Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06 11:20
Ik heb reeds contact gehad met de leverancier. Zij komen snel terug met een datum voor een montage-afspraak. Tot die tijd wil ik kijken of ik dit zelf al kan oplossen met iets simpels:

Sinds afgelopen woensdag wek ik niets meer op, geen storings-signalen, geen gekke of knipperende lampjes. Ik heb de omvormer al een paar keer herstart. Ik kan in de webinterface van de omvormer zelf en SemsPortal geeft aan 'In bedrijf'. Tot zover geen enkel signaal dat het niet zou werken...

In eerste instantie dacht ik dat het puur een interface probleem was en dat hij gewoon zou opwekken maar ook BudgetEnergie krijgt niks binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUffZOhS9lfQn1zbist-V54x0pY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zr4QZ3Dx5jRfrPWlfiBmr2J3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door robg1984 op 24-10-2023 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-06 21:53
Je moet eigenlijk weten of er ook spanning op je kabels staan. Maar ik weet niet of je genoeg kennis hebt om dat zelf te doen of dat je beter kunt wachten op de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Het gekke is, het geouwehoer is begonnen toen ik de installatie aan HomeAssistant wilde hangen. Je zou denken wat kan dat er nou mee te maken hebben..

Het probleem ligt vermoedelijk bij het kopje 'Wisselstroom' die op 0.0 staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:11

Exigence

dnkroz

Lijkt wel gewoon verbinding te zijn en actuele data te zijn. Gelijkspanning 1 & 2 worden gewoon gerapporteerd (de spanning van de individuele strings). Echter geen stroom.
Veranderen de waardes voor gelijkspanning 1 & 2 wel?

Staat toevallig de DC-schakelaar uit? Alhoewel ik dan had verwacht dat er ook geen spanning gerapporteerd zou worden.

Ook al op de omvormer zelf door het menu geklikt en gekeken welke waardes overal aangegeven worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 18:31
Die 0.0 is gewoon dat er 0,0 stroom wordt teruggeleverd op het net.

Wat heb je gedaan om hem aan homeassistant te koppelen? Staat daar powerlimit op 0 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
heggico schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:15:
Die 0.0 is gewoon dat er 0,0 stroom wordt teruggeleverd op het net.

Wat heb je gedaan om hem aan homeassistant te koppelen? Staat daar powerlimit op 0 oid?
Shit, dat zou best eens kunnen. Ben nu op kantoor dus kan er niet bij (HA is nog niet remote accessible).
Is dat toevallig 1 van deze waardes hieronder. (die kan ik in SemsPortal aanpassen).

(Actief/Reactief vermogen?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OBVCwEwZ6MsEK9K76btlDmV_ao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5UWitV99rdIvcKnHEqGGocqm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 18:31
Kun je die wijzigen? Geen idee of wat een waarde is die de omvormer geeft en nu op 0 staat omdat hij niets terug levert. Anders eventueel eens een lage waarde instellen, kijken of je iets gaat terugleveren. Zo ja, dan kun je hem hoger zetten.

Maar ik heb zo geen handleidingen oid bij de hand, dus weet niet zeker wat die waardes doen!

In HA heb ik een slider met grid export limit. Die staat bij mij iig op 100%

[ Voor 10% gewijzigd door heggico op 24-10-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:08
om een goodwe aan HA te hangen heb ik nooit iets aan de omvormer moeten doen.
Connecten, user en ww ingeven en hij gaat loggen in HA.

Wat heb je allemaal gedaan om hem aan HA te hangen?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Ik heb de fabrikant (GoodWe) gebeld. Zij zien in de omvormer nog niets vreemds, maar gaan nu eerst de firmware updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Driek schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:02:
om een goodwe aan HA te hangen heb ik nooit iets aan de omvormer moeten doen.
Connecten, user en ww ingeven en hij gaat loggen in HA.

Wat heb je allemaal gedaan om hem aan HA te hangen?
Ik heb ook niet meer gedaan dan dat, maar ik dacht dat hij wellicht een bepaalde waarde op 0 wilde zetten ofzo wat ik over het hoofd gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:08
robg1984 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:03:
[...]

Ik heb ook niet meer gedaan dan dat, maar ik dacht dat hij wellicht een bepaalde waarde op 0 wilde zetten ofzo wat ik over het hoofd gezien heb.
volgens mij kan de logger alleen loggen, en geen settings wijzigen.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Opgelost!
Fabrikant heeft een firmware upgrade uitgevoerd en hij werkt weer.
Of het toevallig is dat de fout optrad toen ik met HomeAssistant aan het klooien was of omdat er iets anders aan de hand was kan ook de fabrikant niet zeggen, maar goed. Ik ben weer blij dat het werkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marcel317
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 19:38
Ik weet dat dit een oud topic is, maar dit was het enige topic dat ik kon vinden met hetzelfde probleem wat ik had, dus misschien kan ik er mensen mee helpen.

Dit probleem kan inderdaad optreden bij de koppeling met HomeAssistant. Bij mij was de "Grid Export Limit" (die kan je vinden bij Integrations -> Devices) op 0 gezet, waardoor er niets geëxporteerd kon worden. Deze omhoog zetten en het is opgelost.

Dat is overigens ook de reden dat een firmware update het oplost, omdat die instelling dan teruggezet wordt op de default waarde.
Pagina: 1