Op korte termijn wordt er een mantelzorgwoning naast onze wo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjanssen199
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:41
Op korte termijn wordt er een mantelzorgwoning naast onze woning geplaatst waarvoor voorzieningen vanuit de bestaande woning aangelegd dienen te worden. Nu ligt er een KPN DSL-verbinding in de woning, welke niet door ons gebruikt wordt. Deze zouden we graag naar de mantelzorgwoning leggen. Weet iemand hoe we dit het beste kunnen verlengen zonder te veel problemen?

De afstand wordt +/- 20 meter

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:01
Via mijnaansluiting.nl een wijzigingsverzoek indienen bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:55

Marc H

- - Is wakker - -

Slecht idee, tenzij je in een uitzonderingsgebied woont waar het oude koper telefoonnetwerk, waar DSL overheen gaat, actief blijft.

Maar als er in je woning al glasvezel mogelijk is, dan gaat die koperlijn eruit.

https://www.kpn-wholesale...band/uitfaseren-koper.htm

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:00
Hebben de mantelzorgwoning en de bestaande woning hetzelfde adres?
Zelfde stuk grond in het kadaster?
Zelfde huisnummer in de BAG?

Je zegt namelijk: "waarvoor voorzieningen vanuit de bestaande woning aangelegd dienen te worden"
dus dat suggereert wellicht een bijgebouw?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:59

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Mantelbuis ingraven en een normale UTP CAT6 / CAT6A 23 AWG kabel erin leggen.

Mocht je ooit van het idee afstappen om het ISRA punt te verlengen (want dat is het in feite), dan kun je de kabel altijd nog voor IP pakketjes gebruiken.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:23
Misschien het modem bij de bestaande aansluiting plaatsen en met een UTP kabel naar de mantelzorgwoning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjanssen199
Marc H schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:02:
Slecht idee, tenzij je in een uitzonderingsgebied woont waar het oude koper telefoonnetwerk, waar DSL overheen gaat, actief blijft.

Maar als er in je woning al glasvezel mogelijk is, dan gaat die koperlijn eruit.

https://www.kpn-wholesale...band/uitfaseren-koper.htm
Ter verduidelijking: De mantelzorgwoning ligt op hetzelfde perceel, maar krijgt tijdelijk een eigen huisnummer. De woning moet na gebruik ook weer worden weggehaald. Hier gaat de KPN geen nieuwe koper aansluiting aanleggen.
In de bestaande woning ligt wel glasvezel, maar niet van KPN, dus ik ga ervan uit dat KPN de koper wel actief houdt.
PD2JK schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:07:
Mantelbuis ingraven en een normale UTP CAT6 / CAT6A 23 AWG kabel erin leggen.

Mocht je ooit van het idee afstappen om het ISRA punt te verlengen (want dat is het in feite), dan kun je de kabel altijd nog voor IP pakketjes gebruiken.
Is het mogelijk om het ISRA-punt en het modem met een 20 meter lange Cat6-kabel te verbinden? Of levert dit veel verlies op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hebben ze echt een telefoonlijn nodig of hebben ze internet nodig? Indien ze internet nodig hebben zou ik er een cat6 kabel naar toe trekken en de DSL lijn lekker laten zitten waar die zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:07
Gewoon een PVC pijp in/op de grond leggen met daarin een telefoonkabel? 20 meter is niets, dat kan prima.

Maar ik zou dan zelf kiezen om er een UTP kabel in te leggen, sluit je de boel gewoon aan op de glasvezel.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

nielsjanssen199 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:37:
[...]

Ter verduidelijking: De mantelzorgwoning ligt op hetzelfde perceel, maar krijgt tijdelijk een eigen huisnummer. De woning moet na gebruik ook weer worden weggehaald. Hier gaat de KPN geen nieuwe koper aansluiting aanleggen.
In de bestaande woning ligt wel glasvezel, maar niet van KPN, dus ik ga ervan uit dat KPN de koper wel actief houdt.
Nee, dat is dus niet zo, het gebeurt op wijk niveau. Er is glasvezel, dus gaat de koperlijn uitgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjanssen199
Marc H schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:45:
[...]

Nee, dat is dus niet zo, het gebeurt op wijk niveau. Er is glasvezel, dus gaat de koperlijn uitgezet worden.
Het lijkt mij toch niet dat ze actieve dsl abonnementen stopzetten en daarmee klanten naar concurrenten laten overstappen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:53
nielsjanssen199 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:13:
[...]

Het lijkt mij toch niet dat ze actieve dsl abonnementen stopzetten en daarmee klanten naar concurrenten laten overstappen? :?
Als je al glasvezel internet gebruikt merk je er niets van als KPN de koperlijn uitzet. Als dat niet het geval is, dan kom je in het slechtste geval zonder internet te zitten. Het kan dan 2 tot 6 weken duren voordat je opnieuw aangesloten bent op vast internet.

Om dat te voorkomen heeft KPN op meerdere momenten contact gezocht met hun klanten. Ook de providers die leveren op het netwerk van KPN hebben dat gedaan. Het uitzetten van de koperlijn zou dus niet voor problemen moeten zorgen.
https://www.consumentenbo...0waar%20glasvezel%20ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

nielsjanssen199 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:13:
[...]

Jawel. :Y
Vergeet niet dat een flink gedeelte van alle glasvezel aansluitingen aangelegd zijn door KPN of bedrijven die nu van KPN zijn. Dus zelfs als je geen KPN glasvezel neemt gaan ze toch wat verdienen.

Kijk het eens van de KPN kant, het idee is juist dat de kosten van het onderhoud van dat kopernetwerk verdwijnen. Hoe weegt dat op tegen een paar actieve aansluitingen op DSL die overstappen op een andere aanbieder? De gebruikers die nu nog op DSL zitten zijn niet de powerusers waar je aan kan verdienen, want die zitten allang op snellere aansluitingen. Nee, dit zijn grotendeels gebruikers met het lichtste en goedkoopste abo'tje die puur naar de kosten kijken.

Zelfs als die paar gebruikers overstappen naar Ziggo of andere kabelaanbieders verdienen ze er nog steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:59
Telefoon lijn vervangen is een slecht idee. Zelfs bij meer dan een meter kan dit al verlies opleveren. Hangt natuurlijk ook af van hoe ver je van de wijk centrale zit maar meer dan een meter is een slecht idee. Je krijgt namelijk ook geen support vanuit KPN als er gedoe is.

Waarom niet op de bestaande glasvezel? Je kan dit evt nog scheiden dmv vlans. Daar heb je dan wel apparatuur voor nodig en het vergt wat instellen. Maar zo heb je het in eigen beheer ipv vertrouwen op een achterhaalde storings gevoelige techniek als dsl.
Als het een mantelzorg woning is neem ik aan dat er niet heel veel nodig is behalve basis browsen/email/wellicht beetje streamen.
Pagina: 1