Wasmachine sinds aankoop 2x vervangen en weer defect...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrne
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 05-11-2023
Beste lezers,

11 november 2021 heb ik voor mijn nieuwe woning een nieuwe wasmachine aangeschaft. Een Beko WTV8835wc01. Al na twee maanden trad er een probleem op, bij het centrifugeren klonk er een enorme herrie. Ik kon de badkamerdeur waar hij stond niet meer openhouden en zelfs dan was het niet om aan te horen. Afijn, monteur laten komen - Sorry mevrouw, een productiefout. Wij ruilen kosteloos de machine op voor een nieuwe. Prima!

Paar maanden later met de tweede machine, dat ding ging constant aan de wandel en bleef niet stil staan ondanks het continu waterpas zetten. Weer monteur laten komen - Sorry mevrouw, ik zie dat er wat plekken gedeukt zijn dit lijkt op een fout bij het transport. U krijgt weer een nieuwe.

Dit is nu dus mijn derde machine, en over minder dan drie weken verloopt mijn garantie. En raad eens, hij is weer eens stuk. Hij centrifugeert niet meer en lijkt hetzelfde probleem te hebben als mijn eerste wasmachine. Nu net weer een reparatieverzoek gedaan in de hoop hij nog kosteloos gemaakt kan worden. Geld voor een nieuwe wasmachine hebben we niet.

Wat kan ik nog doen als de machine dit keer weer vervangen moet worden, maar op eigen kosten? Wat zijn mijn rechten? Ik heb natuurlijk de garantievoorwaarden gelezen, maar het zou toch niet moeten kunnen dat al die keren buiten mijn schuld om ik steeds met een kapotte wasmachine zit?

Ter overige informatie; Ik was met minimale hoeveelheid waspoeder en als wasverzachter gebruik ik natuurazijn. 1 keer per week doe ik een kookwas en in laad nooit mijn wasmachine helemaal vol. 1 keer in de maand verschoon ik de filter.

Ik hoop dat iemand me meer informatie kan bieden.

Mvg, een wanhopige huisvrouw.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:25

wij

Ik heb 15 jaar geleden als student een tweedehands Miele gekocht. Destijds was het al een oud ding. Deze wasmachine doet lekker wat hij moet doen. Nog nooit één probleem gehad. Dus tip; koop gewoon de oudste tweedehands Miele die je kunt vinden. :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:11
Geld terugvragen en een fantsoenlijk merk kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zie niet in waarom je op kosten gejaagd zou worden voor een apparaat die buiten je schuld om defect gaat.
Je hebt het apparaat al aangemeld, daarmee ga je het reparatietraject weer in.

De bedoeling is dat je niet teveel hinder ondervind van de reparatie, hoe snel waren ze de vorige keren klaar?

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:19
De garantie die je op je machine hebt, is niet de wettelijke garantie, maar de fabrieksgarantie. De Nederlandse wetgever stelt veel hogere eisen. Een wasmachine zal zeker 5-7 jaar probleemloos moet functioneren. Gedurende die periode kun je de leverancier (niet de fabrikant!) aanspreken op gebreken.

Spreek je leverancier dus wederom aan.

[ Voor 3% gewijzigd door SkiFan op 23-10-2023 16:14 ]

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrne
DaWizza schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:14:
Ik zie niet in waarom je op kosten gejaagd zou worden voor een apparaat die buiten je schuld om defect gaat.
Je hebt het apparaat al aangemeld, daarmee ga je het reparatietraject weer in.

De bedoeling is dat je niet teveel hinder ondervind van de reparatie, hoe snel waren ze de vorige keren klaar?
De monteur nam wel oprecht zijn tijd, keurde de machine ook gewoon meteen af toen hij zag wat de gebreken waren. Het was alle twee de keren dezelfde man. Het waren alle twee ook dingen die niet te repareren waren vandaar een nieuwe machine gekregen. Ik denk gewoon dat deze type wasmachine gewoon vervloekt is :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrne
SkiFan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:14:
De garantie die je op je machine hebt, is niet de wettelijke garantie, maar de fabrieksgarantie. De Nederlandse wetgever stelt veel hogere eisen. Een wasmachine zal zeker 5-7 jaar probleemloos moet functioneren. Gedurende die periode kun je de leverancier (niet de fabrikant!) aanspreken op gebreken.

Spreek je leverancier dus wederom aan.
Ik heb na de tweede keer al eens gebeld naar de witgoed zaak waar we hem hebben gekocht, die vertelden mij dat het via Beko zelf opgelost moet worden en dat zij dus niet aansprakelijk waren. :/ Vind het moeilijk daar tegenin te gaan, want ik heb er niet zo'n verstand van om eerlijk te zijn. Ik ga er me even in verdiepen vanavond.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mvrne schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:23:
[...]

Ik heb na de tweede keer al eens gebeld naar de witgoed zaak waar we hem hebben gekocht, die vertelden mij dat het via Beko zelf opgelost moet worden en dat zij dus niet aansprakelijk waren. :/ Vind het moeilijk daar tegenin te gaan, want ik heb er niet zo'n verstand van om eerlijk te zijn. Ik ga er me even in verdiepen vanavond.
Met de fabrikant heb je niets te maken. De leverancier (de winkel dus) moet je een fatsoenljke wasmachine leveren. Kunnen ze dat niet (dat is nu al 3 keer niet gelukt blijkbaar, in nog geen 2 jaar tijd), dan zou ik de koop ontbinden wegens non-confirmiteit. Zeker van een wasmachine (ook al is het geen hele dure), mag je toch verwachten dat die langer dan een jaar meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrne
-Muncky- schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:13:
Geld terugvragen en een fantsoenlijk merk kopen.
Is dat nog mogelijk na bijna twee jaar? Ik heb al eens gevraagd aan de monteur of ik geen ander model voor hetzelfde geld kon krijgen, maar dat kon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:26

H-W

Volgens mij mag de winkelier je nooit direct naar de fabrikant verwijzen, maar is toch echt zelf verantwoordelijk voor een deugdelijk apparaat. De verkoper is namelijk aansprakelijk voor de producten die hij verkoopt.

[ Voor 4% gewijzigd door H-W op 23-10-2023 18:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mvrne schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:26:
[...]

Is dat nog mogelijk na bijna twee jaar? Ik heb al eens gevraagd aan de monteur of ik geen ander model voor hetzelfde geld kon krijgen, maar dat kon niet.
Ja. Je hebt een overeenkomst met de leverancier. Jij hebt euros neergelegd, in ruil voor een wasmachine, waarvan je mag verwachten dat die het doet. Maar de leverancier heeft je nu al 3 keer geen machine geleverd die ook daadwerkelijk doet wat je ervan mag verwachten. Dus dat zou ik inzetten om de koop te ontbinden. Grote kans dat de leverancier daar niet gelijk in meegaat, maar ze zullen zich toch echt aan die overeenkomst moeten houden. Als ze dat doen door een goede machine te leveren dan zou je dat kunnen overwegen, maar ik kan me voorstellen dat je daar wel een beetje klaar mee bent als je voor de 4e keer hetzelfde model krijgt.

De monteur heeft hier weinig over te zeggen, ook al werkt die voor de leverancier, hij kan nooit toezeggingen doen, dus waarschijnlijk gaat het een stuk makkelijker als je de verantwoordelijke daarvoor aanspreekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
H-W schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:27:
Volgens mij mag de winkelier je nooit direct naar de fabrikant verwijzen, maar is toch echt zelf verantwoordelijk voor een deugdelijk apparaat. De verkoper is namelijk aansprakelijk voor de producten die hij verkoopt.
Mag wel, maar de verkoper blijft verantwoordelijk voor het leveren van een conform product.

In dit geval zou ik 'm nogmaals laten vervangen/repareren, als ie volgend jaar weer kapot gaat mag de winkel het oplossen.

Edit: wat ik zo kan vinden kost die machine 499 of net iets daarboven. Volgens Techniek Nederland mag je van een wasmachine van 499 verwachten dat die 5 jaar mee gaat (1 euro meer is 6 jaar). Na reparatie van deze machine heb je nog 3 jaar recht op een werkende wasmachine.

[ Voor 20% gewijzigd door _JGC_ op 23-10-2023 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Soms kost het wat moeite (en geld die je bijna altijd weer terugkrijgt) om je recht te halen.
Dat kan een paar dagen tot een paar weken zijn, je zult dan zelf de afweging moeten maken of je dat wilt (snel een vervangende wasmachine of even wachten, geld terug en een nieuwe uitzoeken?)

Meestal als de eerste betaalde juridische stappen gezet zijn om je recht te halen voor een non-conform product, gaat de leverancier akkoord met teruggave van het originele aankoopbedrag + kosten.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrne
_JGC_ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:42:
[...]

Mag wel, maar de verkoper blijft verantwoordelijk voor het leveren van een conform product.

In dit geval zou ik 'm nogmaals laten vervangen/repareren, als ie volgend jaar weer kapot gaat mag de winkel het oplossen.

Edit: wat ik zo kan vinden kost die machine 499 of net iets daarboven. Volgens Techniek Nederland mag je van een wasmachine van 499 verwachten dat die 5 jaar mee gaat (1 euro meer is 6 jaar). Na reparatie van deze machine heb je nog 3 jaar recht op een werkende wasmachine.
Wij hebben er 519 voor betaald. Bedankt voor je reactie, je moet het maar net weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrne
wij schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:09:
Ik heb 15 jaar geleden als student een tweedehands Miele gekocht. Destijds was het al een oud ding. Deze wasmachine doet lekker wat hij moet doen. Nog nooit één probleem gehad. Dus tip; koop gewoon de oudste tweedehands Miele die je kunt vinden. :+
Ja ik dacht in het ergste geval gaan we een jaar een wasmachine huren en dan later een nieuwe kopen, maar in ieder geval nooit meer beko. Getraumatiseerd van dat merk inmiddels haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:00
@mvrne
Zoals hierboven gezegt, heb je best veel rechten als consument. Om te beginnen heb jij een contact met de verkoper en niet de fabrikant.
Gevoelsmatig zou ik inzetten op kosteloos een nieuwe machine. Aangezien je dat al 2x heb gehad is het best reëel dat je dat nu ook krijgt. En anders zorgen dat de koop ontbonden wordt, dan krijg je direct je geld terug. Persoonlijk zou ik dat ding (als je een nieuwe krijgt) direct op marktplaats zetten en verkopen. Voor dat geld wat je terug krijgt kan je dan een andere nieuwe kopen of een goedkope 2e hands machine. Vroeger in ons studentenhuis kochten we voor 100 euro een 2e hands machine die vervolgens het weer jaren deed. En dat met 4 studenten en dan draaide hij bijna elke dag wel.

Mijn huidige wasmachine is een LG van 350 euro die inmiddels 8 jaar oud is en elke week meerdere wasjes draait. Dus ik denk dat je nu vooral pech heb gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:57
Beko is natuurlijk kwalitatief de absolute onderkant van de markt. Ironisch genoeg niet eens superveel goedkoper dan de goedkoopste Siemens of Bosch.

Als de machine na deze reparatie, dus bv tussen 2 en 5 jaar, stuk gaat dan aankloppen bij de winkel met beroep op non-conformiteit. Dat gaat wel een frustrerende ervaring worden.

In de tussentijd sparen voor een nieuwe en/of marktplaats en Facebookgroepen monitoren voor niet al te oude van fatsoenlijke merken. (Nadeel: tillen is bijna niet te doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
@Rukapul Mijn gloedjenieuwe Siemens IQ300 was idd goedkoper dan deze Beko.

Voor de rest, laat m nog een keer maken / vervangen. Je bent het punt al voorbij dat je kunt ontbinden, dat kan dus gewoon, maar ik begrijp dat zonder wasmachine zitten problematisch is. Daarom zou ik m laten repareren. Da's vermoedelijk de snelste wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrne
Rukapul schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:21:
Beko is natuurlijk kwalitatief de absolute onderkant van de markt. Ironisch genoeg niet eens superveel goedkoper dan de goedkoopste Siemens of Bosch.

Als de machine na deze reparatie, dus bv tussen 2 en 5 jaar, stuk gaat dan aankloppen bij de winkel met beroep op non-conformiteit. Dat gaat wel een frustrerende ervaring worden.

In de tussentijd sparen voor een nieuwe en/of marktplaats en Facebookgroepen monitoren voor niet al te oude van fatsoenlijke merken. (Nadeel: tillen is bijna niet te doen)
Was vooral enthousiast om een BEKO te kopen omdat meerdere familieleden die ook hebben (wel een ander type however) die al heel lang meegingen :'( Bij mij niet helaas ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Beko was vroeger van de budgetmachines gewoon het beste wat je kon krijgen. Tegenwoordig is het niet meer goedkoop en kwaliteit is hit or miss.

Ik had voorheen een 1600RPM machine van AEG. Qua gewicht ruim de helft meer dan een Beko. Die AEG machine had al moeite om stil te blijven staan.
Ik heb nu een 1400RPM Beko machine, en als ik het gewicht en bouwkwaliteit van die machine indenk bij het 1600RPM geweld van die AEG... nee, dat gaat geen 10 jaar heel blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:24
wij schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:09:
lekker goed voor je energierekening om een oude wasmachine te kopen 8)7
dan betaal je 100 euro voor een miele van 20 jaar oud en betaal je elk jaar 100+ euro aan stroom. heb je na 4-5 jaar ook een nieuwe wasmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
dfbt schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:13:
[...]

dan betaal je 100 euro voor een miele van 20 jaar oud en betaal je elk jaar 100+ euro aan stroom. heb je na 4-5 jaar ook een nieuwe wasmachine
Een student wast veel minder dan een gezin. Hier gaat de wasmachine elke dag aan, bijna elke dag een volle trommel. Dan verdient een zuinige machine zichzelf wel terug, elke week 5-10KWh minder, al snel 250-500KWh per jaar. Maar een student met 2-3 korte wasjes per week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:06
Wij hebben hier een vergelijkbare situatie meegemaakt met een Beko. Bij ons stopte de machine willekeurig in het programma en gaf aan geen water te krijgen. Even op start en hij ging weer verder. Drie keer een monteur erbij en daarna een nieuwer type ontvangen omdat het probleem bleef bestaan. De aanhouder wint? Oude machine zou ter controle terug gaan om het probleem te kunnen onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:02
Ik zou even goed de garantie voorwaarde lezen, daarin staat vaak dat je bijvoorbeeld 1 jaar/ 6maanden garantie hebt op de reparatie in dit geval vervanging.

Daarnaast bestaat er zoals eerder genoemd non-conformiteit. Daar kun je aanspraak op doen, maar gelijk hebben en gelijk krijgen is daarin niet hetzelfde.

Terug naar de winkel zou kunnen, maar ik vermoed dat ze weinig voor je kunnen betekenen met een machine van 23 maanden. Ze kunnen je een deel van het aankoopbedrag bieden, maar heb je daarvoor een nieuwe machine?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dashlane schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:24:
Ik zou even goed de garantie voorwaarde lezen, daarin staat vaak dat je bijvoorbeeld 1 jaar/ 6maanden garantie hebt op de reparatie in dit geval vervanging.

Daarnaast bestaat er zoals eerder genoemd non-conformiteit. Daar kun je aanspraak op doen, maar gelijk hebben en gelijk krijgen is daarin niet hetzelfde.

Terug naar de winkel zou kunnen, maar ik vermoed dat ze weinig voor je kunnen betekenen met een machine van 23 maanden. Ze kunnen je een deel van het aankoopbedrag bieden, maar heb je daarvoor een nieuwe machine?
laat je vooral juist niet teveel leiden door de garantievoorwaarden van de leverancier en/of Beko, maar lees je in wat je rechten zijn.

De non-conformiteit is inderdaad een zeer goed punt waar je je op kunt beroepen bij de verkoper (niet bij Beko)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrne
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik heb gisteravond de verkoper gemaild. Mocht er moeilijkheden optreden dan weet ik in ieder geval waar ik in mijn recht sta en waar niet. A.s vrijdag komt er een monteur langs om me in ieder geval (hopelijk) nog te kunnen voorzien van een werkende wasmachine voorlopig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 12:10
Misschien interessant om te lezen welke rechten je hebt https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

Zelf helaas 2 maal met een wasmachine dit meegemaakt. Belangrijkste is dat het bedrijf wat hem verkocht heeft deze ook maken. Vaak proberen ze dit af te schuiven door te zeggen dat je zelf moet bellen. Probleem hiermee is dat je dan zelf ook akkoord gaat met de voorwaarden en eventuele kosten van het bedrijf wat de machine komt repareren. Ik moest de machine aanmelden bij Miele waarbij je dus akkoord gaat met de kosten van de reparatie service van Miele.

Hierbij werd wel aangegeven dat de verkoper achteraf coulant hier naar zou kijken, echter sta je natuurlijk niet sterk. Als ze achteraf niet willen betalen zit jij met een probleem. Daarom zou ik dit vooral niet doen.

Juist daarom dat de wetgever zegt, verkoper moet het oplossen.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-05 17:57
MrNOnamE schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:26:
Misschien interessant om te lezen welke rechten je hebt https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

Zelf helaas 2 maal met een wasmachine dit meegemaakt. Belangrijkste is dat het bedrijf wat hem verkocht heeft deze ook maken. Vaak proberen ze dit af te schuiven door te zeggen dat je zelf moet bellen. Probleem hiermee is dat je dan zelf ook akkoord gaat met de voorwaarden en eventuele kosten van het bedrijf wat de machine komt repareren. Ik moest de machine aanmelden bij Miele waarbij je dus akkoord gaat met de kosten van de reparatie service van Miele.

Hierbij werd wel aangegeven dat de verkoper achteraf coulant hier naar zou kijken, echter sta je natuurlijk niet sterk. Als ze achteraf niet willen betalen zit jij met een probleem. Daarom zou ik dit vooral niet doen.

Juist daarom dat de wetgever zegt, verkoper moet het oplossen.
Inderdaad, dit zijn sluwe trucjes. Laat hun Miele maar inschakelen.

En aan OP, voor de toekomst: jij hebt niets te maken met Beko. Jij hebt alleen te maken met de witgoedwinkel die jou dat ding heeft verkocht. Alleen zij hebben iets met Beko te maken en mogen het dus gaan uitvechten.

En dit geld voor alles. Gaat je LG TV kapot die je bij de Media Markt hebt gehaald? Dan heb je niks met LG te maken, maar met Media Markt. Hoe veel ze ook zeggen dat je LG moet bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Hoe is het afgelopen? ik las je topic nu pas. heeft de monteur het probleem gevonden?
je hebt overigens zolang de garantie loopt en het probleem blijft optreden recht op volledige teruggave van het aankoopbedrag. als beko nu weer aanstuurt op een nieuwe zou k de verkopr vragen of ze niet bij beko kunnen andringen op ontbinding. dat kan gewoon bol.com doet zoeits ook vaak dus andere verkopers kunnen dat ook. en dan zou ik voor dat geld een everglades wasmachine kopen met 5 jaar volledige garanite op bol.com nog goedkoper ook dan de beko. Beko was vroeger inderdaad super goed, dus ik snpa volledig waarom je op basis van de ervaringen van familie voor eko bent gegaan. Maar helaas is de prijs gestegen en de kwaliteit hard gedaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-05 03:46

MLLL

Palm Treo 650

dicksterk schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:39:
Hoe is het afgelopen? ik las je topic nu pas. heeft de monteur het probleem gevonden?
je hebt overigens zolang de garantie loopt en het probleem blijft optreden recht op volledige teruggave van het aankoopbedrag. als beko nu weer aanstuurt op een nieuwe zou k de verkopr vragen of ze niet bij beko kunnen andringen op ontbinding. dat kan gewoon bol.com doet zoeits ook vaak dus andere verkopers kunnen dat ook. en dan zou ik voor dat geld een everglades wasmachine kopen met 5 jaar volledige garanite op bol.com nog goedkoper ook dan de beko. Beko was vroeger inderdaad super goed, dus ik snpa volledig waarom je op basis van de ervaringen van familie voor eko bent gegaan. Maar helaas is de prijs gestegen en de kwaliteit hard gedaald.
Werk jij bij Everglades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:53

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dashlane schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:24:

Nee, dit klopt niet! Als het product non-conform is kan ook na 23 maanden prima de koopovereenkomst ontbonden worden, waarbij het aankoopbedrag teruggestort dient te worden. Je hebt helemaal niets te doen met dagwaarden afschrijving of iets van dien aard, als het gaat om non-conformaliteit.

Garantie of non-conformaliteit claim je overigens bij de leverancier.winkel en niet bij de fabrikant. De winkel is namelijk ALTIJD de verantwoordelijke partij en dient te zorgen voor de juiste oplossing. Leuk dat men naar de fabrikant verwijst, het blijft de verantwoording van de levernacier/winkel.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
MLLL schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:33:
[...]

Werk jij bij Everglades?
;-)nee ik werk absoluut niet bij everglades. Alleen kom ik de laatste tijd gewoon veel topics tegen warbij everglades de beste optie is. in dit geval bijvoorbeeld: iemand die gigantisch pech heeft met een wasmachine binnen garantie en weinig geld te besteden heeft. Als ze haar geld terugkrijgt kan ze in dit geval voor iets minder dan die 519 euro die ze terugkrijgt een wasmachine kopen met 5 jaar zekerheid dat ze een werkende wasmachine heeft. Ik adviseer ook regelmatig frilec, of chiq of sharp maar in dit geval lijkt zekerheid dat het lang goed gaat na een uitgave me het belangrijkste vandar mijn keuze om in dit geval alleen everglades te adviseren. IN een paar andere topics over warmtepompdrogers van bosch/siemens die na 4-6 jaar stuk waren leek het mij zinvoller iets minder uit te geven, maar wel 5 jaar zekerheid te hebben(bij 1 van de 2 dus langer dan het oorspronkelijke bosch-apparaat was meegegaan. en dan nog: zlefs als ik 3 of 4 opties geef wordt de everglades momenteel toch vaak gekozen, omdat 5 jaar volledige garantie momenteel gewoon een uniek sellingpoint is voor Everglades wat verder allene asko heeft, mar dat is dan gelijk wel 2 keer zo duur. Ik werk er dus niet, zou me ook nooit aan een bedrijf verbinden. Want stel dat ze die 5 jaar garantie zouden laten vervallen maar de prijzen blijven identiek, dan zal je me veel vaker Chiq zien adviseren bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

dicksterk schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:26:
[...]

;-)nee ik werk absoluut niet bij everglades. Alleen kom ik de laatste tijd gewoon veel topics tegen warbij everglades de beste optie is. in dit geval bijvoorbeeld: iemand die gigantisch pech heeft met een wasmachine binnen garantie en weinig geld te besteden heeft. Als ze haar geld terugkrijgt kan ze in dit geval voor iets minder dan die 519 euro die ze terugkrijgt een wasmachine kopen met 5 jaar zekerheid dat ze een werkende wasmachine heeft. Ik adviseer ook regelmatig frilec, of chiq of sharp maar in dit geval lijkt zekerheid dat het lang goed gaat na een uitgave me het belangrijkste vandar mijn keuze om in dit geval alleen everglades te adviseren. IN een paar andere topics over warmtepompdrogers van bosch/siemens die na 4-6 jaar stuk waren leek het mij zinvoller iets minder uit te geven, maar wel 5 jaar zekerheid te hebben(bij 1 van de 2 dus langer dan het oorspronkelijke bosch-apparaat was meegegaan. en dan nog: zlefs als ik 3 of 4 opties geef wordt de everglades momenteel toch vaak gekozen, omdat 5 jaar volledige garantie momenteel gewoon een uniek sellingpoint is voor Everglades wat verder allene asko heeft, mar dat is dan gelijk wel 2 keer zo duur. Ik werk er dus niet, zou me ook nooit aan een bedrijf verbinden. Want stel dat ze die 5 jaar garantie zouden laten vervallen maar de prijzen blijven identiek, dan zal je me veel vaker Chiq zien adviseren bijvoorbeeld.
Everglades geeft inderdaad 5 jaar garantie echter zou ik niet tevaak hechten aan garanties etc. vaak zitten hier weer voorwaardes aan vast wat je uit de kleine letters kan halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

SkiFan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:38:

Voor de rest, laat m nog een keer maken / vervangen. Je bent het punt al voorbij dat je kunt ontbinden, dat kan dus gewoon, maar ik begrijp dat zonder wasmachine zitten problematisch is. Daarom zou ik m laten repareren. Da's vermoedelijk de snelste wijze.
Kun je dat toelichten?

volgens onze Rijskoverheid mag je gewoon ontbinden hoor:

puntje 3
https://www.rijksoverheid...oopovereenkomst-ontbinden

geen aanval, serieuze vraag :)

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 02-11-2023 13:16 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:48
dfbt schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:13:
[...]

Dit valt reuze mee, ik heb een 20 jaar oude Miele (W3523) van m'n oma staan, was amper gebruikt toen ik hem kreeg en doet het nog steeds perfect.

Verbruik van het 40 graden katoen programma (6kg) is 0,65 kWh / 55 Liter water. Bij een nieuwe machine (WWD320WCS bijvoorbeeld) is dit 0,72 kWh / 62 liter, voor 8 kilo wasgoed.

Express programma is 0,3 kWh voor de oude, 0,34 kWh voor de nieuwe. Beiden 3,5 kg wasgoed.

Ik dacht een jaar geleden namelijk een nieuwe te kopen om stroom te besparen, maar tot vandaag draait de oude nog vrolijk door. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
@mvrne Hoe is het afgelopen? (als het dat al is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:54:
[...]

Everglades geeft inderdaad 5 jaar garantie echter zou ik niet tevaak hechten aan garanties etc. vaak zitten hier weer voorwaardes aan vast wat je uit de kleine letters kan halen..
dat is dus het mooie, bij everglades zijn er geen kleine lettertjes, gewoon 5 jaar volledige fabrieksgarantie. geen aflopende garantie, n iet in het 3e jaar x of y zelf betalen, gewoon 5 jaar volledige fabrieksgarantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
Fraggert schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:16:
[...]

Kun je dat toelichten?

volgens onze Rijskoverheid mag je gewoon ontbinden hoor:

puntje 3
https://www.rijksoverheid...oopovereenkomst-ontbinden

geen aanval, serieuze vraag :)
Oh, voelde me ook niet aangevallen. Met het punt voorbij bedoelde ik dat je het moment al voorbij bent tot waarop je herstel moet toelaten. De leverancier heeft zo te zeggen zijn kans gehad en is niet tijdig nagekomen.

De TS kon dus al wél ontbinden. Begrijp dat mijn tekst op 2 wijzen uit te leggen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

SkiFan schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:53:
[...]

Oh, voelde me ook niet aangevallen. Met het punt voorbij bedoelde ik dat je het moment al voorbij bent tot waarop je herstel moet toelaten. De leverancier heeft zo te zeggen zijn kans gehad en is niet tijdig nagekomen.

De TS kon dus al wél ontbinden. Begrijp dat mijn tekst op 2 wijzen uit te leggen was.
Ow ja, zo d:)b ……dan begreep ik het ff verkeerd, thanks voor de toelichting :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Pagina: 1