Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netje
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 28-10-2023
Hallo,

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik zag dat de Sony 65x95l in de tweakerstests slecht scoort op energieverbruik terwijl het label wel F is, itt anderen met een slechter label. Weet iemand hoe dit komt?

Daarnaast ben ik benieuwd of iemand wat kan zeggen over het energieverbruik van Hisense tv's, mn de 65u8kq en de 65u79kq?

Hartelijk dank alvast! Net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:14
Niet teveel waarde hechten aan de Tweakers reviews, zijn al jaren zeer matig waarbij sommige onderdelen niet of niet goed behandelt/ getest worden en bevatten veel fouten.

De X95L is de beste 4K LCD tv die je momenteel kunt kopen op het gebied van beeldkwaliteit en accuraatheid.

Een 65” tv heeft eeen ~ 40% meer oppervlakte vergeleken met een 55” tv dit is de reden waarom de 65X95L eruit springt, meeste televisies zijn 55” die getest zijn.

De Hisense U8KQ kan een iets hogere (piek)helderheid behalen, vandaar dat deze ook een hogere energielabel heeft. Echter betekend een hogere (piek)helderheid niet direct een betere HDR weergave, o.a. processing/ tone mapping speelt hierbij een belangrijkere rol. Niet teveel waarde hechten aan een energielabel, over het algemeen is het praktijk verbruik lager bij de gemiddelde consument.

Wanneer je de meeste bang for the buck wilt is de Hisense een betere keuze. De Sony biedt o.a. een betere accuraatheid, processing, bouwkwaliteit en OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netje
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 28-10-2023
Ha veel dank! Ik dacht dat er al gecorrigeerd werd voor schermgrootte. Mijn tv staat vooral altijd aan...is net behang 😉. Ik heb veel zonlicht binnen. Naast dat hij gewoon aanstaat op een of andere zender, kijk ik ook veel films en series waarbij de beeldkwaliteit belangrijker is. Maar omdat hij zoveel aanstaat, vind ik het energieverbruik ook belangrijk en lastig daarvan een goed idee te krijgen. Denk dat voor mij tcl 845 of idd de hisense u8kq prima volstaan als ze een beetje energie zuinig zijn bij mijn gebruik... tips sws welkom!