Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09
Hoi ik heb een in 2017 geïnstalleerde Fujitsu waterstage wsyk160Dg9.

Sinds een ruime week heb ik druk verlies. Ik vul bij tot 2 bar en een aantal uur later is er nog maar 1 bar over.

Dit zou een lek betekenen verwacht ik.. echter vind ik nergens water. We hebben een tegelvloer en ook liggen er nergens tegels los of klikt het hol.

Waar zou ik nog meer naar kunnen kijken.
Een infrarood scan van de vloer verwarming komt sowieso aan de orde.

Be fast .... Be furious....

Alle reacties

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 15:44

Onbekend

...

1 bar drukverlies in een uur is duidelijk een lekkage.
Controleer alle delen van het leidingwerk op lekkage, vooral bij de koppelingen.
Gebruik een papiertje van de keukenrol of wc-rol en ga daarmee de gehele leiding langs. Als het vochtig wordt, dan kom je in de buurt van de lekkage.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Skubba
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-10 13:02
Vergeet overdrukventiel en/of ontluchter (in of bij) de warmtepomp niet.

• Bl4ckviper
Wp is nu bezig met warmwater maken. En nu in bedrijf is de druk wel weer netjes 2. Zou dat betekenen dat het lek in het cv deel moet zitten?

Alles waar ik bij kon had ik al gecontroleerd met de hand zal dit van de week nog wel een keer herhalen met een keuken papiertje. Wellicht word ik daar wijzer van.

[ Voor 38% gewijzigd door Bl4ckviper op 23-10-2023 22:27 ]

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-11 22:27
Bl4ckviper schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:25:
Wp is nu bezig met warmwater maken. En nu in bedrijf is de druk wel weer wat hoger schat zo een 1,8. Zou dat betekenen dat het lek in het cv deel moet zitten?

Alles waar ik bij kon had ik al gecontroleerd met de hand zal dit van de week nog wel een keer herhalen met een keuken papiertje. Wellicht word ik daar wijzer van.
Dat is toch sowieso de druk die je afleest? Die ander is de druk van je waterleiding. Maar dat lees je volgens mij nooit af?

• Bl4ckviper
Woudtwe schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:27:
[...]

Dat is toch sowieso de druk die je afleest? Die ander is de druk van je waterleiding. Maar dat lees je volgens mij nooit af?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuDwQy49nhd-dk40OGo3zUj4A1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25xJ0MBxFo2OLcnloilzDeh0.jpg?f=fotoalbum_large

Deze lees ik af. Ik heb twee circuits met een 3 weg klep.

1 voor sww
1 voor de cv

Dus nu bij sww maken is de druk goed zoals gevuld.

Bij warmte vraag, vloerverwarming, is deze lager. 1,5 bar ipv 2,0

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Klinkt als een lek expansievat. Gezien de leeftijd erg aannemelijk. Gaan gemiddeld 7 jaar mee.

• Bl4ckviper
Heb de wp een nacht en dag laten draaien.

Koppelingen gecontroleerd allemaal droog.

Echter kwam er wel water uit, wat ik denk, overstort ventiel van de pomp. Deze is gewoon los dus had er een emmer onder gezet.

Gezien hoe dat daar los hangt verwacht ik niet dat daar water uit hoort te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2lZyytOlvGbeYGzK7e31u1jCiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DS0iXAysqoqTlZfymflsvOiX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTBOvcIotLrnky0fSHOCBWW4LEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ay9auPOUAOvQj1CFVfw0NGgd.jpg?f=fotoalbum_large

Is de pomp of dat ventiel dan stuk?

Het expansievat klikt overal t zelfde.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41

paQ

Bl4ckviper schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:06:

Het expansievat klikt overal t zelfde.
Op druk?

[ Voor 69% gewijzigd door paQ op 25-10-2023 20:12 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Bl4ckviper
Op druk, bedoel je daarmee toen hij draaide? Dan ja.

Pagina: 1