Scannersoftware voor Canon Pixma TS5050

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeJay
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-09-2024
Mijn vraag
Mijn excuses als ik op het foute forum zit.

Hoe kan ik GOEDE FOTOSCANS maken met mijn Canon Pixma TS5050

Omdat scannen via Photoshop (of Paint) met de WIA-driver slecht resultaat geeft voor foto's heb ik steeds gescand met het Canon Quickmenu dat prima heeft gewerkt. Het Quick Menu heeft een knop "scan" waar je verschillende opties kunt kiezen (maar nu niet meer).

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Canon Pixma TS5050 onder Windows 10.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn laptop is gecrashd en ik heb alles opnieuw moeten installeren. Ik heb het Quick menu geïnstalleerd van de Canon site, maar dit heeft geen "scan" knop meer. Kortom, ik KAN NIET MEER SCANNEN met dit Quick menu. Ik dacht dit te kunnen oplossen met de IJ Scan utility, maar die is ook niet meer te downloaden van de Canon site. Ik heb het programma elders gevonden (softonic), maar dit heeft niks geholpen.
Zowel de Canon België als de Canon Europe support op hun site werkt niet, kan hier dus geen hulp vragen..
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:06
Voor mijn ouders toevallig een nieuwe Canon printer gekocht. Met wat zoeken kom je op internet via de website van Canon de software tegen. Een tooltje binnen halen en die installeert dan de relevante software, met de scan mogelijkheid. Ik heb helaas de site nu niet bij me, maar ik denk dat je met google wel een eind komt.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik was toevallig vandaag met hetzelfde probleem bezig (installatie 2e hands canon TR4500 serie all in one); ik heb vanuit de microsoft store de 'canon inkjet smart connect' app geinstalleerd.
M'n printer was al geinstalleerd met standaard windows drivers (win11 pro). De app doet precies wat het moet doen, zonder poespas.
Ook fijn om te zien dat printers installeren (in ieder geval bij canon) anno 2023 ook kan zonder bloatware. Dat was toen ik de laatste keer met een HP bezig was wel anders.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 23-10-2023 16:30 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:24
Als alternatief zou je Vuescan kunnen proberen. Dit wordt vaak aangeraden als na een update je scannersoftware het niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 21:23
In mijn ervaring werkt scannen met Irfanview via TWAIN vaak prima, ook zonder drivers. Er zijn niet veel instellingen maar voor de scankwaliteit zou dat niet uit moeten maken. Je start de scan in Irfanview (file - acquire), dus niet via het knopje op het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:32
De kwaliteit is vooral van twee zaken afhankelijk: de resolutie en het formaat waarin je opslaat. De WIA driver zou daar echt geen verschil in moeten maken, tenzij ik nu iets geks over het hoofd zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeJay
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-09-2024
Oef! HEEL HARD BEDANKT!!
Hij doet het met die inkjet smart connect. Terug fatsoenlijke kwaliteit zoals voordien. Grote opluchting hier :)
Pagina: 1