Soundblaster Live! 5.1 Is niet Dolby Surround?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
Hallo,

heb sinds kort een Soundblaster Live! 5.1 gekocht
om hem daarbij ook aan te sluiten op mijn :
Dolby Surround / Pro Logic Aan te sluiten
( speakers : 2 front = audiolabs
2 back = Pioneer
1 Center = Celestion )
Als ik hem dan op Dolby Surround / Pro Logic zet
dan krijg ik alleen geluid via de Rechtse Front Speaker
Uit de andere speakers hoor ik alleen maar ruis

ik heb ook een mode dat ik hem op uhm normaal kan zetten ofso dat ie via alle boxen loopt , dan hoor ik wel geluid via alle boxen maar dan is het geen dolby surround dat is gewoon plat geluid zonder 5 wegs

Iemand een ID?

ohja op SB Live! 5.1 zit het stekkertje in de digitale uitgang dus de meest linkse is dat ( heb ook nog 2 andere utigangen )

en weet iemand hoe je meer bas aan je geluid kan toevoegen in windows zonder een programma actief te draaien?
ik heb wel al die programma's van creative uit gezet
zodat ze niet meer opstarten

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

schizofreen

ik & jij

mooi, heb ik meteen een vraagje erbij?
hoe zit dat in elkaar bij de soundblaster Live 5.1?
hoe zitten die uitgangen in elkaar? Zijn er gewoon voor ieder kanaal apparte uitgangen of is er 1 uitgang die ge-decodeerd wordt?

Kan ik dus gewoon zelf 1 of meerdere versterkers tussenzetten en dan mijn eigen boxen gebruiken?

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38
Op woensdag 05 september 2001 19:37 schreef schizofreen het volgende:
mooi, heb ik meteen een vraagje erbij?
hoe zit dat in elkaar bij de soundblaster Live 5.1?
hoe zitten die uitgangen in elkaar? Zijn er gewoon voor ieder kanaal apparte uitgangen of is er 1 uitgang die ge-decodeerd wordt?

Kan ik dus gewoon zelf 1 of meerdere versterkers tussenzetten en dan mijn eigen boxen gebruiken?
Ja, dat kan. Er zitten drie uitgangen op. (analoog)

* Stereo uitgang voor de voorste luidsprekers
* Stereo uitgang voor de achterste luidsprekers
* Uitgang voor middenkanaal, subwoofer

De laatste uitgang kan door software worden omgeschakeld naar een digitale uitgang (voor alle kanalen).

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38
Op woensdag 05 september 2001 18:21 schreef Morph666 het volgende:
Hallo,

heb sinds kort een Soundblaster Live! 5.1 gekocht
om hem daarbij ook aan te sluiten op mijn :
Dolby Surround / Pro Logic Aan te sluiten
( speakers : 2 front = audiolabs
2 back = Pioneer
1 Center = Celestion )
Als ik hem dan op Dolby Surround / Pro Logic zet
dan krijg ik alleen geluid via de Rechtse Front Speaker
Uit de andere speakers hoor ik alleen maar ruis

ik heb ook een mode dat ik hem op uhm normaal kan zetten ofso dat ie via alle boxen loopt , dan hoor ik wel geluid via alle boxen maar dan is het geen dolby surround dat is gewoon plat geluid zonder 5 wegs

Iemand een ID?

ohja op SB Live! 5.1 zit het stekkertje in de digitale uitgang dus de meest linkse is dat ( heb ook nog 2 andere utigangen )

en weet iemand hoe je meer bas aan je geluid kan toevoegen in windows zonder een programma actief te draaien?
ik heb wel al die programma's van creative uit gezet
zodat ze niet meer opstarten
Ik ben bang dat het lastig gaat worden want Dolby 5.1 en Dolby pro-logic zijn twee hele verschillende systemen en dus niet compatible met elkaar. Het gaat op deze manier dus niet werken. In dit geval moet je een Dolby 5.1 versterker kopen, of een los luidsprekersetje op je geluidskaart aansluiten

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Verwijderd

Dolby Prologic Surround wordt gefabriekt vanuit een normaal sterosignaal, dus je moet ervoor zorgen dat dat bij je versterker/receiver naar binnen gaat. Geen digitale/SPDIF shit gebruiken, stereo.

Verwijderd

de jvc rx-5000r heeft een analoge ingang 5.1 voor dvd spelers met een eigen decoder
daar mee kan je ook jouw soundblaster live 5.1 op aan sluiten kost wel 600 piek maar wel een goed geluid

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

als je een digitale uitgang op je SB Live! (5.1) hebt zitten, kun je die aansluiten aan je Dolby 5.1 reciever, op de coaxiale ingang van je reciever...

dit is best makkelijk zelf te maken, gewoon een mono jack aan de eene kant, dan een stuk coax kabel, en dan weer een tulp stekkertje aan de andere kant.

ik heb zelf een yamaha RXV560 reciever, en daar werkt het perfect op...

veel suc6!

Greetz, RonnieB

edit:

het geluid van mn DVDs kan ik nu dus in Dolby digital of DTS via mn versterker luisteren... heel relaxed... :P

effe over dat dolby prologic, volgens mij moet dat gewoon in stereo aangestuurd worden, dan filtert je versterker het signaal, en stuurt het over alle speakers...

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-07 07:41
Jeroen17 schreef op woensdag 05 september 2001 @ 19:57:
[...]

Ja, dat kan. Er zitten drie uitgangen op. (analoog)

* Stereo uitgang voor de voorste luidsprekers
* Stereo uitgang voor de achterste luidsprekers
* Uitgang voor middenkanaal, subwoofer

De laatste uitgang kan door software worden omgeschakeld naar een digitale uitgang (voor alle kanalen).
Ik heb hier dus een probleem mee. Ik heb eeb SB Live! 5.1 kaartje en ik heb geen geluid van bas en de center speaker, ik hoor alleen maar ruis ... Dit omdat mijn subwoofer dat signaal niet kan decoden of zo. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat de bas en de center speaker het toch doen?

Bvd Jan.

[edit] Oke, ik moet die digitale uitgang op analoog zetten, maar hoe doe ik dat?

[ Voor 6% gewijzigd door XhaiKhaL op 06-01-2005 23:20 ]

Pagina: 1