(Tweedehands) aankoopadvies hifisetup twee tieners

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0RMaTC
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 22:50
Op dit moment ben ik twee slaapkamers aan het bouwen van elk 2,5 meter bij 4,5 meter voor onze kids van 11 en 13 en ben dus op zoek naar twee keer een tweedehands stereo setup.
Deze setup word alleen gebruikt voor muziek, dus geen home cinema oid.
Kids luisteren alles met spotify dus network of bluetooth is dan wel een vereiste.
Budget is rond 2 a 300 euro.

Zelf heb ik meerdere setups met BNS luidsprekers (heb drie keer een setup met BNS A20/30/40 staan met een marantz 2500, technics platenspeler en een denon receiver). Op de marantz heb ik ook een blueberry aangesloten staan.
Hier ben ik erg tevreden mee.
BNS luidsprekers koop je al op MP voor ongeveer 50 euro

Welke stereo receivers/ versterkers zijn er tegenwoordig met netwerk/ bluetooth aansluiting voor een mooi prijsje?
Zelf zag ik Sony STR-DH190 op MP die wel in de buurt komt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:10

Barrycade

Through the...

Mijn tieners hier in huis zou ik eerder een headset geven dan spul waarbij ze of ruzie met elkaar hebben of jij met de buren.

Maar probleem met 2e hands spul van marktplaats dat wifi aan boord heeft is de ondersteuning. Ik heb bv leuke Onkyo maar daar komen dus geen updates meer voor. Gelukkig heeft ie wel Spotify Connect aan boord dus hoop dat ie het nog een tijdje blijft doen.

Maar waarom niet 2 setjes Google Nest Audio van MP plukken? Herrie genoeg als het moet en voorlopig voldoende ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou voor de kids een niet al te zware versterker en simpele bookshelves pakken. Voor je het weet ben je telkens naar boven aan het lopen om dat ding zachter te krijgen, maal 2 :P

Je kunt voor een hedendaagse receiver gaan, simpel HDMI met losse Chromecast is al voldoende voor Spotify connect.

Alternatief: hele simpele versterker met een simpel mediaplayertje, analoog aangesloten.

Nog simpeler: Iets als een JBL flip 5, BT speaker met prima geluid, kunnen ze ook meenemen als ze willen. Vraag is dan even of ie tegelijkertijd kan laden en kan afspelen, dat zou je moeten opzoeken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:32
Imo denk je te ingewikkeld.

Twee setjes Presonos Eros 3,5 en je bent klaar. Is compact, biedt een goede prijs-kwaliteitverhouding en zal de slaapkamers prima vullen zonder overlast te bezorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F0RMaTC
@Barrycade kids zijn beetje verwend met het geluid van de marantz ;) maar @The Eagle zegt ik kan ook een chromecast pakken of een tweedehands hifiberry

@Freshouttheoven ik neem aan dat je dan de BT variant bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
BNS grappig, laatst nog 4 stuks A40 weggegooid omdat niemand ze wilde hebben.

Via wat voor bron word er muziek geluisterd? Ik zou gewoon een setje actieve speakers halen die bluetooth hebben.
Laptop aansluiten, klaar. Mobiel aansluiten, klaar. Game console aansluiten, klaar. Niet te moeilijk met een versterker en speakers en het past makkelijk binnen je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Moet eerlijk bekennen dat ik ook mijn vraagtekens had bij BNS. ALs ik de reviews van die dingen ooit lees dan was het niet slecht, maar zeker niet hoogstaand. Al kan ik me na al die jaren ook wel indenken dat je aan een bepaald geluid gewend raakt en dat als de standaard neemt.
Voordeel is: het kost geen knoop, want niemand wil ze hebben. Nadeel is: je verpest je kids er potentieel mee :P

Chromecast voor muziek: doet max 256Kbps spotify connect. Andere dingen kunnen hoger. Maar ga je vermoedelijk niet horen want dat is simpelweg het protocol dat Spotify gebruikt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0RMaTC
Tsjah mijn dynaudio emit 50 klinken ook een stuk beter dan mijn BNS Advance A40 maar wat je zegt het is zeker niet slecht.

Ik zal eens opzoek gaan naar een paar actieve speakers met BT

Thnx allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
De Edifier actieve boekenplank speakers bieden doorgaans veel waar voor hun geld.

product: Edifier R1700BT

Dat is bijvoorbeeld een paar dat absoluut boven het prijsniveau bokst qua geluidskwaliteit.

uitvoering: Edifier R1855DB

Dit is daar weer een wat nieuwere versie van, alleen zelf nog nooit gehoord. Wel inclusief allerlei aansluitmogelijkheden; bluetooth, optisch, coax, mogelijk voor een sub. En misschien ook niet onbelangrijk, de meegeleverde ab ziet er een stuk fatsoenlijker uit dan de cheapo plastic versie die je bij de r1700bt krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-09 18:04
Wellicht een Smart Speaker (ipv hifi set), waarbij de kids via hun telefoon kunnen streamen?
Google Audio of Sonos One of JBL Charge ?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1