Advies voor nieuwe sound setup

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outlaw4848
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-11-2024
Allereerst een kanttekening dat ik vrijwel blanco dit topic start. Ik ben zoekende naar goede opties en ik zie door de vele opties het spreekwoordelijke bos niet meer.

Mijn situatie:
Wat we momenteel hebben in onze woonkamer:
- Een 55" Sony 4K tv. Hierop kijken we tv, YouTube, Netflix, F1TV, Kodi, etc.
- Een Xbox One om op te gamen.
- Een Philips 5.1 dolby surround systeem met ingebouwde CD-DVD speler, welke de geest aan het geven is. De CD-DVD speler werkt niet meer en ook het geluid begint minder te worden. Ook luisterden we hiermee radio (nog FM), maar ook dat werkt niet meer. Je voelt m al aankomen, hiervoor zoek ik een vervanger.

Ik zoek een?
Een geluidsoplossing waarmee we weer fatsoenlijk muziek kunnen luisteren en tv kunnen kijken. Het liefste een all-in-one oplossing voor:
- Het geluid van de tv en xbox
- CD's afspelen (de DVD's zouden we ook via de Xbox kunnen afspelen)
- Radio luisteren (ik denk nu maar DAB+ of internetradio)
- Streamen van zaken als Spotify of Bookchoice (deden we voorheen via de tv apps, maar het voelt wat zonde om daarvoor de hele dag de tv aan te hebben, we spelen het nu af via een losse JBL speaker)
- Muziek luisteren vanaf de NAS?

Wat is je budget?
To be honest, geen idee. Laten we €500 zeggen. Maar als er voor bijv. €700 een topoplossing is, dan sta ik daar ook zeker voor open.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals hierboven al genoemd, geen flauw idee.

Overige info
Mijn vrouw en ik hebben beide android telefoons, misschien handig zodat men niet gelijk Apple-gerelateerde devices adviseert ;)

Alvast bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord (via Outlaw4848 op 27-10-2023 15:16)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:13
Optie 1;

Denon RCD-M41 + een setje DALI OBERON 1 of en paar Q-Acoustics 3020i

Optie 2;

Een tweedehands, of indien gewenst een nieuwe (wanneer je het budget verhoogt) receiver met wifi.

Bijv. de Denon AVR-X2400H + eerder genoemde setje speakers + (tweedehands) dvd speler van bijv. Sony voor het afspelen van cd's.

Je kunt ook CD's afspelen met de XBOX echter dien je hiervoor wel de tv aan te laten.

Met optie 2 kun je alles streamen, biedt overall een betere geluidskwaliteit + roomcorrectie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wil je weer surround geluid hebben? Dat definieer je nergens. Of wil je nu een stereo opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outlaw4848
Is geen vereiste. Een soundbar mag ook.
Onze huidige boxen staan momenteel ook allemaal bij het tv-meubel en niet rondom.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:13
Optie 1;

Denon RCD-M41 + een setje DALI OBERON 1 of en paar Q-Acoustics 3020i

Optie 2;

Een tweedehands, of indien gewenst een nieuwe (wanneer je het budget verhoogt) receiver met wifi.

Bijv. de Denon AVR-X2400H + eerder genoemde setje speakers + (tweedehands) dvd speler van bijv. Sony voor het afspelen van cd's.

Je kunt ook CD's afspelen met de XBOX echter dien je hiervoor wel de tv aan te laten.

Met optie 2 kun je alles streamen, biedt overall een betere geluidskwaliteit + roomcorrectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outlaw4848
@Freshouttheoven Thanks voor het meedenken. Ik ben al aan het kijken naar jouw genoemde opties ;-)

Ik had nog even gewacht met antwoorden in de hoop dat er nog wat meer mensen zouden reageren (A)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:06
Wat is je budget?
To be honest, geen idee. Laten we €500 zeggen. Maar als er voor bijv. €700 een topoplossing is, dan sta ik daar ook zeker voor open.
Klipsch The Fives Zwart (ze zijn er ook in bruin), met een simpel CD spelertje van Marktplaats

[ Voor 15% gewijzigd door martyw op 27-10-2023 23:42 ]

Pagina: 1