen van de getrokken auto, handrem is een must haha) maar snelweg vonden we beiden eng. Dus altijd zo kort mogelijk gehouden, je voelt je echt mega nietig als je met een gang van max 80 helemaal rechts rijdt. Vrachtwagens halen je in, en je weet dat je weinig uitricht met je sleep.

Dus ik zou het afraden.

Maar dat beanwoord niet de vraag van TS: als de bak aangesloten zit op de wielen moet je niet gaan slepen, zeker niet als er olie uit de bak is

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• knuller
Jullie hebben allemaal gelijk het was zeer kort door de bocht om dit te gaan doen. Zonder die rem en stuurbekrachtiging en een touwtje ertussen is vragen om problemen. Zo heb ik het ook niet geleerd tijdens het behalen van alle rijbewijzen.
Zelfs al zou het legaal zijn en de auto zo er niet meer stuk van gaan zonder een stalen balk tussen de 2 voertuigen is het levensgevaarlijk.

Dus ik neem jullie advies ten harte en zal de auto veilig laten transporteren.

Mijn dank is groot Knuller

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knuller
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bHILX9RniZChQT7O9dUJvoL_Fs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPKdl4T5usVrNdNpYzbxGgp2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpF1Kt4qApHwgfZJ0B992qXYbEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rMC1FhvvkS9IYgU1FUn3Sci2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuller
ze gooide er even een drijfstangetje uit door de voorzijde en achterzijde mid en bottom block totaal vernieitigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 15:54

Yucon

*broem*

leuk weetje:

Je hebt voor kevers en andere niet al te zware auto's wel triangels waarmee je ze kunt slepen. Ze sturen dan vanzelf mee, maar die zitten heel erg stevig vast en een kever is wel een stuk lichter dan zo'n auto. Maar grappig is het wel. Verder zou ik het niet met jouw auto proberen.

Afbeeldingslocatie: https://www.hotrod.nl/shop/contents/media/1896015623_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 22:14
Zou auto op transport zetten.
Is wat duurder maar dan loop je geen risico.
Auto moet verzekerd zijn en als je zo de weg mee opgaat en er gebeurt iets vraag ik me af of de verzekering uitbetaald.

Zou het via de verzekering uitvragen ben ik verzekerd als ik de auto zo sleep !

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuller
Had ik al verteld dat de APK is verlopen de auto is nog wel verzekerd nog 28 dagen en dan komt de APK boete. Ik heb een sleper cq autotransporter gevonden die echt mooie prijzen heeft en tussen alkmaar en zaandam moet toch wel een caravan DIY stalling zijn.

Ik weet dat jullie diep gaan in sommige topics zoals:
de bestelauto achter een opklap hekje, op een priveplek parkeerplaat, wel bereikbaar via de openbareweg, op eigen terrein, zonder apk, en zachte banden en een slappe distributieriem !!! )

Weet iemand een stalling waar ook een motorlift aanwezig is en de optie om die te gebruiken om een andere motor erin te leggen ? Tussen Zaandam en Alkmaar ?

[ Voor 1% gewijzigd door knuller op 24-10-2023 12:57 . Reden: slepen mag niet zonder apk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-05 00:06
Dat je daarmee überhaupt al hebt gedacht de snelweg op te gaan, okay dan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03:12
Als ik dit soort berichten zie, dan ben ik maar weer al te blij dat er zoveel regels in Nederland bestaan... _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knuller
In paniekmodus maken je hersenen impuls beslissingen aan die meestal niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
even elkaar bellen terwijl je sleept, als je weet dat de remactie eraan komt scheelt t de helft.
je voelt t zelf of het slepen goed gaat, onverwacht veel weerstand = stoppen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door dyrc op 24-10-2023 17:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:13
@dyrc Dat is leuk als er niks aan de hand is. Maar bij een noodremactie heb je daar geen tijd voor. Bij 80km/h leg je 22,2 meter per seconde af. Met 5 meter kabel tot de sleepauto heb je dus 0,2 seconden de tijd om de bestuurder van auto 1 te laten realiseren dat hij moet remmen, dan doorgeven aan auto 2 dat er geremd moet gaan worden en dan moeten beide auto's nog beginnen met remmen. Je komt dan zeker 2-3 seconden te kort voor al die acties.

Oftewel, dit moet je niet doen. En dat ziet TS gelukkig ook in.

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 24-10-2023 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Yucon schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:43:
leuk weetje:

Je hebt voor kevers en andere niet al te zware auto's wel triangels waarmee je ze kunt slepen. Ze sturen dan vanzelf mee, maar die zitten heel erg stevig vast en een kever is wel een stuk lichter dan zo'n auto. Maar grappig is het wel. Verder zou ik het niet met jouw auto proberen.

[Afbeelding]
Hier zie je grote kraanwagens ook weleens mee rijden. Dan hebben ze een bestelbusje als "aanhangwagen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

knuller schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:55:
Had ik al verteld dat de APK is verlopen de auto is nog wel verzekerd nog 28 dagen en dan komt de APK boete. Ik heb een sleper cq autotransporter gevonden die echt mooie prijzen heeft en tussen alkmaar en zaandam moet toch wel een caravan DIY stalling zijn.
ik neem aan dat je de auto gaat schorsen zodra die in een stalling staat; dan hoef je niet op voor de APK en krijg je dus ook geen boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Weet iemand een stalling waar ook een motorlift aanwezig is en de optie om die te gebruiken om een andere motor erin te leggen ? Tussen Zaandam en Alkmaar ?
Je kunt kijken of hier wat tussen staat:
https://www.carblogger.nl...oud/doe-het-zelf-garages/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003

Spotmatic

Ken sent me

Het zal trouwens vrijwel zeker zo zijn dat in de APV van je gemeente staat dat je niet op de openbare weg aan je auto mag sleutelen. Wist je dat? Dan ben je dus ook op die manier in overtreding. ;-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 18:54
Spotmatic schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:27:
Het zal trouwens vrijwel zeker zo zijn dat in de APV van je gemeente staat dat je niet op de openbare weg aan je auto mag sleutelen. Wist je dat? Dan ben je dus ook op die manier in overtreding. ;-)
Sleutelen mag meestal wel, maar dan wel dusdanig dat de auto diezelfde dag weer rijdbaar is (olie verversen zonder te lekken, remblokken). Snap dat het klote is als je geen eigen oprit hebt, maar ga naar een doe-het-zelf garage of misschien ken je iemand die wel een eigen oprit heeft waar je kan sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52
HallonRubus schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:40:
[...]

Sleutelen mag meestal wel, maar dan wel dusdanig dat de auto diezelfde dag weer rijdbaar is (olie verversen zonder te lekken, remblokken). Snap dat het klote is als je geen eigen oprit hebt, maar ga naar een doe-het-zelf garage of misschien ken je iemand die wel een eigen oprit heeft waar je kan sleutelen.
Wel goed op letten wat er in de AVP staat. Olie verversen op straat mag vaak niet, zelfs niet als je het heel netjes zonder lekken doet. In sommige gemeentes mag je je auto zelfs niet met zeep wassen op de openbare weg. Kan je wat van vinden, maar dat doen sommige buurmannen ook en voor je het weet heb je een hoge boete te pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 10:13
Je kunt hier ook zelf een oprijwagen voor huren, zoals https://ffbusjehuren.nl/oprijwagen

Ik realiseer mij dat deze niet echt in de buurt zit, maar er zijn vast meer bedrijven die zoiets verhuren. Als je de auto 20 meter kunt rollen kun je daarmee uit de voeten. Dat is vast goedkoper dan een bedrijf laten komen (inclusief chauffeur) die alles voor je gaat doen. Vastzetten met een paar spanbanden kan ook niet heel ingewikkeld zijn.

Ik vraag mij wel af of het met deze auto nog zin heeft om er zoveel moeite in te stoppen. Wat is de auto nog waard? En wat kost een nieuwe motor? Kun je niet beter je verlies nemen en gewoon de hele auto vervangen? Desnoods door hetzelfde type en uitvoering, maar dat is natuurlijk aan jou. Is er een reden dat je specifiek deze auto wil houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56

DaWaN

'r you wicked ??

knuller schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:48:
Aandrijfas heeft geen steun meer aan het middenblok ( cilinderblok) en er is een boel ATF olie uitgekomen.
Zag dat andere(n) dit punt nog niet genoemd hadden, maar zonder die steun is de kans heel groot dat de aandrijfas eruit vliegt op snelheid. Ook de losse waarschijnlijk meedraaiende koppelomvormer lijkt mij niet ideaal. Ik zou deze auto daarom niet eens een paar honderd meter durven slepen; laat staan over de snelweg.

Wat betreft deze auto zou ik mij ook afvragen of het de moeite waard is deze te repareren.
Als je goedkoop aan een motor kunt komen (max 500e) en je de tijd en ruimte hebt (wat de TS niet lijkt te hebben), dan is het misschien de moeite als de rest van de auto in uitzonderlijk goede staat is.
Anders ben ik bang dat het financieel en zeker qua tijd misschien beter is deze te laten ophalen door de sloop en een andere auto te kopen.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-05 22:02
Als vergelijking met slepen op de snelweg:
Ik heb eens een auto van de snelweg afgesleept met mijn auto.
Zij stond daar levensgevaarlijk op de A27, midden in de spits op de linkerstrook.

Toen we begonnen met slepen blokkeerde een vriendelijke vrachtwagen even de rechtersstrook zodat we naar de vluchtstrook konden met de combi.
Maar zelfs op de vluchtstrook met 25KM/uur slepend was eng. Ik heb haar gesleept naar het tankstation, aka de eerste afrit wat zo 2KM verderop was.
En dat was dus een auto die verder nog in orde was behalve dat de motor niet meer draaide om de een of andere reden.

[ Voor 10% gewijzigd door hackerhater op 26-10-2023 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05 15:13
Beste Tweakers,
...
In mijn geval is er geen motor meer aanwezig wat het zoeken naar een antwoord op internet lastig maakt

groet The Sonata Cruiser
Het lijkt ,e beter en veiliger om oplegger te huren met bijbehorende auto/bus die het gewicht mag trekken. Als de combi boven 3500 kg komt moet je wel eenB+E rijbewijs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52
Hier meermaals afgesleept vanuit de snelweg in het verleden. 1x met een volvo uit ‘69, best awkward zo zonder rembekrachtiging, en een keer met een saab uit 2007. Beide gevallen niet heel ver, meestal tot eerste pompstation/parkking na eerstvolgende afrit. ANWB ging daar zeer zorgvuldig mee om en hoewel best spannend ging het allemaal goed gelukkig. Maar: zij doen dat elke dag, en hoewel ze geen invloed hebben op hoe jij anticipeert en remt geven ze goede instructie en zijn ze zelf zorgvuldig in keuze is plek op de weg. Ook gooiden ze een rood kruis aan waardoor de weg geheel vrij was tot afrit. Dat helpt natuurlijk enorm, samen met de signaalg”-gele kleur van de anwb auto.

Toen ik 25 was ooit ook in een fiesta uit 93 50km laten slepen door een kennis om anwb kosten te besparen. Dat zou ik nu niet meer doen 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Ik volg dit draadje even, maar ik vraag mij wel het volgende af. Zijn de investeringen voor depannage en herstel van de wagen, wel verantwoord voor de dagwaarde van de wagen?

Soms is het lastig om een bepaalde keuze te maken. Dan raak je van de regen in de drup.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Beste Tweakers,
Tsja dat is de vraag, kan ik mijn Hyundai Sonata 2003 V6 2.7i Automaat slepen op een snelheid die de snelweg toestaat. Dus 80 km p uur leek mij ok. De motor is verwijdert de torque converter hangt er losjes bij achter de afdekplaat die weer terug geplaatst is op de bellhouse. Aandrijfas heeft geen steun meer aan het middenblok ( cilinderblok) en er is een boel ATF olie uitgekomen.

Het boekje zegt ook : In uiterste nood mag je een automaat slepen voor een kortre afstand en op een zeer lage snelheid, eerst je oliepeilen. Alleen op asfalt dat glad is en goed.

.

groet The Sonata Cruiser
Er vanuit gaande dat je de gesleepte auto wel op N krijgt (versnellingsbak) en de overige draaiende onderdelen (ondanks niet aangesloten) wel vast/geleid zijn, zie ik het probleem niet echt.

Just my 2 cts als BMW rijder (die weet dat je waggie niet gesleept moet worden als die in P staat en aan de neus omhoog :( )

En terecht aan de mensen die klagen over zonder stuur/rembekrachtiging ... tja, het is maar 80 Km/u. @knuller ; zet een telefoonlijntje op speaker open zodat de trekker en jij in de passagiers auto kan communiceren, het is idd minder comfortabel zonder stuur en rembekrachtiging, maar absoluut niet onmogelijk (noch gevaarlijk, been there, even schrikken, done that ala back to the 70's)

[ Voor 14% gewijzigd door LinuX-TUX op 26-10-2023 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:54

Ik weet dat jullie diep gaan in sommige topics zoals:
de bestelauto achter een opklap hekje, op een priveplek parkeerplaat, wel bereikbaar via de openbareweg, op eigen terrein, zonder apk, en zachte banden en een slappe distributieriem !!! )

Zie de lijst van @3dfx , ik denk dat de beide adressen in Alkmaar niet geschikt zijn om langer te stallen (Ik heb bij beide weleens gesleuteld, zij hebben niet echt ruimte om een auto meerdere dagen te laten staan). De enige die ik zo ken die daar op ingericht is, is de Heining Hobbyhal in Amsterdam, die ook in de lijst staat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 17:44
Als alternatief voor een DHZ garage: ik huur tegenwoordig een deel van een oude kippenschuur (in Brabant) als DHZ-garage. Anderen huren daar ook stukjes om een oldtimer of caravan/camper te stallen.

Zijn er geen agrariërs bij jou in de buurt die een schuur leeg hebben staan waar je voor een bepaalde periode een aantal vierkante meters kunt huren? Je zult je eigen gereedschap moeten regelen, maar je hebt wel relatief onbeperkt de tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Je koopt een rijdende Sonata met apk uit die periode voor 1250 euro.

Hoeveel geld je wil je dan gaan uitgeven aan transport en stalling en de reparatie?

Zelfs al vind je een passende motor voor 500 euro dan kan dit echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003

Spotmatic

Ken sent me

Philip_Janssen schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:16:
Als alternatief voor een DHZ garage: ik huur tegenwoordig een deel van een oude kippenschuur (in Brabant) als DHZ-garage. Anderen huren daar ook stukjes om een oldtimer of caravan/camper te stallen.

Zijn er geen agrariërs bij jou in de buurt die een schuur leeg hebben staan waar je voor een bepaalde periode een aantal vierkante meters kunt huren? Je zult je eigen gereedschap moeten regelen, maar je hebt wel relatief onbeperkt de tijd.
Controleer wel van tevoren of het geen voormalige vee-stallen zijn geweest. De ammoniak in de grond/bodem is niet bevorderlijk voor de staat van je auto/oldtimer/camper.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Sethro schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:45:
Je koopt een rijdende Sonata met apk uit die periode voor 1250 euro.

Hoeveel geld je wil je dan gaan uitgeven aan transport en stalling en de reparatie?

Zelfs al vind je een passende motor voor 500 euro dan kan dit echt niet uit.
Dat idee heb ik ook. Dan heb je de uren en stress nog niet meegeteld.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:15
Fraggert schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:41:
@iamerwin

ik lees net even wat verder; via wat forums kan ik nu teruglezen dat een gesleepte auto wel als aanhanger gezien moet worden, wat dat beftreft: i stand corrected.
Het grappige hiervan is dat een gesleept voertuig met motor(al dan niet defect) bestuurd moet worden door iemand met een geldig rijbewijs maar als de motor verwijderd is mag je pasgeboren baby ook achter het stuur plaats nemen. 8)7
Pagina: 1