retourmelding annuleren - kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 829 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 11:20
Soms bestel ik iets en heb ik de weken erna zo ontzettend druk dat ik niet toekom aan het controleren/testen/uitproberen van het product. Ja, ik weet het, tijd moet je maken en meestal lukt dat. Maar niet altijd.

Ik vroeg me af je een retour melding kunt/mag annuleren? Bijvoorbeeld:

- ik bestel een artikel A. Deze wordt geleverd.
- binnen de 2 weken kom ik niet toe aan het uitproberen en te besluiten of ik het wil houden of niet.
- dag voor het verlopen van de 2 weken, meld ik het product aan voor retournering. Meestal krijg je dan 1-2 weken de tijd om het product op te sturen.
- Binnen die 1-2 weken, kan ik dan alsnog besluiten dat ik het product wil behouden en de retour melding annuleren? Of ben je dan verplicht het product terug te sturen?

Het zou me wel helpen in dit soort gevallen. En ja, nogmaals, het is niet de bedoeling, maar soms loopt het nu eenmaal en is een weekje extra wel fijn om te hebben.

Beste antwoord (via segil op 23-10-2023 22:06)

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:31
Als je een overeenkomst op afstand ontbindt ben je verplicht het product terug te sturen. Je kan de annulering niet "annuleren". In de praktijk zal de webshop als je het product niet terugstuurt je het geld ook niet terugbetalen en verder niet moeilijk doen, zodat de facto je alsnog een koop hebt.

Maar in theorie zou de webshop via de rechter en deurwaarder je kunnen dwingen om het product alsnog terug te geven.

Alle reacties

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:03

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Volledig verwerpelijk gedrag

PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:01
Een webshop kan gewoon besluiten niet meer te leveren aan je. Dit gebeurd soms dan ook. In dit geval zou ik het ook niet onterecht vinden.

Als je geen tijd hebt om het product te proberen, bestel je het toch later?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-10 08:25
Hoe verzin je het

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat zei de webshop toen je dit vroeg/wat staat in hun FAQ.

Natuurlijk heeft de webshop liever dat jij het product behoudt ipv terugstuurt.

Maar wat de rest ook al zegt, misschien eens ernstig nadenken over consuminderen. Je hebt al die troep echt niet perse nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door fsfikke op 23-10-2023 17:41 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:41
Troll alert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Lijkt me dat als je aangeeft dat (indien ze al een verzendlabel aangemaakt hebben) en jij die kosten dan vergoed, het prima is?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:15
Er zijn ook webshops die 30 dagen hanteren, ik zou dan daar maar bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Dat gaat in de meeste gevallen wel maar bestel dan gewoon een weekje later als je geen tijd hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 11:29
@segil
Dat kunnen wij je niet vertellen. Elke webshop hanteert een ander beleid dus het is aan de webshop of ze een annulering van een annulering accepteren.

Maar ik zou beginnen om geen spullen te bestellen als je geen tijd hebt om het product te testen. Bizar dat je het blijkbaar zo druk kan hebben dat het testen van een product niet mogelijk is. Wat besteld je dan wel niet?

[ Voor 19% gewijzigd door chrisborst op 23-10-2023 17:48 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:31
Als je een overeenkomst op afstand ontbindt ben je verplicht het product terug te sturen. Je kan de annulering niet "annuleren". In de praktijk zal de webshop als je het product niet terugstuurt je het geld ook niet terugbetalen en verder niet moeilijk doen, zodat de facto je alsnog een koop hebt.

Maar in theorie zou de webshop via de rechter en deurwaarder je kunnen dwingen om het product alsnog terug te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 11:20
Jezus, wat een reacties. Sorry hoor, maar ik geef toch duidelijk aan dat ik dat hier ook niet gelukkig mee ben, maar dat het soms ff niet anders gaat? Mijn god, wat een moraalridders hier.

Kan je niet bedenken dat iemand 2 weken ziek wordt, om maar wat te bedenken? Gelijk uitgaan van het slechtste in iemand, tssss.

Bedankt @Tom-Z voor je inhoudelijke reactie. Op de rest ga ik niet eens reageren.

@Yorinn Als je wilt, zet dit maar op slot.

[ Voor 5% gewijzigd door segil op 23-10-2023 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien een aantal mensen zich niet helemaal kunnen gedragen hier, doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.