Toekomst van de huiskamer?

Pagina: 1
Acties:

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Hoi,

de huiskamer draait nu al een tijdje. Op zich heeft het SG wel goed gedaan aangezien daar het niveau volgens mij wel lekker omhoog is gegaan.

De huiskamer liep in het begin aardig maar nu is het niveau echt te laag imho. Van de 20 topics is er meestal eentje die nog de moeite van het aanklikken waard is. Er zijn vrijwel alleen maar opsomtopics waarbij niemand de reacties leest maar gewoon zijn post plaatst en that's it (krijg ik het idee). De users hebben na verloop van tijd gekeken tot hoe ver zo konden gaan en volgens mij hebben ze nu wel het dieptepunt bereikt.

Wat ik me nu afvraag: hoe denken de mods erover? sommige modjes lijken aardig moe te worden van het niveau in HK en ik kan ze geen ongelijk geven. Ik vraag dan ook af wat de users zo leuk vinden aan het openen van de meest onzinnige topics.......

Steek van wal, spuug hier uw gal, modjes :)

(het kan zijn dat er in het crewforum al voldoende over gezegd is, maar dat kan ik niet zien)

Verwijderd

Als het je niet bevalt, kom je er toch niet?

Ik denk dat er juist minder onzin topics zijn dan in het begin.

Nivo is SG is iig een stuk hoger, en in de huiskamer is het overdag meestal ook wel aardig hoor.

Doel bereikt, zoals ik het zie :)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

oke ik ben dan geen mod, maar waarom zou je willen dat er niveau is in de HK? Daar is het toch juist voor gemaakt, om je onzin, opsomtopics, kortom alle topics die niet mochten in SG, in de HK te zetten. SG, dat is de plaats voor serieuze topics met een hoog niveau, HK alles wat dat niet is :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Exirion
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 05 september 2001 18:18 schreef Morphs het volgende:
de huiskamer draait nu al een tijdje. Op zich heeft het SG wel goed gedaan aangezien daar het niveau volgens mij wel lekker omhoog is gegaan.
Ja, dat is ook wel een aardige vooruitgang vind ik :)
De huiskamer liep in het begin aardig maar nu is het niveau echt te laag imho. Van de 20 topics is er meestal eentje die nog de moeite van het aanklikken waard is. Er zijn vrijwel alleen maar opsomtopics waarbij niemand de reacties leest maar gewoon zijn post plaatst en that's it (krijg ik het idee). De users hebben na verloop van tijd gekeken tot hoe ver zo konden gaan en volgens mij hebben ze nu wel het dieptepunt bereikt.
Absoluut mee eens.
Ik vraag dan ook af wat de users zo leuk vinden aan het openen van de meest onzinnige topics.......
Ik heb werkelijk geen idee, maar blijkbaar is er behoefte aan. En daar is de HK dus voor, want anders zitten we met troep op de rest van het forum ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JvS
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is niet helemaal waar. De huiskamer is er in principe niet om maar dom posts te scoren. Zo af e toe een geintje is wel leuk, maar het is er vooral om het gewoon leuk te hebben :).

En dat het in SG beter is, weegt IMO wel _erg_ zwaar.

verder trekt de huiskamer geen ongenode gasten aan (zonder techkennis) dus zo erg is het ook weer niet. Bevalt het niet: kom je er niet. Ik kom bijvoorbeeld ook niet in [forum=23] om maar wat te noemen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als je de HK als onzinput van GoT beschouwt dan moet je de HK niet afrekenen op de inhoud van de HK maar op de inhoud van de rest van GoT....

De rest van GoT is vrijwel onzinvrij tegenwordig, dus is de HK een succes.

Nu de SG redelijk blijkt te draaien laat ik ook maar 's mijn proefballonetje op: is de 30/50 regeling niet aan herziening toe nu de problemen volledig ingedamt blijken te zijn?

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 05 september 2001 18:18 schreef Morphs het volgende:
Hoi,

Dat was 1 van de bedoelingen van de HK
Ik vind het niveau ook bedroevend laag, maar ja, het is wat de users er van maken. We hebben afgesproken dat er niet streng gemod zou worden in HK. Als iemand consequent onzinnige topics opent, bijvoorbeeld een stuk of 10 sextopics per week ofzo, dan gooien we die wel weer de HK uit ;)
Wat ik me nu afvraag: hoe denken de mods erover? sommige modjes lijken aardig moe te worden van het niveau in HK en ik kan ze geen ongelijk geven. Ik vraag dan ook af wat de users zo leuk vinden aan het openen van de meest onzinnige topics...
Mijn mening weet je nu, wat de users er van vinden? Tsja, ik vind het niet eens ongezellig geworden, maar het is _zo_ saai geworden. Ik zie per week:

- 10 sex topics (had ik al genoemd geloof ik ;))
- 5 HlpDsK topics
- 50 opsomtopics
- 10 Post hier je...-topics
- en dan nog 20 saaie topics

Punt is gewoon dat het zo gezellig/leuk is als de users het maken, daar doe je in je eentje niks aan. Als de users tevreden zijn met dit niveau en deze sfeer, mij best...
Steek van wal, spuug hier uw gal, modjes :)

(het kan zijn dat er in het crewforum al voldoende over gezegd is, maar dat kan ik niet zien)
Dat krijg je ook niet te horen ;) >:)
Op woensdag 05 september 2001 18:22 schreef MREn het volgende:
Als het je niet bevalt, kom je er toch niet?
Volgens mij snap je zijn post niet ofzo :? Hij vraagt wat wij ervan vinden...
Ik denk dat er juist minder onzin topics zijn dan in het begin.

Nivo is SG is iig een stuk hoger, en in de huiskamer is het overdag meestal ook wel aardig hoor.
Hmmz, is denk ik een kwestie van smaak...
Doel bereikt, zoals ik het zie :)
Deels IMHO

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 05 september 2001 18:26 schreef ecteinascidin het volgende:
Nu de SG redelijk blijkt te draaien laat ik ook maar 's mijn proefballonetje op: is de 30/50 regeling niet aan herziening toe nu de problemen volledig ingedamt blijken te zijn?
Je zegt het zelf al: het werkt goed zoals het nu gaat. Waarom dan weer versoepelen met de (grote) kans dat het weer de verkeerde kant op gaat? Ik denk dat we 't het beste zo kunnen laten :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Hmzz, ik vind de huiskamer eigenlijk ook wel een groot succes als je het vergelijkt met de Kroeg of OF o.i.d.

In SG is het een heel stuk beter en in de techfora valt het ook enorm mee met onzinposts op het moment.
Tja de HK is er gewoon voor de gezeligheid :) Daar moet een keer een geintje gemaakt kunnen worden. Als je het niet leuk vindt, dan kijk je toch in een ander forum?
Tja het nivo mag dan niet altijd alles zijn, maar de HK is geen verplichting ;)
Zo voor af en toe vind ik het wel geinig om er wat te lezen en te posten :)
Op woensdag 05 september 2001 18:26 schreef JvS het volgende:
verder trekt de huiskamer geen ongenode gasten aan (zonder techkennis) dus zo erg is het ook weer niet. Bevalt het niet: kom je er niet. Ik kom bijvoorbeeld ook niet in [forum=23] om maar wat te noemen :).
Hmzzz dus NOS bevalt jou niet :( ;)

• JvS
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 05 september 2001 18:29 schreef Exirion het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al: het werkt goed zoals het nu gaat. Waarom dan weer versoepelen met de (grote) kans dat het weer de verkeerde kant op gaat? Ik denk dat we 't het beste zo kunnen laten :)
Het gaat nu inderdaad prima. Ik denk dat het "uit het oog zijn" van SG wel een goeie factor was om het te verbeteren. Toen voor BC3 SG onzichbaar was (voor de HK er was dus) ging het ook al VEEEEL beter. Toen na BC3 die veranderingen weer teruggedraaid waren, liep het niveau erg hard acheruit (volgens mij).

Nu is er inderdaad een huiskamer naast, maar toch vrees ik voor het ergste. En verder hoor ik niemand zeuren over de 30/50 regeling voor SG. Het zijn alleen maar mensen die voor over de HK regeling zeuren :o. En die gaan denk ik nie echt aangepast worden..
Op woensdag 05 september 2001 18:31 schreef nelske het volgende:
Hmzzz dus NOS bevalt jou niet :( ;)
<font size=1>Ik vraag me af of ik HK-acces zou hebben zonder AV posts :o</font> ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Indien de HK inderdaad een bedroevend laag niveau heeft...
De HK wordt gemaakt door de users die er gebruik van maken. Indien de goede users wegtrekken blijven er logischerwijs alleen maar prietpraters over. De users die echter wel altijd blijven en actief zijn zijn de modjes......

Om er dan wat leuks van te maken zou je kunnen proberen om er een hoger niveau van te maken door te reageren, leuke topics openen (dagboek van een mod..) en correcties op domme topics plaatsen (bij de HlpDsK topic kan je bv "GET A lIFE" posten....).
Fatalistisch op LA verzuchten dat de HK een laag niveau heeft is toegeven aan een ontwikkeling terwijl je er toch echt zelf bijstaat.

Exirion: hoezo zou je een overweging bij voorbaat niet overwegen omdat er "mogelijke achteruitgang" uit volgt? 't is iig een pro-user idee, dus verdient het iig een serieuze overweging. Zowiezo dat SG en NSTM geen risicoforum meer is.... :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 05 september 2001 18:38 schreef ecteinascidin het volgende:
Exirion: hoezo zou je een overweging bij voorbaat niet overwegen omdat er "mogelijke achteruitgang" uit volgt? 't is iig een pro-user idee, dus verdient het iig een serieuze overweging. Zowiezo dat SG en NSTM geen risicoforum meer is.... :)
De HK is er nog maar relatief kort, en ik denk persoonlijk dat het eerst nog moet uitkristalliseren voordat je er weer aan kunt gaan sleutelen. Eerst ff de effecten op de langere termijn bekijken voordat er opnieuw in de regels gesneden gaat worden :)

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 18:38 schreef ecteinascidin het volgende:
Indien de HK inderdaad een bedroevend laag niveau heeft...
De HK wordt gemaakt door de users die er gebruik van maken. Indien de goede users wegtrekken blijven er logischerwijs alleen maar prietpraters over. De users die echter wel altijd blijven en actief zijn zijn de modjes......
Sja, dat moeten de mods nou eenmaal hè...
Over het bedroevende niveau, daar is misschien wel wat aan bij te sturen, maar niet al te veel denk ik.
Er is gewoon gebleken (OF, OTF/GK en SG voor de HK) dat er behoefte is aan een soort onzinforum, en het lijkt zo te zijn dat de HK prima aan die behoefte voldoet.
Mensen die algemene gesprekken van niveau zoeken kunnen nog altijd gewoon in de SG terecht.
Om er dan wat leuks van te maken zou je kunnen proberen om er een hoger niveau van te maken door te reageren, leuke topics openen (dagboek van een mod..) en correcties op domme topics plaatsen (bij de HlpDsK topic kan je bv "GET A lIFE" posten....).
Lijkt me inderdaad prima.
Exirion: hoezo zou je een overweging bij voorbaat niet overwegen omdat er "mogelijke achteruitgang" uit volgt? 't is iig een pro-user idee, dus verdient het iig een serieuze overweging.
Hoezo?
De users die we in de huiskamer willen komen op die manier in notime in de huiskamer.
Nogmaals, het moet iets voor erbij blijven, en dat werkt denk ik goed op deze manier.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 05 september 2001 18:33 schreef JvS het volgende:

En verder hoor ik niemand zeuren over de 30/50 regeling voor SG. Het zijn alleen maar mensen die voor over de HK regeling zeuren :o. En die gaan denk ik nie echt aangepast worden..
Nou, het is niet zeuren hoor, het is een opmerking plaatsen. ;)

Aannames zijn fataal.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op woensdag 05 september 2001 18:43 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Sja, dat moeten de mods nou eenmaal hè...
Over het bedroevende niveau, daar is misschien wel wat aan bij te sturen, maar niet al te veel denk ik.
Er is gewoon gebleken (OF, OTF/GK en SG voor de HK) dat er behoefte is aan een soort onzinforum, en het lijkt zo te zijn dat de HK prima aan die behoefte voldoet.
Mensen die algemene gesprekken van niveau zoeken kunnen nog altijd gewoon in de SG terecht.
[..]
Dan hoeft het op LA verzuchten ook niet meer. Als HK mede-architect vind ik het niet prettig om via andere kanalen te zien dat het een zootje is.
Hoezo?
De users die we in de huiskamer willen komen op die manier in notime in de huiskamer.
Nogmaals, het moet iets voor erbij blijven, en dat werkt denk ik goed op deze manier.
technisch feit: postquota SG/NSTM hebben GEEN invloed op Postquota HK. De Huiskamer heeft dus niets met de proefballon te maken.

[edit] Et743 def van proefballon: ideeetje loslaten die mogelijk bediscusseerd wordt en waarvan de uitkomsten niet eens bindend oid zijn.

Verwijderd

Okee eigenlijk behoor ik niks in dit draadje te posten, aangezien het een vraag aan de modjes is maar goed.

Ik zie hier een aantal maal posts over "het bedroevende nivo".
Waarom zou je je daar druk over maken in de HK?
Het is een verzamelplaats om leuk met elkaar te kletsen.
Als ik af en toe kijk naar het nivo waarmee ik wel eens zit te ICQen, dan is de HK nog niks volgens mij :P
Nee wat ik wil zeggen is hetvolgende.
Zolang het nivo in de overige fora gewoon goed is, maakt het toch niet veel uit, dat het nivo in de HK wat minder is.

Tja verder is nivo, sowieso nogal subjectief natuurlijk.
Wat voor de een nivo is, doet de ander af als geen nivo.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25

GaMeOvEr

Is een hork.

Toch moet ik zelf zeggen dat ik vind dat het doel van de HK goed bereikt is.

Onder andere weer SG op niveau, minder troep in andere fora en een uitlaapklep voor de users.

Zelf filter ik altijd door de "meuk" heen die anderen schijnbaar wel leuk vinden, en pik ik de voor mij interessante topics eruit.

Ik zie dus ook niet echt problemen.

Aannames zijn fataal.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 05 september 2001 18:48 schreef nelske het volgende:
Tja verder is nivo, sowieso nogal subjectief natuurlijk.
Wat voor de een nivo is, doet de ander af als geen nivo.
De gemiddelde massa bepaalt het niveau denk ik :) En als er veel meer mensen zijn die de HK wel leuk vinden dan mensen die de HK niet leuk vinden, dan moeten de mensen die de HK niks vinden zich er maar bij neerleggen vrees ik.

Zolang er aan bepaalde fatsoensnormen wordt voldaan hoeft er niet ingegrepen te worden.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 05 september 2001 18:51 schreef Exirion het volgende:

[..]

De gemiddelde massa bepaalt het niveau denk ik :) En als er veel meer mensen zijn die de HK wel leuk vinden dan mensen die de HK niet leuk vinden, dan moeten de mensen die de HK niks vinden zich er maar bij neerleggen vrees ik.
Daar is niks aan te vrezen, het is gewoon zo dat je het niet om moet draaien: een paar users hun zin geven en de sfeer in HK veranderen :)
Zolang er aan bepaalde fatsoensnormen wordt voldaan hoeft er niet ingegrepen te worden.
Psies, je hebt geen last van stompzinnige topics, je hoeft ze niet te lezen, aan de topictitel zie je 9 van de 10 keer genoeg

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Als iemand het te gortig maakt, wijs ik degene erop...
ik ga de huiskamer niet continue bijsturen, de huiskamer is echt van de users, ik grijp in waar het echt nodig is voor de rest is het aan de mensen zelf...
En ik heb er weinig last van, het is er vrij rustig al kan het niveau idd afentoe laag zijn, als een topic mij niet ligt lees ik het niet, ik lees het alleen modmatig door...
Een beetje sturing is ok, maar continue moeten sturen wordt niemand vrolijk van en de afspraak was ook dat bijna alles gepost mag worden maar dat er wel op je algemene gedrag gelet wordt...

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Ik zit alleen met het feit dat de interessante topics, zijn die er dan ?, ja die zijn er echt wel :+ , heel snel zakken.

Dus als ik dan alsnog reageer,en omdat ik een paar uur niet aanwezig ben geweest, schop ik zo'n topic meteen 60 of meer plaatsten omhoog ofzo, en omhoog schoppen is weer tegen de policy ;(

• Captain Pervert
  • Laatst online: 25-11 11:14
In de HK zit een select groepje van wat jongere mensen die met elkaar zitten te onzinnen.

Voor mij is er onzin en semi-onzin, beide niet geschikt voor SG, maar vooral aan de laatste categorie hecht ik veel waarde, maar die topics zakken rap doordat er per dag tientallen topics geopend worden als "Hoeveel scheten laat je op een dag".

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Pagina: 1