Andere techniek, andere frequenties (2-80MHz ipv 2400-6500MHz voor WiFi), ander medium (stroomnet ipv lucht) en andere concrete risico's - Powerline broadcasts kunnen interfereren op legio andere toepassingen als die slecht afgeschermd zijn, zoals bijv kabelinternet. Wat dan ook biologisch effect zou zijn van straling specifiek rond de 2-7GHz, het zal voorzover niet alleen opwarmend (enige bewezen effect), het zal niet hetzelfde zijn als straling rond de 2-80MHz.
Als je je oprecht zorgen maakt moet je je echt wat meer verdiepen in de achterliggende natuurkunde (want waar de biologie nog enige onzekerheid heeft, is de natuurkunde van hoe welke signalen zich verspreiden 100% hard), Omdat A B doet in situatie X zegt uitermate weinig over wat C gaat doen in situatie Y.
Inderdaad in de webinterface 10 keer klikken is geen optie, programmeren dat is voor mij iets te veel uitzoekwerk...
ASUSWRT zie er zeer uitgebreid uit misschien dat het daarmee lukt (al is het helaas geen app), en met parental control kan ik misschien ineens Roblox- Minecraft-Fortnite verkeer blokkeren na een bepaald tijdstip.....want dat wordt een vervelende verslaving bij de kinderen.
In WRT kun je zeker zendsterkte aanpassen, dat is namelijk nuttig voor multi-AP installaties waar je overlap tussen APs moet beperken.
Mbt kinderen en wat ze doen - niets gaat boven gewoon goede afspraken. Technische hulpmiddelen nodigen vooral uit tot omzeilen. Afgelopen maandagochtend nog gezien: ik moest behoorlijk vroeg op voor zakenreis. Afspraak met jongste: alleen tot 12u gamen, s'middags niet. Om 6u licht aan in kinderkamer: hij was ondanks vakantie voor zonsopgang opgestaan om computertijd te maximaliseren