Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterbrandsen
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-02 15:27
Hallo, ik ben al 2 jaar met plezier gedetacheerd bij een leuk bedrijf, het bedrijf dat mij detacheerde doet het ook prima maar daar gaat het nu even niet om. Gaat wel om fase 3 contract.

Mijn contract van 6 maanden loopt eind oktober af, ik heb netjes 27 september naar de accountmanager ingediend dat ik niet ging verlengen en zelf wat anders gevonden had.

Het blijkt nu dat de personen die ik heb gecontacteerd vanuit het bedrijf allemaal afwezig voor onbekende tijd zijn (wel nog werkzaam), dit gaat om een Account manager en HR medewerker.

Even kort samengevat hoe het zou gaan werken als ik niet opgezegd zou hebben met meer info
- Zouden ze me plaatsen bij Bedrijf bij bedrijf waar ik gedetacheerd was, aangezien ik al zeker wegging was dit door die account manager niet ingang gezet tussen gedetacheerd bedrijf en detacherings bedrijf.
Hiermee probeer ik te zeggen dat het intern mogelijk bekend was maar hier is geen bewijs van.

Nu kom ik bij een aanzegvergoeding uit zover ik weet en lees bij Contract niet verlengen, Baas te laat.

https://www.juridischloke...20fase%203,-Fase%20B%20of

De vraag nu is, loopt mijn contract af einde oktober (einddatum volgens contract) en recht op aanzegvergoeding? Volgens jurisdisch loket geen aanzeg vergoeding meer omdat ik al opzegd heb.

Bedankt alvast! Eerste topic dus sorry voor de slechte structurering! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even ter verduidelijking: heb je mensen even in de gang verteld dat je stopte? Of heb je (digitaal) bewijs zoals een verzonden mail of een ontvangsbewijs aangetekende brief?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

Daarom stuur je dit soort zaken naar het postadres van het bedrijf en niet naar personen.

Waren ze ook ten tijde van je opzegging afwezig? En waarom heb je toen niet doorgepakt door bij wijze van spreken de manager van de manager te bellen van hé ik wil opzeggen maar er lijkt niemand aanwezig?

Eerst even actie nemen ipv "nou zou mij benieuwen houding" die je hier lijkt aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterbrandsen
MAX3400 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:22:
Even ter verduidelijking: heb je mensen even in de gang verteld dat je stopte? Of heb je (digitaal) bewijs zoals een verzonden mail of een ontvangsbewijs aangetekende brief?
Verzonden mail, binnen bedrijf waar ik detacheerd ben, netjes gesprekken optijd gehad en geregeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Pieterbrandsen op 23-10-2023 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterbrandsen
Barrycade schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:23:
Daarom stuur je dit soort zaken naar het postadres van het bedrijf en niet naar personen.

Waren ze ook ten tijde van je opzegging afwezig? En waarom heb je toen niet doorgepakt door bij wijze van spreken de manager van de manager te bellen van hé ik wil opzeggen maar er lijkt niemand aanwezig?

Eerst even actie nemen ipv "nou zou mij benieuwen houding" die je hier lijkt aan te houden.
3 verschillende personen gebeld meerdere keer in loop van de maand. Had niet veel nummers vanuit het bedrijf. Ja lang gewacht maar dit voor eind september alle nummers die ik ken vanuit het bedrijf op meerdere dagen voor eind september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Pieterbrandsen schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:19:
Het blijkt nu dat de personen die ik heb gecontacteerd vanuit het bedrijf allemaal afwezig voor onbekende tijd zijn (wel nog werkzaam), dit gaat om een Account manager en HR medewerker.
Blijkbaar geen out of office melding? Zou het bedrijf een belletje geven en aangeven dat je alles al bij gedetacheerde bedrijf hebt opgezegd / hebt aangeven dan en dan te vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterbrandsen
Oid schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

Blijkbaar geen out of office melding? Zou het bedrijf een belletje geven en aangeven dat je alles al bij gedetacheerde bedrijf hebt opgezegd / hebt aangeven dan en dan te vertrekken.
Correct, zelfs bij belletjes geen extra informatie bij diegene die ik belde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:47
Je zegt het contract niet op - het eindigt het gewoon 'van rechtswege'. Je werkgever is gewoon te laat om te laten weten dat ze met jou willen, en zijn daarom een de aanzegvergoeding aan jouw schuldig.

Dat jij zo netjes bent om het van tevoren aan te geven aan het bedrijf maakt niks uit. De werkgever moet nog steeds laten weten wat zij met je willen.
Dat is het probleem van de werkgever (in het niet regelen van voldoende backup).

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterbrandsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JF4pUbAp1qL44tHIDDr0oeWv7c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f8O5eNFi7UCk1so7zq7LRcin.png?f=fotoalbum_large

Mogelijk zal dit de aanzegvergoeding blokkeren en dat ik te laat mogelijk alles ingang heb gezet, begrijp de taal niet compleet maar hier staat mogelijk dat hij zowizo niet verlengd wordt, dat klopt omdat het een ander contract zou worden

Zat het contract nog eens door te lezen, kwam dit even tegen. Misschien handige info

[ Voor 7% gewijzigd door Pieterbrandsen op 23-10-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Wellicht snap ik iets niet en de anderen hier wel, maar je hebt dus bij je detacheringsburo dus wel iemand bereikt en die weten van je opzegging en nu wil je dit laten weten bij het bedrijf waar je geplaatst bent maar daar is niemand bereikbaar?

Jammer de banner dan toch? Dat is werk voor je detacheringsburo.

Of zit de crux dus dat je niemand bij het detacheringsburo hebt gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:01
Pieterbrandsen schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:31:
[Afbeelding]

Mogelijk zal dit de aanzegvergoeding blokkeren en dat ik te laat mogelijk alles ingang heb gezet, begrijp de taal niet compleet maar hier staat mogelijk dat hij zowizo niet verlengd wordt, dat klopt omdat het een ander contract zou worden

Zat het contract nog eens door te lezen, kwam dit even tegen. Misschien handige info
Lijkt me niet dat het louter vermelden dat een contract op een bepaalde datum van rechtswege eindigt, onder een aanzegging valt. Zo stond het in een contract van een oud bijbaantje van mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-QcehLv3mAg-erougQQeWx9-vA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JSDpaQjoDRJ6tkGhiUCsbk4n.png?f=user_large
(Ironische is dat ze overigens wél een automatische contractverlenging aanboden aan het einde. Het was puur om de aanzeggingsvergoeding te vermijden, aangezien een aanzegging ook bij ingaan contract meteen medegedeeld mag worden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9V9dp7jouoImu_i1rCVSBIDJT4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Mzqf3tmnrMpUBihIncnV5HTm.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieterbrandsen
Barrycade schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:36:
Wellicht snap ik iets niet en de anderen hier wel, maar je hebt dus bij je detacheringsburo dus wel iemand bereikt en die weten van je opzegging en nu wil je dit laten weten bij het bedrijf waar je geplaatst bent maar daar is niemand bereikbaar?

Andersom, ik heb niemand van het detacheringsburo bereikt. Daar gaat het mis, alles netjes uitgestuurd wel, en bij het bedrijf waar ik geplaatst ben op de hoogte, waar ik wel reactie/akkoord van heb.

Hopelijk nu ietsje duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:43
Barrycade schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:36:

Hij heeft ontslag genomen (kennis geving aan werkgever dat hij echt contract niet wil verlengen) en is nu aan het uitzoeken of hij er nog wat extra geld uit kan slepen geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterbrandsen
President schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:52:
[...]

Hij heeft ontslag genomen (kennis geving aan werkgever dat hij echt contract niet wil verlengen) en is nu aan het uitzoeken of hij er nog wat extra geld uit kan slepen geloof ik ;)
Beetje, maar voornamelijk benieuwd aangezien ik al nieuw werk heb vanaf november dat ik niet nog issues met contract krijg.

Extra geld is altijd welkom maar bekijk even mijn uitvoerbare rechten ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Met een tijdelijk contract loopt je contract toch al gewoon af?
https://www.rijksoverheid...en-opzegtermijn-werknemer

Tenzij je tijdig een aanzegging tot verlenging van werkgever hebt gehad, of in een van de uitzonderingen komt te vallen omdat je na einde contract doorwerkt:
https://www.uwv.nl/werkge...-stilzwijgende-verlenging

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterbrandsen
YakuzA schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:06:
Met een tijdelijk contract loopt je contract toch al gewoon af?
https://www.rijksoverheid...en-opzegtermijn-werknemer

Tenzij je tijdig een aanzegging tot verlenging van werkgever hebt gehad, of in een van de uitzonderingen komt te vallen omdat je na einde contract doorwerkt:
https://www.uwv.nl/werkge...-stilzwijgende-verlenging
Eerste "echte" baan, daarom de vraag of contract straks wel afloopt. Maar fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterbrandsen
Pieterbrandsen schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:31:
[Afbeelding]

Zat alles online en hier nog eens door te lezen.
Het bijgevoegde plaatje in quote in combinatie met het volgende plaatje
https://www.juridischloke...ontract%20niet%20verlengt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdzCaF5i2xHHzWnQ9HIzHY3E5gs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zkW92qA5FMJ33OHFDw9ToMLU.png?f=fotoalbum_large
Zou moeten betekenen dat ik niet aanzegvergoeding krijg.

En zowizo zolang ik niet na eind datum werk, mijn contract ter rechtswege eindend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Pieterbrandsen schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:44:
[...]

Andersom, ik heb niemand van het detacheringsburo bereikt. Daar gaat het mis, alles netjes uitgestuurd wel, en bij het bedrijf waar ik geplaatst ben op de hoogte, waar ik wel reactie/akkoord van heb.

Hopelijk nu ietsje duidelijker.
Wel duidelijker inderdaad, maar je hebt dus totaal geen nummer van je detacheringsburo? Wat is dat dan voor toko dat je daar niemand aan zijn of haar jasje kan trekken?

Kan me niet voorstellen dat als het algemene nummer belt en het verhaal uitlegt dat je niemand te spreken krijgt. Ik zou minimaal even zeggen als de receptie het ook niet weet, geef me maar de hoogste pief die je te pakken kan krijgen.

Maar als het dus echt een mensenschuiver is zou het me ook niet verbazen als je op je laatste dag een afrekening krijgt en de groeten.

Maar los daarvan zou ik net zo lang doorgaan totdat ik iemand aan de lijn had die zei: komt goed Pieter, bedankt voor het navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een berichtje op 1 november waar hij blijft.
Pagina: 1